pullups


Skytte
 Share

Recommended Posts

Hej, om en månedstid skal jeg til politiets optagelsesprøve, tager pt 9-10 fine pullups, men der er ikke så meget fart i dem, og vil gerne op og tage så mange så muligt inden prøven. Spørgsmålet er så hvordan jeg gør det bedst. Er det ved at få fat i en stang til døren og så køre GTG. Eller bare og træne måske ladders de 3 gange i ugen jeg træner i mit center?

Lidt det samme gør sig gældende for bænk. Tager fint de 10 gentagelser, men der er ikke så meget eksplosion i presset. Nogle gode råd her også ?

Mvh Rasmus Skytte

Link to comment
Share on other sites

Hej, om en månedstid skal jeg til politiets optagelsesprøve, tager pt 9-10 fine pullups, men der er ikke så meget fart i dem, og vil gerne op og tage så mange så muligt inden prøven. Spørgsmålet er så hvordan jeg gør det bedst. Er det ved at få fat i en stang til døren og så køre GTG. Eller bare og træne måske ladders de 3 gange i ugen jeg træner i mit center?

Lidt det samme gør sig gældende for bænk. Tager fint de 10 gentagelser, men der er ikke så meget eksplosion i presset. Nogle gode råd her også ?

Mvh Rasmus Skytte

Jeg ville nok holde mig til GTG. Hvis ikke du har læst hans bog, så er den her: [link fjernet, overtræder helt sikkert copyright]

mht. bænk: Det er vel lidt meningen at det skal være roligt og kontrolleret?!

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

GTG med reps mellem 5 og 10 med øget vægt når du rammer de 10 uden problemer 5-6 gange om dagen.

Samme fremgangmåde kunne bruges i bænk, men hvis du ikke har en bænk stående derhjemme, så kunne protokollen fra PtP bruges. Dvs. 2 sæt a 5 reps, et på ca. 6 RM og et på ca. 7RM, 5 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok holde mig til GTG. Hvis ikke du har læst hans bog, så er den her: [link fjernet, overtræder helt sikkert copyright]

mht. bænk: Det er vel lidt meningen at det skal være roligt og kontrolleret?!

Der tager du desværre fejl.. Det gælder om at gøre det så eksplosivt som muligt,

hvilket også gør det ukontrolleret.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er rigtigt, de vil have stangen hårdt ned i brystet og eksplosivt op igen så skiverne rasler :). Samme i kropshævninger, de elsker når man kan smadre brystet op i bummen!

Har nu købt mig en stang og vil igang med GTG.

Takker for svarerne, andre gode råd er stadig velkommen, især mht bænk.

Mvh Skytte

Link to comment
Share on other sites

Ja det er rigtigt, de vil have stangen hårdt ned i brystet og eksplosivt op igen så skiverne rasler :). Samme i kropshævninger, de elsker når man kan smadre brystet op i bummen!

Har nu købt mig en stang og vil igang med GTG.

Takker for svarerne, andre gode råd er stadig velkommen, især mht bænk.

Mvh Skytte

Jeg er ikke sikker på, at det er måden de ønsker øvelserne udført på. Der er ingen form for styrkebevis ved at stangen kommer hårdt ned i brystet (ved BP). Men hvis man derimod sænker den langsomt, og når den rører bryster eksploderer den op (så skiverne rasler). Samme princip i pullups; sænke sig langsomt og eksplosivt op, så bryster rammer bommen kraftigt - holde den kort og langsomt ned igen...

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Okay er i fuld gang med GTG, og så var det jeg tænkte: Skal jeg stadig køre pullups og chinups i mit center så(plejer at køre 9,8,7,6,5,4,3,2,1), eller vil det ødelægge min restitution? Er der nogle øvelser jeg skal lave i stedet for ?

Skytte

Link to comment
Share on other sites

drop ryg træningen i centret, du skal alligevel ikke vokse i den næste måned tid. træn blot gtg hver dag og test med 2 ugers mellemrum.

Følg også gtg den sidste ugen inden prøven, men - ! - Blot 3 dages træning de sidste 6-7 dage før prøven! altså hver anden dag, så du bygger lidt overskud op til selve prøve dagen. og måske også med let reduktion i antalet af set pr. dag. denne ugen

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share