Now I'm fat n plaintive. After I'll be a fucking T-REX!


apprenti
 Share

Recommended Posts

Træning i dag efter arbejde.

Squat: 67,5kg 5x5

OH Press: 30kg 5x5

Dødløft: 80kg 5x5 - kørte med nogle gutter så tænkte jeg lige ville køre med. Desuden "diskuterede" (vi var rimelig enige) om den fejlagtige markedsføring for stripfitness. "undervisningen" burde jo være som et glasbur midt i centeret og ikke fuldstændigt lukkede rum hvor kun piger må komme ind - FitnessDK forstår da at gøre ting helt forkert :tongue:

Jeg burde også have lavet armbøjninger, men gad ikke og havde et parkeringsmeter der tikkede så jeg tog bare:

Prone bridges 3x30sekunder,

mens jeg snakkede med en anden kammerat(tidligere forretningskontakt/medarbejder). Eller snak og snak, mest lollede han af, at mine træningsbukser lignede pyjamasbukser og jeg måtte krybe til korset og indrømme det faktisk var loungepants (same same, but different som pyjamsbukser). Jeg var løbet tør for træningstøj da afløbet til min vaskemaskine er gået i fuck da det deler afløb med mit bryggers og der er åbenbart kommet noget olie ned som har forstoppet afløbet. Det resulterede i, at i lørdags løb afløbet over da jeg skulle vaske og da jeg ikke selv kunne fikse det med det samme måtte jeg bide det sure æble og vente til mandag eftermiddag til at lave det hvor jeg havde tid.

- Så nu har jeg nogle vaske der skal indhentes :unhappy:

Anyway, det var træningen. Jeg vil skride i seng da jeg har noget der minder om en 10timers arbejdsdag i vente i morgen :cry:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

lounge-bukser.. HAHA... fantastisk betegnelse.. lyder meget sofistikeret..

anyway.. hvad er prone-bridges?? min comp fucker, så google tænker i flere år før den kommer op med et bud, så kan ikke lige overskue at søge på det selv...

Link to comment
Share on other sites

lounge bukser, og ja, det er sådan set bare et "fint" ord for pyjamasbukser.

Jeg kan desværre ikke helt fremføre samme dagsform som modellen, måske har det noget at gøre med at jeg mens jeg skriver her, har en halv cookie liggende ved siden af som jeg løbende spiser af :laugh: / :unhappy: / :4mewantfood:

Prone bridges:

Jeg var "selvfølgelig" til boksning i dag og vi var ikke så mange, måske 12 stykker så det var 100% plethandske, hvilket passet mig meget fint. Det gjorde også at træneren hele tiden var over mig. Eller det var nu ikke så galt, men der er jo altid lidt man kan ændre undervejs.

Det var en træning med en del dybe stød og jeg var lidt kritisk til at starte med da det var en ny makker som jeg ikke vidste helt hvor teknisk var, men det viste sig at blive en helt fin træning.

Efter boksning styrketrænede jeg også lidt.

squat: 70kg 5x5

bænk: 55kg 5x5

det var det, jeg gad ikke mere og var også lettere smadret efter boksningen

Link to comment
Share on other sites

Squat 5x5 72,5kg

Dødløft 5x5 85kg

Overh P 5x5 32,5kg

Chins 5,5,6 @ bw

prone brigde 3x30sek(eller planken til ære for Pilla :tongue: )

Det var det, men træningen tog lidt over 1½time - de viste Dirrell vs Abraham på projektoren og bagefter Ward vs Kessler, det kan de jo ikke være bekendt :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Træning i aftes som sædvanlig.

Eller træningen var ikke helt normal - der var ingen armbøjninger overhoved, til gengæld var der uendeligt mange slag!

Masser af dybe og masser af hooks med et samtidigt fokus på paraderne. Det var sgu pisse hårdt især fordi vi heller ikke var fyldt helt op på holdet og jeg fornemmede træneren var meget over mig, selvom det dog næsten udelukkende var ros der blev sagt, men man giver lige det allersidste når træner står med plethandskerne eller man kan mærke han står lige ved siden af.

