Now I'm fat n plaintive. After I'll be a fucking T-REX!


apprenti
 Share

Recommended Posts

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Burde skrive lidt om træningen i dag men orker ikke det store. Jeg er godt smadret, især i post skulder af en ukendt grund.

Boksning med min gamle træningsmakker = rigtig god træning da han kan råbe de rigtige ting lige når man har tendenser til at sænke tempoet eller ikke slår helt så hårdt som han ved jeg kan. Samt to andre rigtige vigtige ting: han lader mig udnytte min fulde armlængde så skuldrene bliver helt rigtigt brugt(muligvis derfor jeg har ondt i den del af skuldrene) og så slår han konstant til mig hvis mine parrader ikke sidder 100%. De trætter da man så skal undvige slag konstant(eller tage imod dem, men det bliver man også træt af :laugh: ). Det er med paraderne, man ofte lige kan spare lidt kræfter og få pusten nemmere igen.

Al træning var plethandsketræning - Vi lavede en relativt styrke/syre fokuseret træning. Bl.a. med en pyramide hvor først slår 15sek lige hårde, 5 sek pause, 20 sek slag i med 45 grader op i luften(giver godt i ant. skuldre), 5 sek pause, 25 sek hooks. Så hårde igen med 30 sek. Efter 35 sek topper pyradmiden og sekunderne går ned ad (30, 25 ect).

Man skifter således mellem hårde lige, høje slag og hooks.

En anden øvelse var tre på stribe som kort går ud på 2 jabs, 2 hårde kryds og 4 hårde krydsslag. Den giver en fin rytme og flow og er samtidig tilpas hård. Den blev så senere udvidet til 2 jabs, 2 kryds+ 2 hooks, 4 kryds + 4 hooks.

Jeg stopper her med at skrive om træningen. Jeg skal i de kommende dage arbejde en del i nærheden af Fields, så i morgen regner jeg med at starte op på styrketræning. Jeg har valgt et 5x5 program fra Stronglifts da de havde et fint excelark og simpelt program.

Så vidt jeg husker er der også lidt vand i Fields, så det kan være jeg svømmer nogle baner - how knows. Det er hvert fald lang tid siden jeg sidst har svømmet, desværre.

Hyg

Link to comment
Share on other sites

jeg startede i tirsdags med med styrketræningen, hvilket dog var en dårlig idé!

Lige inden boksetræningen i mandags kunne jeg mærkelidt tendens til lang næse. Tirsdag var der ikke det store problemer så jeg startede med styrketræningensom består af squat, bænk dødløft og overhead press på forskellige dage. Man starter i de små kilo og arbejder sig op - ikke noget unaturligt i det.

Så træningen bød på:

Squat 5x5: 45kg

Bænk 5x5: 42,5kg

Push-ups 3xfailure

inverted row 3xfailure

reverse crunsh 3x12

Og det er det. Næste træning smider man så 2,5kg på. Den næste træning skulle bestå af squat, dødløft, overhead press og chins.

Ondsag morgen vågner jeg og er seriøst snottet så dropper mine intentioner om at svømme i Fields :unhappy:

I dag vågner jeg med snot i hele hovedet (ikke bogstavelig talt, blot følelsen af det) så træningen er udskudt indtil videre. Der går sikkert en lille uges tid før det er smart at træne igen, så jeg starter nok bare forfra i styrketræningen.

Link to comment
Share on other sites

jeg var til motionsboksning her til aften da jeg vurderede jeg er ved at være rask. Jeg kan trække vejret nogenlunde uden brug af næsespray og har ikke brugt det siden søndag...

Jeg mistede dog pusten utrolig hurtigt til træning så måske er alting ikke ude af systemet :unhappy:

Det kan muligvis også skyldes at jeg var megastiv i lørdags. En veninde i Odense havde inviteret til fødselsdag med god mad (bl.a. chokolademuffins til dessert :4mewantfood: ) og hygge. På et tidspunkt blev der foreslået at vi tog i byen og jeg tror kl var 2 på det tidspunkt. Jeg fik den "glimrende" idé at bestille en flaske gin - og jeg hader generelt gin, det var dog Bombay Saffire som er drikkebar. Jeg kan huske hele aftenen, men det blev også kørt en del alkohol indenbords så tror det kan medvirke på den dårlige kondi.

Selve træningen var meget standard. Efter hård opvarmning var der lidt slagpude og plethanske for derefte at gå til sandsæk-kombinationer og plethandsker. Til sidst var der "lokomotivet" som er lidt en klassiker. Man slår konstant på en sandsæk: Hurtige slag, hårde slag og så går man amok i 10-15sek. Derefter hurtige slag igen, hårde og amok. Når man har været igennem 2 gange er der gået ca 4min og hvis man har gjort det ordentligt er man helt flad :superman:

Efter den øvelse, kl 21:30 droppede jeg armstrækkere, mavebøjning og udstrækning og hoppede i spabad :blush: / :wub:

Det var sgu dejligt, men måske lidt dårlig stil at "give op" til sidst...

