Hestbech's log


dhestbech
 Share

Recommended Posts

Hey.

Jeg opretter denne log, for min egen skyld - for at følge min egen udvikling, og fordi det, hvis jeg altså kan holde mig selv i ørerne, sikkert er sjovt at læse dette om bare et halvt år.

Det er op til læseren om han/hun vil smide en besked med ris eller ros om et eller andet, eller hvis man bare har noget pjat at sige :tongue:

Lidt om mig selv:

21 år

186 cm høj

86 kg

Jeg har dyrket gymnastik i mange år og har på grund af det - og en naturlig higen efter fysisk udfoldelse som svømning, cykling og løb - en nogenlunde grundform.

Jeg arbejder i et lille fitnesscenter i det sydlige vestjylland og har derfor adgang til dets faciliteter - håndvægte, styrkemaskiner og cardioapperater + spinning.

Mine mål er sådan lidt difust, og afhængig af eget perspektiv - en sporty, atletisk krop.

Der er jeg egentlig allerede. Vil gerne smide lidt mere af mave-delle-puden, så det bliver mere spiderman-mave.

Har tabt mig omkring 6 kg siden nytår, primært fedt (tror jeg nok - det er det jeg umiddelbart kan se) ved at spise mindre end jeg ellers plejer.

Det egentlige mål er lige de sidste to kg, for at maven bliver helt trimmet og så det at få en bedre kondition, så jeg kan løbe en halv, måske hel marathon til sommer (løb også en halv sidste år, uden rigtig at have trænet - dette kan ikke anbefales, det gør naller i benene.. :blink: )

Ugen ser således ud, på nuværende tidspunkt, mht fysisk aktivitet:

Mandag:

Træner et hold i gymnastik. Det afhænger lidt af træningens udformning, hvor meget jeg selv kommer op i gear, men får dog altid lidt sved på panden.

Tirsdag:

Arbejde + styrketræning

Onsdag:

idræt i skolen - her er ikke tryk på..

Gymnastik i 2½ time - her er tryk på.

Torsdag:

idræt i skolen - her er ikke tryk på..

Arbejde + styrketræning

Fredag:

Hviledag evt noget kredsløbstræning.

Lørdag:

Puls-spinning

Søndag:

Styrketræning

Foruden de dage, der står herover løber jeg af og til en 5 -7 km, af og til vil sige en 1-2 gange i ugen, alt afhængigt af humør.

Min kæreste er også bidt af en gal fitnisse, så vi holder hinanden i ilden - det er rigtig god motivation for at holde formen og være lidt "lækker" :blush:

Min filosofi er noget i stil med, at man skal have det godt med det man laver og med sig selv - det er derfor jeg forsøger at holde mig i form - både udseendesmæssigt og ren form- og kondimæssigt.

Hvis der er nogen der kan bruge min blog til noget, så skriv endelig et eller andet.

Hvis ikke - bare ærgeligt :wink:

Om ikke andet ses vi nok derude på MOL-forummet.

Daniel Hestbech

Link to comment
Share on other sites

Halløj.

Havde idræt i skolen i går (går i HF) og vi spillede badminton - kunne godt mærke i benene at det var dem jeg havde trænet tirsdag. Til aften da jeg kom til gymnastik havde jeg alt for ondt i røven.. :dry: Hehe.. Der var en eller anden lille muskel, som trykkede på iskias, så kunne slet ikke være med til træning.. Øv.. Sådan er det.. Det er bedre i dag og skal til opvisning i aften. Håber det er blevet så godt, så jeg kan være med. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så.. :smile:

Det var en rigtig fed oplevelse at lave opvisning med Rep.holdet i går. :4thumbup: Da kroppen kom i gang ku jeg nærmest ikke mærke iskias-smerten fra før.. Strækker stadig hyppigt ud i ballen, så resten af weekenden også kommer til at køre smertefrit.

Det er begrænset hvor meget jeg har tænkt mig at træne her i marts måned.. :dry: Har masser af gymnastik hver weekend indtil starten af april, så holder igen, for at kunne yde max til hver en opvisning.. Træner dog armstrækkere, mave, og ryg, da det nærmest altid er en del af opvarmningsprogrammet, før vi skal på gulvet ..

Lige nu sidder jeg og repeterer noget serie, så jeg ikke kommer til at glemme for meget til opvisnningen i aften :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mandag igen!

Fredag, lørdag og søndags opvisninger var rigtigt fede - både de jeg selv var med til og de, hvor jeg "bare" var instruktør..

Men havde jo så ikke tid til at træne søndag.. Øv..

Det må jeg så se, om jeg kan nå, mens jeg sidder i fitness idag - man føler sig ikke helt på toppen, når man udelader en træning.. :devil:

Imorgen vil jeg huske at lægge mit ugentlige styrkeprogram ind..