Det er jo lidt plat, man burde bare give sig 100% konstant, men i og med der ikke er noget overordnet mål, fx amatørkampe, så er det svært at sætte sig op til at give alt hvad man har.

Men det var en fed træning og god træningsindsats fra min makkers side, det hjælper selvfølgelig også en god del! Det var en som jeg før har trænet med så vi kom hurtigt ind i rytmen og han vejer omkring de 100kg så det er god modstand når man slår på plethandskerne og samtidigt sidder paraderne automatisk bedre og bevægelsen er mere autentisk, for selvom han kun slår med plethandsker når paraderne ikke sidder som de skal eller hvis vi kører nogle serier, så er der jo vægt bag slagene.

Så alt i alt en fed træning hvor vi mere eller mindre slog hele tiden i 1time og 15min (der går lidt tid med opvarmning og udstrækning og træningen varer oftest 1t45m), selv sagt i intervaller - oftest 3-4minutters intervaller.

Jeg fik i øvrigt en god mail her i eftermiddags. Jeg har vundet en Kessler (vs Frcoh) sweatshirt. Normalt gider jeg ikke deltage i konkurrencer, men jeg tænke hvad fanden. Så jeg kan se frem til at få nedenstående tilsendt på et tidspunkt.

24841_10150161348120637_185438090636_11616977_5818316_n.jpg

I morgen (eller praktisk set i dag) er der lidt styrketræning og måske en omgang squash. En gammel bekendt spurgte om vi skulle mødes til et en kamp i mandag eller tirsdag og da min mandag var 100% booked måtte det jo blive tirsdag, men det er ikke faldet helt på plads.

Onsdag og torsdag skal min far, min storebror og jeg sejle forældrenes nye sejlbåd hjem. Det bliver sgu underholdende, det er ved at være et halvt års tid siden jeg sidst sejlede.

Fredag holder min svigerinde fødselsdag og lørdag holder en kammerat en mandeaften kun for fyrerne i den vennegruppe - det skal nok blive god spas især da jeg ikke ser nogle af kammeraterne super tit da et par stykker har udvandret midlertidigt til Århus.

Anyway, det må være det - jeg burde hoppe i seng!

Link to comment
Share on other sites

Squat 5x5 72,5kg

Dødløft 5x5 85kg

Overh P 5x5 32,5kg

Chins 5,5,6 @ bw

prone brigde 3x30sek(eller planken til ære for Pilla :tongue: )

Det var det, men træningen tog lidt over 1½time - de viste Dirrell vs Abraham på projektoren og bagefter Ward vs Kessler, det kan de jo ikke være bekendt :innocent:

haha.. tak tak :)

fuck hvor nice at de viste de 2 kampe og tillykke med trøjen :) håber sgu også at han slår hovedet ned i maven på Froch... ser virkelig frem til den kamp...

Link to comment
Share on other sites

gratis ting er altid rart :smile:

Efter at have holdt en lille pause pga påsken trænede jeg igen i dag(mandag):

Jeg var ikke særlig varm så ville lige varme lidt op og jeg havde glemt mine sko derhjemme ( :4slap: ) så jeg kunne ikke rigtigt varme ordentligt op.

squat 77,5kg 5x5

oh press 35kg 5x5

pull ups 12xbw

død 1x5 stang, 1x5 50kg, 1x5 80kg, 4x5 90kg "supersetted" med prone bridges 3x40sek.

Det var det, næste træning er nok onsdag selvom jeg burde lave lidt cadio i morgen - who knows, måske bliver det til noget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var nede og cardiotræne i dag.

Cross trainer 18 minutter hvilket gave ca 350kcal

Cykling 40 minutter ca 395kcal - jeg gav den ellers godt med gas så jeg ville mene jeg burde have forbrændt en del mere end crosstraineren.

Men jeg skulle heller ikke indtaste vægt eller alder. Kcal tallene er jo alligevel også bare vejledende, men dog stadig lidt rare at have.

Det var dog meget rart at cykle lidt igen! Sæsonen kommer jo også snart i gang igen, så mon ikke jernhesten snart bliver luften :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

en fin omgang styrketræning i dag.