Hvis jeg ikke mærker forkølelsen for meget i morgen vil jeg starte på styrketræningen.

Link to comment
Share on other sites

træning her til middag:

squat: 5x5 47,5kg

overhead press 5x5 35kg

dødløft: 1x5 60kg (det var der ikke særlig meget død over, men jeg skal jo følge programmet)

pull-ups 8,5,3 hmm

prone bridges 3x30sek

Jeg tager også til boksning i aften. Jeg havde ikke trænet i nogle dage pga arbejde og træthed så måtte lige nå et stryke-pas i dag for at komme i gang igen.

Link to comment
Share on other sites

Squat 5x5: 50kg

Bænk 5x5: 45kg

Push-ups 3xfailure

inverted row 3xfailure i form af "liggende" cable pulldown med lav vægt, mener det var 33kg.

reverse crunsh 3x12

hammer curl 3x10 13kg.

Jeg tog en bicepsøvelse da jeg syntes træningen var lige lovlig let - men jeg følger jo bare programmet...

Link to comment
Share on other sites

jeg var til boksning i går og det var en tam omgang for mit vedkommende! Allerede under opvarmningen blev jeg vildt forpustet selvom det var standardopvarmning. Jeg var nødt til at stoppe op et par gange for at få pusten. Lidt som hvis man er syg eller har været på dødsdruk aftenen inden. Jeg tror det var fordi jeg udelukkende fik skodmad og nærmest ingen proteiner...

Jeg optog nogle videoklip, men min telefon failede vildt og stoppede første klip efter 3 min, næste klip efter 2 min og sidste klip varerede kun 1 min og ingen af gangene var det mig der stoppede videofilmningen. Weird! Efter træning skulle jeg ringe til familien og midt i samtalen genstartede telefonen...

Anyway. Træningen bestod udeukkende af plethandsketræning og tila t starte med ca 2 min på slagpude, men det kan man se når jeg smider en video op senere.

I dag var jeg ude og styrketræne kort.

Squat 5x5 52,5kg

overhead press 5x5 37,5kg - det føltes underligt hårdt. Ved ikke helt hvad der sker med min krop! :crazy:

dødløft 1x5 65kg

chinups 5,5,3 fail!

Prone bridges 3x30 sekunder

bad

Link to comment
Share on other sites

lidt "styrke" i dag efter studie.

squat 5x5 55kg

bænk 5x5 47,5kg

cable pulldown 30,20,18 x 40kg

Pushups 3xfailure

Reverse crunches 3x12 (tog en medicin bold på 2kg mellem fødderne for at det skulle give bare lidt)

Jeg regner med at boksetræne i aften :smile:

Link to comment
Share on other sites

boksningen blev udført på 1t og 35min. det tror jeg ikke er sket før! Det plejer mindst at være 1t 45.

Anyway, det var god træning selvom jeg valgte en ny gut. Han var i nogenlunde form og tidligere CIK bokser og hans lige højre og hooks var der godt nok også vægt bag! Men teknikken var ikke helt lige i skabet. Hooksne blev hurtigt nogle slemme kølleslag, men han gav gode instrukser og flow'et i træningen var ganske fin.

Jeg hoppede på vægten efter træning, 83,5kg. Hmm, jeg håber den er noget lavere om morgenen!

Anyway, det er alt for mig i dag, jeg vender forhåbentlig tilbage onsdag med lidt styrke.

Link to comment
Share on other sites

Lidt styrke

Squat: 5x5 57,5kg

Overhead Press 5x5 25kg

Dødløft: 1x5 70kg

Pull ups 3x3 " bw :unhappy:

Prone bridges 3x30sek

det var en lidt fesen omgang så jeg tog lidt maskine bagefter

Shoulder press 5x5 ukendt kilo, jeg sadte mig bare i maskinen og løftede

lat maskine 5x5 -||-

Mad :4mewantfood:

Ser ud til jeg efter træning på søndag skal underholde en kammerat med fodbold (FCK-BIF), pizza og cola :4thumbup:

Jeg glæder mig allerede :smile:

Link to comment
Share on other sites

hvorfor kører du ikke mere dødløft end et sæt???

Egentligt bare fordi jeg følger programmet slavisk. Jeg studsede også over det da jeg læste det, men tænkte jeg for en gangs skyld ville følge et program nogenlunde.