Edited by dhestbech
Link to comment
Share on other sites

Så..

1. dag

1. Chinups

4 sæt: 12, 10, 8, 6

2. Dødløft

3 sæt af 12

3. Dumbell rowing.

3 sæt af 12, til begge sider.

4. Mavebøjninger på gulvet.

3 forskellige sæt af 15stk.

5. Rygbøjninger på skrå rygmaskine.

3 sæt af 12-15stk.

6. dips med kroppen skal være i lod.

3 sæt af 12

7. Ligesom Dumbell rowing, men med fokus på triceps

3 sæt af 12 til hver arm

8. Triceps drag down. I cabelcross. Håndfladen mod jorden.

3 sæt af 12

9. Mavebøjninger på gulvet.

3 forskellige sæt af 15stk.

10. Rygbøjninger på skrå rygmaskine.

3 sæt af 15stk.

2. dag

1. Squat i stativ

4 sæt: 12, 10, 8, 6

2. Leg curl

3 sæt af 12

3. Leg extensions.

3 sæt af 12

4. Calf raises.

3 sæt af 12

5. Military press

3 sæt af 12stk

6. Dumbell press. Håndfladerne fremad.

3 sæt: 10, 8, 6

7. Lateral dumbell raises.

3 sæt af 12

8. Reverse flyers.

3 sæt af 12

9. Mavebøjninger på gulvstativet.

3 sæt af 15stk.

10. Rygbøjninger på skrå rygmaskine.

3 sæt af 15stk.

3. dag

1. Bænkpres.

4 sæt: 14, 12, 10, 10

2. Dips. Frem med overkroppen.

3 sæt af 12

3. Flyers.

3 sæt af 12

4. Mavebøjninger på gulvstativet.

3 sæt af 15stk.

5. Rygbøjninger.

3 sæt af 15stk.

6. Biceps pull up.

3 sæt: Så mange så muligt, lidt færre, lidt færre.

7. Barbell curl.

3 sæt af 12

8. Altenate dumbell curl. På 15 graders rygstøttet bænk.

3 sæt af 12

9. Mavebøjninger.

3 sæt af 15stk.

10.Rygbøjninger

3 sæt af 15stk.

Det er mit program - tror jeg vil til at have noget mere med for leggene.

Edited by dhestbech
Link to comment
Share on other sites

Igen.. Er på arbejde i fitness nu - derfor logen igen i dag.

Jeg har da egentlig et spørgsmål, nu jeg tænker over det...

Er én gang i ugen ofte nok på de samme muskelgrupper, eller er det alt for sjældent?

Mit træningsprogram er i posten fra tidligere i dag...

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning:

Opvarmning: 100 kropsvrid med pind på bold.

Bænkpres: 4 * 12 - 56 kg

Flyers: 3 * 12 - 14 Kg

Dips: 3 * 12

Mavebøjninger: 3 * 20 på forskellige måder.

Rygbøjninger på skrå bænk: 3 * 12

Chin ups: 14 - 12 - 10 gentagelser

Barbell curl: 3 * 12 - 35 kg

Calf raises. 3 * 12 - 80 kg

Barbell med støtte på albuer: 3* 12 - 30 kg

Desuden tog jeg 55 strækkere, under sundhedsprofil-testen.

Mavebøjninger: 3 * 20 på forskellige måder.

Link to comment
Share on other sites

Weekendens "træning":

Lørdag: 5 opvisninger - 4 som udøver 1, som instruktør. :bigsmile:

Søndag: 1 opvisning, som instruktør.

Desuden var der fest lørdag aften, og faldt i med begge ben, så har stadig tømmermænd.. Bvah.. :crazy:

I aften hqar jeg træning med mit hold, de får en ordentlig opvarmning, så min samvittighed bliver lidt bedre...

Over og ud. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey

Så er det blevet torsdag.. Tror (endelig) jeg er ved at være ovre weekendens tømmermænd..

Tirsdag var jeg til opvisning i vedersø.. En ordentlig kørertur, når varde ligger en time væk ... Men det var fedt, og den fik ikke for lidt :bigsmile:

Igår havde vi idræt i skolen - spillede hockey, så der var bare maxgas.. Fed sport, der bliver dælme brugt godt med energi! :devil:

I aftes var jeg til gymnastik - underlig træning, da den ene hal var booket til terminsprøver, så vi var et helt hold i én hal.. Øv, bøv... Men er da godt træt alligevel..

Har forsøgt at lægge mit 3-split program om, så det nu er et 2-split fordelt over 3 ugentlige træninger.. Så skulle de give bedre - vil forsøge det i aften.. Ryg-triceps-skulder. Plus kerneøvelser til mave og ryg self..