Opvarmning 10min cykling, kcal: 120+

Squat: 5x5 80kg

bænk: 5x5 60kg (plus "opvarmning" med 50kg)

seated rows: 3xfailure 47kg

flyers: 10x100lbs, 10x130lbs, 3x10x145lbs

pushups 3xfailure bw

reverse crunshes 3x12 bw

hammer curl: 5x10 13kg - jeg kunne godt have taget nogle flere kilo men de andre vægte var optaget og jeg gad ikke vente

lat delt raise: 3x8 13kg -||-

Det var den træning. Meget rart lige at lave tre ekstra øvelser så man mærker det bider lidt på kroppen.

Link to comment
Share on other sites

i et spædt forsøg på ikke konstant at spise enten laks eller oksekød købte jeg i dag kalkun. Det endte med at se sådan ud:

post-8595-1270669595,63_thumb.jpg

Udover gratis ting(Kessler-trøjen) er billige ting også ganske rare, jeg har lige købt nogle nye boksesko så de gamle Adidas kan blive aflastet lidt og kun blive brugt til styrketræning og lidt andet cardio(fx cykling og crosstrainer). Skoene koster ca 375kr ink fragt fra UK og det var ikke engang fra det billigste sted, men blot et sted hvor de havde skoen i andre størrelser end 37-40 og 49-52 - altså størrelser som normale bruger. Utroligt at en sko nærmest kan være komplet udsolgt på internettet. Jeg kunne dog godt få dem i DK, men det billigste sted kostede de 700kr :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Boksetræning: kort fortalt, en masse meget lange serier og av min skuldre pga træningen igår.

Lidt mere uddybende så havde vi udelukkende plethandsketræning, yay og så dog. Det var nogle rigtig lange serier vi smidt af og det var sgu hårdt for stortset 95% af os da påskeferien har været lidt hård ved kondien. Hos mig var det dog nok styrketræningen i går som alligevel havde sat sig nogle spor - nok meget godt at 15,16 eller 17kg dumbbells'ne var optaget i går ellers havde jeg nok tudet i løbet af den anden sidste serie vi lavede :laugh:

Opvarmning var helt osm vi plejede. Nogle minutter hvor vi løber rundt i salen og svinger lidt med armene og får løstnet skuldrene lidt op (yeah right!), ca 10-15minutters skyggetræningen mens man løber rundt og til sidst 10minutter hvor vi tap'er benene samtidig med at vi skyggetræner og pulsen kommer helt op.

Jeg går direkte videre til føromtalte serie der trak tænder ud.

2x2 jabs, 2xvenstre-højre, fire kryds(v,h,v,h), 2 hooks, dobbelt rul(altså hvor vi bukker os - eller får en plethandske i hovedet...), 4 hooks, enkelt rul, højre hooks og et enkelt rul igen.

For derefter at ændre retning og starte forfra. Man har altså ca de sekunder som makkeren vælger at bruge på at ændre retning som pause. hvilket normalt kun er 2sekunder. Det gav sgu god syre i skuldrene!

Men det var sgu en god træning og hård nok til at jeg glemte min vanddunk i centret, så på vej hjem var jeg naturligvis nødt til at købe en 1½l cola :innocent:

Ellers kun har vanddunke på en ½l og de bliver nemt tømt på en bokselektion. Normalt drikker jeg ca 0,75-1,25l vand i løbet af den 1½ time.

Nu står den på opvask og ophængning af vasketøj - det kunne være jeg skulle være lidt mere uddybende her på loggen? :tongue:

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i dag.

Mødte en ex i fitdk, lige inden jeg skulle klæde lidt om, det var lidt sjovt for jeg havde gået et stykke tid og ladt op til træning og hørt godt med RATM, så jeg var ikke lige forberedt på smalltalk og dserfor lidt kort for hovedet, hun har sikkert troet jeg bare ville væk fra hende :laugh:

anyway, det blev faktisk et helt fint træningspas.

Opvarmning, 8min crosstrainer men average puls - vægtskiverne trak lidt i mig...

