Beynder triathlet i knibe igen..


Argon18
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg træner frem mod min første ½ Ironman til August, og det går rigtigt godt. Takket værd Jeres råd og vejledning.. tak!

Jeg ligger derfor pænt mange timer i træningen hver uge, men det er faktisk ved at blive en smule trivielt....

- også selvom vejret bliver bedre og dagen længere :4thumbup:

Specielt cykling og svømning trækker tænder ud. Derfor vil jeg lige høre om der er nogen der har nogle programmer til svømmetræning og cykeltræning.

Det er ved at være pænt kedeligt bare at svømme frem og tilbage......

Det er måske også lidt firkantet beskrevet da jeg varierre mellem "rolig tempo og lange stræk med lidt pause" og

"korte stræk med højt tempo til syregrænsen med længere pause", og "fellgod" og "teknik"...

Samt besøger forskellige svømmhaller, så jeg skifter mellem 25m og 50m bassiner.

Det samme gælder cykling. Jeg cykler primært rolige ture på mellem 50 - 100 km når vejret er til det.

Selvom man altid kan varriere ruter og terræn bliver det hurtigt det samme og det samme.

Når det er møg vejr (koldt, regn og kuling) forgår det hjemme på cykeltræneren efter puls.

- Men jeg vil blive glad for lidt inspration?!

Link to comment
Share on other sites

Det bedste du kan gøre er at finde nogen at træne med. Det er meget kedeligt at træne alene i længden, specielt svømning imo.

Meld dig ind i en tri-klub og træn med på klubtræningen. På www.dtrif.dk kan du finde alle klubber under dtrif. Så finder du også en masse folk med samme interesse og mål som dig.

Link to comment
Share on other sites

Så træner du bare alene om formiddagen og med klubben om eftermiddagen/aftenen.

Da det er svømmetræningen der er mest kedelig kan du jo sørge for kun at træne cykling og løb alene.

Jeg tror de fleste triathleter lægger træningen på den måde.

Inspirerende træning på turbotræner findes i øvrigt ikke, så kom ud på landevejen selvom det regner ;-)

Link to comment
Share on other sites

Du har helt ret :tongue: Turbotræner sucks! Jeg har dog lånt et par dvd'er med gamle

etaper fra "Tour De France" af en tæningskammerat. - Det hjælper lidt på det.

Ja, jeg skal da også bare ha´taget mig sammen til at møde op i klubben....

- Lettere sagt end gjort....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share