Over og ud :wink:

Edited by dhestbech
Link to comment
Share on other sites

Hey

Sidder midt i geografitimen og skriver.. Hehe..

Havde en god træning, mens jeg var på arbejde i fitness i går. :bigsmile:

Chinups

4 sæt: 12, 10, 8, 8

Dødløft

3 sæt af 12 med ca 55 kg

Bend over rowing.

3 sæt af 12 med 18 kg.

Mavebøjninger på gulvet.

3 forskellige sæt af 15stk.

Rygbøjninger på skrå rygmaskine.

3 sæt af 12 stk.

dips med kroppen i lod.

3 sæt af 12

Ligesom Dumbell rowing, men med fokus på triceps

3 sæt af 12 til hver arm med 8 kg

Triceps drag down. I cabelcross. Håndfladen mod jorden.

3 sæt af 12 med 55 kg

Triceps i cablecross. Med tov.

3 sæt af 12 med 40 kg

Dumbell press. Håndfladerne fremad.

3 sæt ad 12 med 16 kg

Lateral dumbell raises.

3 sæt af 12 med 8 kg

Mavebøjninger på gulvet.

3 forskellige sæt af 15stk.

Rygbøjninger på skrå rygmaskine.

3 sæt af 12 stk.

Standing calf raises i stativ

3 sæt af 12 - ved ikke hvor mange kg..

Over og ud :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

SÅ!

Efter en uges studietur i berlin med en bigmac og en øl for meget, er jeg tilbage ved hverdagen - ret så fokuseret på, at nu skal jeg eddersparkemig i form..

Planen er: masser af konditionstræning, tilpas mængde styrketræning, og det at spise sundt!

- Det har været svært at styre sin træning her i marts pga gymnastikopvisninger - jeg skal have en vis mængde energi til en opvisning, så det nytter ikke at være øm i musklerne, eller helt kondismadret..

Er startet i dag, med at spise fornuftigt - imorgen cykler jeg i skole - så er grunden lagt..

Jeg har et spørgsmål, til hvem som end måtte ville være interesseret i at svare

Hvilket 2-split er bedst sammensat:

1.

Bryst

biceps

ben

skulder

triceps

ryg

eller

2.

bryst

triceps

skulder

Ben

ryg

biceps

Mit problem er så om det er bedst at "trække" den ene dag, for så at "skubbe" den anden, eller om det er bedst at blande?

Link to comment
Share on other sites

Godt så.

d. 31 cyklede jeg til og fra skole (33 km hver vej), og det gik egentlig fint om aftenen var der træning med rep.holdet.

Løb 7 km torsdag aften

i går fredag styrketrænede jeg hele kroppen.

i dag har jeg været til spinning.

:bigsmile: - skal nok komme i form en dag .. hehe..

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg til spinning igen - med et selvsammensat program. Det var sjovt at prøve, om man egentlig havde fattet, hvad de andre havde lavet for programmer og rent faktisk være i stand til at sætte noget okay sammen selv.. hehe.. Kæresten var med, og hun synes også det var pænt hårdt/godt...

I går aftes sagde hun så, at hun vill rulle hjem til mig - nå, tænker jeg så - så vil jeg også være lidt aktiv.. Så tog ud og cykle - havde pulsuret på : de første 17 km var pulsen omkring 70 - 5 km på omkring 80 og de sidste 15 lå den på 90 og derover.. fååårk det var hårdt mand! :laugh:

Nå - har lige trænet bryst, lægge og lídt biceps + mave og ryg. Nu skal jeg sidde i fitness halvanden time, medmindre der bliver en plads fri på spinningsholdet, så skal jeg ned og give den gas :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

- Der blev en plads fri på spinningsholdet, og det var bare rigtig godt!

Jeg har ikke helt styr på træningen dag for dag siden d. 6., har været på en lille ferie med kæresten, så det har været lidt sløvt med aktiviteten.. D. 7 løb jeg hjemmfra og ind til arbejde, de 15 km der er og det var ikke så hårdt som jeg havde regnet med.. :blush:

Har styrketrænet de sidste to dage

- Er begyndt at tage 5 * 6 gentagelser, når jeg tager bryst og leg, for at få noget mere masse på.. I leggen er det også for at blive mere eksplosiv - har bestemt mig for vrøgum halvmarathon her i Juni og så Berlin Marathon i September - tror det er nogenlunde realistisk, hvis jeg kommer seriøst i gang nu.

Bliver ved med at styrketræne hele kroppen, spinne og lave gymnastik, for det skal heller ikke være så seriøst med løb, at der ikke er plads til det andet.. :bigsmile:

Skal vist ud og løbe i aften.. Bare en kort tur.

Link to comment
Share on other sites

Så.

Kom ud og løbe d. 14 om aftenen, ligesom jeg havde lovet mig selv. En 7 - 8 km.

d. 15 havde vi opvisning med rep.holdet, og kunne stadig mærke løbeturen i benene - øv.