Squat:

20x stang

5x80kg

5x5 82,5kg

Overhead:

5x5 37,5kg

død:

5x60kg

5xi80kg

5x90

3x5x95

chins:

5x5 bw

prone b:

3x30sek

mens jeg trænede OP og død trænede jeg med nogle amerikanere som læste på CBS, det er sgu altid lidt sjovt at se DK og studiemiljøet med fremmede øjne!

På vej til træning havde jeg egentlig tænkt mig at give den en skalle og træne noget arme, t-bar og lidt ekstra skuldre, men en kammerat skrev en besked halvvejs under træningen og lokkede med guldøl til 10kr hos hans kærestes uni fredagsbar - det er der jo ikke en person med en puls over 30 der kan sige nej til :D

I morgen skal jeg familien i zoo (primært pga min 5årige nevø), så måske burde jeg ikke drikke mig helt i hegnet, nu må vi se hvad der sker i aften :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået min racercykel vasket og vokset (godt nok min fars voks til alufælge, men mon ikke det virker fint?) så nu er den klar til at komme ud og køre lidt :4thumbup:

Det kommer der helt sikkert en del mere om, hvor noget cardio fremover vil være cykling og ikke kun boksning. Styrketræning skal dog stadig være ca 3 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lige en tur ud til Ballerup og forbi Ballerup og Husum, det blev til ~22km i følge Iform.dk, hvilket stemmer overens med min telefon(22,3km). Hastigheden var sølle 23km/t, men det var nu heller ikke farten der var vigtig. Det var blot at komme ud og nyde vejret lidt.

Jeg havde dog lidt problemer med mit baghjul som jeg var nødt til at pumpe en enkelt gang med min minipumpe, dog uden at det hjalp synderligt. Jeg er nødt til at få anskaffet mig en ordentlig fodpumpe så dækkene kan være ordentlig pumpet en anden gang jernhesten skal luftes.

Iforms ruteberegner har en kcalforbrændningsberegner tilknyttet (man kan vælge mellem cykling, gang og løb), hvilket jo er smart nok, men når den påstår jeg har forbrændt 1054kcal på den lille time så er det da helt hen i vejret! 500kcal er vist mere realistisk - med mindre den ligefrem vidste at jeg kørte på to halvflade dæk og havde modvind et god stykke af vejen :tongue:

Boksning i aften

Link to comment
Share on other sites

funny-pictures-kitten-will-be-dinosaur.jpg

boksetræningen i aftes var pissehård! Måske fordi jeg konstant blev hevet frem hvis der skulle vises en øvelse, men jeg var også lidt træt inden træningen - så jeg drak en kop kaffe mens jeg lagde håndbind på hænderne.

Det var egentlig ikke fordi der var nogen specielle ting ved træningen. Alle sammen elementer som jeg i en eller anden grad har prøvet før. Det eneste som måske gjorde at det hev ekstra tænder ud var at vi på et tidspunkt skulle lave reaktionsøvelser mellem plethandsketræningen.

Det gode er at jeg sove som en sten om ca 20min :4thumbup:

(hvilket jeg desværre bestemt ikke gjorde i nat, måske derfor trætheden)

Da jeg kom var der kommet en pakke til mig. Det var sweatshirten fra Mikkel Kessler shoppen, det var da meget rart :smile:

- Jeg ved dog ikke hvor jeg skal se kampen mod Froch endnu. Både min storebror og forældre har noget lokalt kabeltv, hvilket gør man ikke kan bestille pay-per-view. Og det er med min far og bror jeg altid har set boksekampe. Helt tilbage fra Gert Bo, Søren Søndergård og selvfølgelig Brian Nielsen. Men også de udenlandske Prince Naseem, Tyson og alle de andre fra 90'erne.

Så det ville være lidt underligt ikke at se en kamp med dem. En kammerat(tidligere DK mester i Thai) ser også al boksning så han vil gerne lægge hus til, måske bliver det hos ham vi ser den!

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i dag.

let opvarmning, crosstrainer.

squat:

8x50kg

5x70kg

5x80kg

5x5x85kg

bænk:

5x50kg

5x5x62,5kg

cable pulldown:

2x20x54kg, 17x54kg

armbøjninger:

3xfailure

Jeg gad ikke træne mave da jeg skal til boksning i morgen.