Programmet fokusere primært på basal styrke og jeg valgte det fordi jeg gerne ville få lidt en kontrast til boksningens mange repetitioner. Derudover mangler jeg generelt styrke :unhappy:

Ryggen burde dog blive sækket lidt ind da der også bliver kørt chins eller pull-ups.

Hvis der er en del af kroppen jeg godt kan lide at træne, er det ryggen. Øvelser som bent over rows og t-bar har altid været mine yndlingsøvelser, så jeg har hver gang haft lyst til at lave mere -

måske lige bortset fra i dag, da jeg trænede i FitnessDK Glostrup. De har kun Tecnogym og nøj det var fesent at dødløfte med. Gulvet er langt fra i vater så hvis man ikke sætter noget imod så triller barbell'en væk :4disguise: (=gammel sur mand :laugh: )

Jeg har også tænkt på at smide nogle flere øvelser ind, men jeg kan egentlig godt lide at det er overstået på 40min. Jeg tror det har været det der førhen har været en af problemerne, da de programmer jeg før har kørt varede 1½time fordi jeg ville igennem alle muskelgrupper ordentligt. Men her er sættene hurtigt overstået og hvis jeg så har tid og lyst, kan jeg smide lidt flere øvelser ind.

Link to comment
Share on other sites

okay, sys bare ikke 5 gentagelser lyder af meget (læs: nok).. men det er det jo så åbenbart...

fdk glostrup er bare et skod center.. jeg skrev engang mit navn på en støvet plante derude, og da jeg kom igen et halvt år senere, stod mit navn stadig på planten!!! eneste fordel glostrup har, er at der aldrig er nogen i squat-stativet, så man kan have det for sig selv...

Link to comment
Share on other sites

okay, sys bare ikke 5 gentagelser lyder af meget (læs: nok).. men det er det jo så åbenbart...

fdk glostrup er bare et skod center.. jeg skrev engang mit navn på en støvet plante derude, og da jeg kom igen et halvt år senere, stod mit navn stadig på planten!!! eneste fordel glostrup har, er at der aldrig er nogen i squat-stativet, så man kan have det for sig selv...

:4thumbup:

præcis det er nemlig et elendigt center, men jeg havde været til noget kursus i Høje Tåstrup og så var det lige på vejen, dejlig nemt.

Jeg ved ikke om det er nok kun med et sæt dødløft og så lidt chins/pull-ups, men der er også derfor jeg vil supplere med lidt ekstra rygtræning hvis jeg har tid/lyst.

Link to comment
Share on other sites

Var til boksning for nogle timer siden og det var sgu halvhårdt!

Jeg følte jeg er i dårlig form for jeg blev hurtigt forpustet. Måske er det weekendens druktur som har sat sine spor - jeg er sikkert bare ved at blive et gammel røvhul :laugh:

Det var en meget standard træningssession, (som kort vist i videoen øverst på siden) hvor vi starter med et miks af hurtige og hårde slag på slagpude. Derefter ti skiløbere, ti lunges og 5/10 armstrækkere, 5 sekunders statisk arbejde hvor man næsten ligger nede på jorden, men stadig holder sig oppe, og så 5 armstrækkere igen. Derefter lige hårde et-to kombinationer, så kontinuerlige hårde lige slag. Et-to hooks, kontinuerlige hooks. 10 mavebøjninger, 10 sekunders statisk arbejde, 10 mavebøjninger og så jorden rundt 30. Jorden rundt 30 er 30 lige hårde slag, 30 hvor man slår højt, 30 hooks.

Derefter var der arbejde på sandsæk. to x to jabs, et-to kombination, to x to jabs, 4 hård lige slag. Sådan fortsætter man, indtil man når 10 slag. Så skifter man så makkeren laver det samme.

Derefter var der seks forskellige kombinationer på plethandsker, men det er lidt for omsonst at beskrive, da det vil fylde en del tekst.

Over and out

Link to comment
Share on other sites

Squat 5x5 60kg

Dødløft 5x5 72,5kg

Overhead press 5x5 27,5kg

pull ups 3x5 hmm

det var det. Jeg havde lidt travlt da der jo er bold i dag :thumbsup:

jeg mødte en gammel fodboldkammerat og jeg trænede dødløft med hans træningsmakker. Han var sgu flink nok, men nøj noget tøj han havde på. Fuld gasp equip, burberry cap og lyserøde Nike sko :laugh:

Han var tattoveret over det meste af det man kunne se på kroppen = sleves, ryggen nakke og hals. Det så sgu lidt spøjst ud!

P.s dedt var IKKE i glostrup, men falkoner

Any way. God weekend!