Fredag - søndag var jeg til repholds-stævne i haderslev, og det var rigtig skægt, selvom jeg kom til at drikke en røvfuld øl. Søndag, da jeg kom hjem tog jeg i fitness og gav den lidt gas for at forsøge at kompensere for weekenden.. puha - og ude at løbe 6 km bagefter.

Imorges var jeg nede og træne, da jeg skulle møde sent.

Skal til træning med ynglingerep i aften.

Skal møde sent imorgen igen, så tror jeg tager ned og giver den en styrketrænings-skalde igen imorgen tidlig.

Ville gerne skrive herinde oftere, men det er bøvlet - min computer er endnu ikke kommet tilbage fra reperation.. Bvah..

Men udover det, går det meget godt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så igen!

Mandag havde jeg fritime i første modul og var oppe og styrketræne. Mandag aften var jeg til træning med ynglingerep i Bramming - stille og roligt.

Tirsdag var der igen fritime, så to lige en times styrke denne dag også. Passede fitness et par timer, senere på dagen og styrketrænede yderligere en smugle.

Onsdag hAvde vi idræt i skolen og til opvarmning løb jeg 3 km. Vi spillede langbold og det var OK-hårdt.

I dag startede vi skoledagen med idræt og løb igen turen på de 3 km til opvarm. I dag spillede vi hockey og langbold.

Det er meningen at jeg vil styrketræne lidt i løbet af mine timer i fitness i dag - nu ser vi lige :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

En uge siden sidst.

I weekenden var jeg til gymnastik igen og udover opvisningen fik jeg vist lidt halsbetændelse - har i al fald ikke været særlig aktiv i denne uge: mandag havde jeg gymnastik med mit hold; vi lavede noget styrkeopvarmning, og var lige ved at dø.. hehe.. tirsdag trænede jeg kort da jeg sad i fitness. I går onsdag, var jeg til spinning og styrketrænede lidt derefter.

Har lavet et nyt program til mig selv:

man: kort løb, eller spinne

Tirs: kort løb og styrketræne

Ons: kort løb, eller spinne

Tors: kort løb og styrketræne

Fre: Almindelig løbetur

Lør: kort løb og spinning

Søn: almindelig løbetur og styrketræning

´Styrketræningen skal være et 2-split fordelt over de 3 dage, som står herover

1. dag = Ben, bryst og ryg

2. dag = skulder, biceps og triceps

fleste øvelser med 3 x 12 gentagelser - noget bryst og legge med 5 x 6 gentagelser

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

onsdag - spinning

torsdag - styrketræne

Fredag- tog til jth-stævne i vejle

lørdag - vejle

Søndag - styrketræne

Mandag - spinning

tirsdag - styrketræning

onsdag - spinning

torsdag - styrketræning

fredag (i dag) opvisning med jth - forhåbentligt en kort løbetur senere- har ondt i knæet så mit aktivitetsniveau er lidt lavere, end normalt...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Puh, det er længe siden sidst..

Jeg har ikke styr på min træning de sidste 14 dage.. Jeg har nogenlunde kunnet holde mit 2-split program over tre ugentlige træninger. Derudover er jeg kommet rigtig godt ind i løbetræningen.. har løbet 35 km denne uge, så det går den rigtige vej..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej - længe siden!

Har siden sidst holdt min 2 split over 3 ugentlige træninger overall. Bryst og ryg + en lille smugle ben den ene dag. Biceps triceps og skulder den anden.

Udover det har jeg holdt løbeturene ved lige - løb halvmarathon i vrøgum i fredags på en tid, der var bedre en forventet, så det var en superfed oplevelse. Det tog 1 time og 35 minutter, så er rigtig godt tilfreds. Senere i dag skal jeg op og træne i fitness. Der er dømt bryst og ryg, så det er bare cool.. Er gået lidt væk fra at bruge et specifikt program igen - sys det er sjovere kun at vide hvad jeg overordnet gerne vil træne og så bare gå i krig i centeret, fremfor at være bundet til skemaet..

Nå.. God vind.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er længe siden sidst, men må hellere komme i gang igen

- træningen kører stadig, men der er blevet ændret godt og grundigt på den.

1/7 flyttede jeg og sagde derfor også arbejde i fitness op, så har ikke været nede og styrketræne dér siden..

Har været to uger på club la santa, hvor jg løb, cyklede, svømmede og brugte motionsrummet dernede - nu er det næsten tpo uger siden jeg kom hjem og jeg holder træningen ved lige ved at løbe og styrketræne med vægtene derhjemme.. NU har jeg så fået lidt ondt i ryggen, så bliver nødt til at tage den med ro i et par dage..

Ses forhåbenligt snart.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share