Lige inden træning ringede de fra arbejdet med ros for noget ekstern arbejde jeg lavede sidste måned. Derfor får jeg et gavekort og det er selvfølgelig rart at de værdsætter mit arbejde, men kender jeg dem ret for jeg et gavekort til magasin. Og pt forsøger jeg at cutte lidt. Jeg skulle gerne tabe mig ~500g om ugen, men med gavekort til magasin bliver 95% af gangene brug til chokolade( :4mewantfood: ), hvilket ikke udbredt passer ind i en diæt :unhappy:

Nogle forslag til hvad man ellers kan bruge pengene til? Gavekortene plejer at være på 500kr.

Jeg har først lige fået købt en vægt, men der kommer nok nogle vægt data på et tidspunkt. Pt vejer jeg 81,5kg, og da jeg startede for nogle uger siden med diæten vejede jeg 83,5kg så lidt er der da sket.

Link to comment
Share on other sites

Boksning i dag :superman:

Jeg var ikke helt hooked på at tage af sted lige inden da jeg er forkølet og ikke rigtig havde fået noget ordentligt aften ellr middagsmad, men ca en time inden åd jeg noget junk og tænkte fuck det jeg tager afsted.

Og det var sgu en god beslutning. Vi var ikke så mange, 10 så vidt jeg husker så det blev benhård træning i perioder og den resterende tid blev brug på super fokus på teknik. Det var også "kernen" der var til stede i dag og så plejer det at blive en rigtig god træning.

Det var ren plethandske træning, en del fokus på fodarbejdet og close hooks. Træneren bed mærke i at jeg åbenbart har fået en dårlig vane med at min venstre hånd hænger lidt efter jeg har slået første jab og skal til at jabbe lige efter. Det gør dels at paraderne i venstre side ikke er lige så god, jabbet ikke blive lige så hurtigt/hårdt da man ikke får så meget krop med og med mindre hastighed bliver den mere forudsigelig. så det var helt fint at få rettet det - det er godt nok så sjældent jeg sparer, men derfor vil jeg gerne have teknikken ordentlig på plads.

Jeg vil egentlig ikke skrive så meget mere. Jeg har fået den "fantastiske" idé at cykle til Slagelse i morgen. Nogle kammerater har inviteret til fest(det gør de mere eller mindre hver weekend :bigsmile: ) og jeg tænkte "fuck it, jeg cykler derned"! :bike:

Nogle gange overrasker det mig hvor impulsiv(andre vil kalde det dum eller blæst på øverste etage) jeg er. Det "dumme" i dette tilfælde er at jeg jo ikke rigtig har cyklet i lang til og sidst jeg cyklede over 50/75km var i oktober...

Jeg regner dog med at tage nogle løbesko med i rygsækken så jeg kan gå lidt af vejen og på den måde skåne ryg og knæ. Jeg regner med at det bliver en privatfest, så det er jo ligegyldigt hvilke sko jeg har med da de alligevel bliver sat i entréen.

Så nu skal jeg bare pakke en taske og få gjort cyklen 100% klar og så ellers få en god nats søvn :4thumbup:

+ en solid morgenmad :4mewantfood:

Men inden da skal jeg lige tage en opvask :nonono:

God weekend derude! :beerchug: / :partytime2:

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Cykelturen gik rigtig godt. Jeg fik hverken ondt i ryggen eller knæ. Lidt i mellemkødet efter t jeg var steget af cyklen.

Jeg kunne dog godt mærke at jeg var dårlig forberedt. Jeg havde ikke fået nok kalorier så gik lidt kold, men det var en hyggelig tur som helt sikkert skal gentages.

Jeg er hjemme for en kort bemærkning da jeg i morgen skal fremlægge noget i et fag jeg tager sideløbende med min kandidatafhandling. Min storebror er på arbejde i Polen så jeg "passer" min svigerinde og Nevø. Min svigerinde er lige blevet opereret i den ene hånd (noget med sener/nerver som gør hun førhen rystede lidt og ikke havde så meget kraft i fingrene) så hun har reelt kun en brugbar arm.

