2 daaser tun om dagen


Pumba
 Share

Recommended Posts

Sker der noget ved at spise 2 daaser tun om dagen i en periode af 3-4 maaneder. Der er jo saa meget snak om tungmetaller og om at man skal spise varieret, men jeg har ikke mulighed for selv af lave mad saa mine muligheder for ekstra maaltider er stort set begraenset til cheasy youghurt, maelk, tun, makrel og proteinpulver.

Eller er der nogle som har andre forslag til gode til som kan laves uden ovn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, at hvis to dåser tun om dagen indebar nogen risiko for obhobning af tungmetaller, så var tun slet ikke tilladt i Danmark.

Generelt er der godt med proteiner i nødder. Fx peanuts og mandler. Desværre indeholder de meget fedt, og protein i nødder optages ikke så godt i kroppen som protein i kød og mælk jf. tidligere tråd.

(Redigeret af Michael Sorensen ved 12:15 pm på Okt. 24, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Hej Pumba.

Et genialt mellemmåltid er ½ ltr. Fromage Frais. Stort set ingen fedt, men næsten dobbelt så meget protein som i f.eks. yoghurt.

Prøv også at blande din tun med økol. hytteost. Endnu en god proteinkilde.

Jeg ved ikke, om der sker noget ved at spise 2 dåser tun om dagen, men husk at tage det ud af dåsen først! ;)

Morten

Link to comment
Share on other sites

Når det kommer til proteiner er der jo også vegetabilske kilder, som bør tælle med i "proteinregnskabet". Protein fra hvede er fint, hvis det vel at mærke indtages sammen med fx mælk eller ost. Bønner og ris supplerer også hinanden, således at proteinerne bliver "brugbare" for den menneskelige organisme.

Med hensyn til tungmetaller, prøv at tjek Claus B´s indlæg under tråden "Flax Oil".

Link to comment
Share on other sites

tak for svarene gutter....

Jeg er ikke den store noedde og peanut-spiser men det med Fromage Frais lyder meget godt. Kan det bare spises rent og hvad ligger prisen paa?

Hader ost....desvaerre...da det ellers er en ret god proteinkilde.

JEg har altid troet at boenner og ris indeholdt samme type protein, men det kan da vaere jeg skal til at spise nogle flere boenner naar jeg engang for mulighed for selv at lave mad....det er jo temmeligt billigt, hvilket er vigtigt naar man er paa SU :cries:

Link to comment
Share on other sites

Første gang jeg spiste det, så tænkte jeg faktisk også, at det lige var en tand for "vammelt". Men ret hurtigt blev jeg lidt hooked på det, og nu er yoghurt noget tyndt suppe i forhold til FF.

Til dem, der ikke har smagt FF, så kan det i konsistens sammenlignes med de der baby-yoghurt-fætre. (Tror nok de kan hedde Danoontje (ingen idé om stavemåden)).

FF forever!

Morten

Link to comment
Share on other sites

Tiger?

Whatdafuckyasay?

Jeg er en fuldblods los! ;)

Ja, jeg købte det indtil for nylig i Ghetto, men jeg tror de er holdt op med at føre andet end FF Naturel. :(

Det kan dog fås i de mere velassorterede supermarkeder, som f.eks. Super (de 3 bukke fra) Brugsen og Tøfex.

Morten

Link to comment
Share on other sites

en god pointe MichaelEbeltoft :)

Faktisk ser det ikke ud til, at der er konserveringsmidler i tun-KONSERVES overhovedet????

Men ok, hvis man spiser to dåser om dagen, er der ikke den store fare for at den enkelte dåse står åbnet i flere dage :)

En anden ting man bør tænke på er, at når man har åbnet en dåse skal maden helst opbevares i et andet medie for at div. tungmetaller fra dåsen ikke skal forurene maden.

Link to comment
Share on other sites

Update....

Jeg fulgte pelsdyrets vildledning og smuttede hen i ghetto'en og indkøbte noget fromaise frais natural (var for doven til at tage andre steder hen), og det var som forventet lidt sørgeligt. Men det skulle jo ned og genial som jeg jo er prøvede jeg at smide 20 gram jordbærproteinpulver i.... og så smagte det faktisk helt suverænt....suvarænt...suverent....øhhhh meget godt.

Jeg kiggede lidt på det og denne lille blanding indeholder:

352 kcal

59 gram protein

22 gram kulhydrat

2,5 gram fedt.

Og dette til kun 10 kr + lidt pulver.

Bagefter var jeg temmelig mæt (ved ikke om det er fordi jeg kører ECA i øjeblikket), men dette bliver uden tvivl et af mine foretrukne mellemmåltider.

Link to comment
Share on other sites

Pumba angående Fromage Frais så kan du osse tage 3-5 store spise skeer ned i meljævner + en knivspids salt og en del vand...shake det godt også drikke det.  

Smager udemærket, og er ret forfriskende...det er oprindeligt en arabisk opskrift. De drikker det som sodavand i de arabiske lande...jeg får det tit og er en god protein kilde.

Kristian - som bor i Brøndbys største ghetto.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share