Link to comment
Share on other sites

Dejlig fodbold kamp, eller den var sgu ikke køn, men den gav 3 point og så var det jo mod BIF :4thumbup:

+ Vi lægger numero uno og større forspring til OB som åbenbart ikke er kommet ud af vinterhiet (jeg var sgu også blevet hjemme! En ting jeg ikke savner ved ikke at spille fodbold længere er at træne på en frosen bane i pissekoldt vejr i januar og februar!)

Boksning, burde være :4thumbup: / :superman: men det blev det aldrig rigtig helt.

Jeg åd en koffeinpille(de andre ingredienser tvivler jeg på virker) ca en time inden for at komme i gear, men den havde modsat virkning. jeg fik ondt i maven og træningen var ikke så underholdende som den plejer.

Arh, der var dog lige efter opvarmningen hvor vi små sparede lidt uden at slå i hovedet - ingen hjelme :unhappy: selvom træneren havde tænkt at tage dem med, men til gengæld får vi nye plethandsker ect næste uge :4thumbup: .

Det var sgu meget sjovt, muligvis fordi jeg tjattede med en gut jeg før har trænet med som vejer omkring de 100kg så jeg er lidt hurtigere :tongue: (skulle jeg også gerne være med mine ~83kg).

Til gengæld er hans jab sgu tunge, men heldigvis også lidt langsomme så jeg kan komme ind og genere ham.

Anyway, da vi skulle slå lidt plethandske, slagpude og sæk kunne jeg mærke maven vrøvle og det var sgu langt fra motiverende!

Jeg har fået med stor succes lavet en icecoffee bestående af et par teskeer intant kaffe, mælk, isterninger og lidt flyende sød (sukker er for lang tid om at blive opløst) og det giver et super boost ca et kvarter efter. Jeg tror min krop er lidt fucked up på det punkt. Hver gang jeg får gratis prøver af et eller andet kosttilskud har det sgu næsten modsat virkning! Det samme med NO Xplode, det gjorde mig bare oppustet :sneaky2:

Kaffe er sgu det eneste der virker for mig. I sådan en omgang icecoffee er der ca 150mg koffein og i pillen er der 200mg så jeg kan sgu ikke helt se hvorfor et ikke virker efter hensigten. Umiddelbart forsøger jeg også at drikke rigeligt med vand og inden træning havde jeg fået omkring to liter, normalt er det måske kun 1,5 jeg plejer at få og der er jo ingen problemer.

Anyway, jeg vil prøve dem en uge eller to og så eller give dem til en kammerat - han reagerer fint på alt det der ikke virker på mig :laugh:

I morgen skal jeg på kursus på kontoret i Hellerup og så ellers til træning bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Weekendens træning bestod primært af at lege med min femårige nevø = trille med en meget let fodbold og lege med Lego.

Min bedste kammerat, som jeg har kendt siden vi var ca 2½år, er lige flyttet i hus, så der hjalp jeg med at lægge gulv og male - jeg ved ikke helt om man kan kalde det motion - især ikke da der var Cola i køleskabet og slik på køkkenbordet :4thumbup:

Anygayz, Boksetræning her til aften.

Jeg kom hjem fra arbejde kl. 18:20 og var megatræt, så jeg lagde mig til at sove og fik også en halv time på øjet. Lige ind til selve træningen startede gik jeg og små gabte, men lige så snart vi kom i gang var der fuld speed på. Jeg ved ikke hvorfor, men det blev en rigtig god træning med masser af overskud.

Træningen var nogenlunde standard med masser af slag på plethandsker, lidt slagpude i starten og sandsæk. Selvom jeg følte god energi, så fik jeg også brug det hele!

Da vi skulle lave lidt fysisk arbejde til sidst, plejer vi først at lave lidt forskellige typer armbøjninger, dernæst mavebøjninger og igen armbøjninger.

I dag var mavebøjningerne som pyramidetræningen, hvilket vil sige fx 5 armbøjninger, statisk arbejde(planken), 4 armbøjninger, planken ect. ned til 1 armbøjning og så går det op igen til fx 5 armbøjninger.

Mavebøjningerne er 10 stk roningsmavebøjninger(lidt a la dette bare mer flydende). Statisk arbejde hvor man bare holder sig oppe i 10sekunder og så "pumper" man 10 gange( a la dette, igen mere flydende). Denne cyklus gentages i det "uendelige" i 1½-2minutter.

Dernæst arbejde på de "skrå" mavemuskler, igen i 1½-2minutter og til sidst de "nederste" mavemuller.

Dernæst plejer vi at lave armbøjninger igen, men det undlod vores træner da træningen var trukket lidt ud (det plejer det dog altid). Jeg var meget glad for ikke at tage armbøjninger igen. Dels er det kedeligt, dels var der ikke mere at give af i skuldrene.

Nu vil jeg finde noget der minder om en seng!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share