Jeg regner med at boksetræne mandag kl 20 stykker som sædvanlig og måske også styrketræne tirsdag og så ellers tage tilbage nogle dage.

Link to comment
Share on other sites

Cykelturen gik rigtig godt. Jeg fik hverken ondt i ryggen eller knæ. Lidt i mellemkødet efter t jeg var steget af cyklen.

Jeg kunne dog godt mærke at jeg var dårlig forberedt. Jeg havde ikke fået nok kalorier så gik lidt kold, men det var en hyggelig tur som helt sikkert skal gentages.

Jeg er hjemme for en kort bemærkning da jeg i morgen skal fremlægge noget i et fag jeg tager sideløbende med min kandidatafhandling. Min storebror er på arbejde i Polen så jeg "passer" min svigerinde og Nevø. Min svigerinde er lige blevet opereret i den ene hånd (noget med sener/nerver som gør hun førhen rystede lidt og ikke havde så meget kraft i fingrene) så hun har reelt kun en brugbar arm.

Jeg regner med at boksetræne mandag kl 20 stykker som sædvanlig og måske også styrketræne tirsdag og så ellers tage tilbage nogle dage.

så tager du vel cyklen igen ikke ??

Link to comment
Share on other sites

så tager du vel cyklen igen ikke ??

Jeg tog min storebrors bil, næsten det samme :laugh:

og tager også bilen hjem til min svigerinde og nevø.

Boksetræning i aftes var sgu lækkert. Masser af god energi og underholdende serier. Lidt blandet sandsækstræning og plethandske.

Jeg sidder og stener og ser Die Hard 4.0 så vil bare slutte her.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg har ikke været fysisk aktiv i noget tid desværre.

I går var jeg dog til boksning og i dag styrketrænede jeg lidt.

Boksning var som så ofte fedt. Dog meget standard, eneste afvigelse var en øvelse som tog 8½minut - jeg var sgu godt smadret efter den!

Styrke:

squat:

5x50kg

5x80kg

5x5x87,5kg

død:

5x50kg

5x80kg

2x5x100kg

overhead press:

10x20kg

10x30kg

5x35kg

5x5x35kg

pull-ups:

6,6,5 @ bw :unhappy:

Flyers(ikke en del af programmet):

10x145lbs

10x175lbs

2x10x190lbs

reverse crunches:(jeg burde have taget prone bridges/planken, men fik ikke lige kigget på sedlen)

3x12xbw

Det var det, ned i spabadet med mig :smile:

Næste træning bliver torsdag, jeg ved ikke helt om jeg både laver styrke og boksning. Der er afløser på boksningen så måske dropper jeg det, da afløserne ofte laver det til normal motionsboksning...

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

"styrke"træning - jeg var fandme svag i dag!

Det var i falkoner, i øvrigt.

Squat:

5x70

5x80

5x5x90

bænk:

5x50

5x60

5x5x65

ved den sidste rep var jeg preeset. Det er sgu skidt at jeg har problemer ved denne vægt :( min hænder var temmelig svedt så havde et dårligt greb, men skal ikke være nogen undskyldning.

Laying lat pulldwn:

3x20x54

flyers

10x145lbs

10x175lbs

10x190lbs

imellem flyerssættene tog jeg armbøjning, det kan vel ikke rigtig kaldes supersets...

Anyway, nu er jeg på vej til noget møde/aftensmad i næstved og koger i toget! Det er sgu varmt i dag, det må gerne være lige så varmt og med lidt mere sol d. 1 maj!

Edit:

jeg tog også reverse crunches. De sædvanelige 3x12 dog var de to sidste sæt med en bold mellem fødderne. 2kg vil jeg tro...

Der var i øvrigt skolefodbold på projektoren mens jeg trænede, hvor pigerne spillede og det var jo rædselsfuldt at se på - ikke så meget fordi det var piger der spillede (selvom det måske kan have indflydelse) men mere fordi min gamle folkeskole, Nyrupskolen, ikke var repræsenteret. Pigerne plejet at være selvskrevet til finalen den gang jeg var barn. Jeg tror de blev 3 eller 4 i år. De er sgu faldet af på den. Trist!

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share