minus 25 kg, via følgene plan ?


julles
 Share

Recommended Posts

Okai, nu har jeg lagt en plan, for mit vægttab. Jeg vejer pt. godt og vel 90 kg, og er 165 høj - så er ved at være på tide at skære en 25-30kg af.

Jeg har skåret stort ned på alle kulhydrater i min kostplan.

Morgen: Stor skål m. gulerødder, 2 skiver groft rugbrød m. light smøreost + et stykke frugt.

Frokost og aften: Er lidt sværre for mig at kontrollere, idet jeg går på højskole. Men jeg forsøger så vidt muligt, at lade kulhydraterne ligge - vælge rodfrugter over kartofler, vælge salat over pasta, rugbrød over hvidt brød, osv.

Mellemmåltid: Frugt, eller en skive rugbrød med smøreost(11%).

Syns egentlig at min kostplan virker ganske fornuftig, når jeg nu ikke selv kan kontrollere hvad der bliver serveret.

Jeg har sat min motionsdosis en hel del op på det sidste - nu står den på:

Hverdage:

Morgen: 4km løb

Eftermiddag: enten 55 min. Bodytrim i fitnesscenteret(2 x om ugen), 6 km løb, eller 75 min. alm. træning i fitnesscenteret.

Weekender:

Forsøger jeg at holde den på min. én løbe eller fitnesstur om dagen.

Virker ovenstående fornuftigt ?

Og som et lille bonusspørgsmål:

Hvilke maskiner i et fitnesscenter er mest velegnede til vægttab ? Jeg formoder at det gælder om at få pulsen op, så romaskiner, løbebånd, og andre maskiner med hurtige bevægelser, er vejen frem ?

Håber på lidt feed-back til træningsplanen - på forhånd tak.

- Julie

Link to comment
Share on other sites

Hej Julie.

For det første er det allerede et stort skridt i den rigtige retning, at have taget beslutningen og være kommet igang. Så er det bare om at komme ind i et rytme, og holde den :smile:

Kender udemærket problemet med ikke selv at være ansvarlig for hvad der bliver serveret.....dog er det længe siden det har været sådan for mig, men husker det godt. Så det lyder i mine øre fornuftigt at du prøver at udvælge de sunde fødevarer i menuen. En masse grøntsager og protein, det er et stort skridt på vejen ;o)

Det er en rigtig god idé med alt det cardio/konditionstræning du har lagt ind i dit program. Det får pulsen i vejret og sætter gang i forbrændingen.

Når nu du spørger hvilke maskiner der er bedst for vægttab tror jeg ikke der er noget præcist svar på dette. Det ser allerede ud som om du har en del kondiotionstræning, så det du behøver ud over, og som du kan få i et fitnesscenter, er styrketræning. Det er mindst lige så vigtigt som konditionstræning......!

Det er vigtigt at du får opbygget/vedligeholdt noget muskelmasse, da det øger forbrændingen og generelt strammer op i takt med at du taber dig ved fedtforbrændende konditionstræning! :smile:

Du kan evt. snakke med en instruktør om at få lagt et program, ellers kan du se en masse gode øvelser herinde på siden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share