Det ene eller det andet..?


Nickermanden
 Share

Recommended Posts

Hej.

Lægger inde med et lille dilemma.!

Bliver student her om et par måneder.

Og i gave får jeg det der bartender kursus i Malaga af mine forældre..

(og er helt vildt glad for det, og tager også afsted.)

Men efter sommerferien, hvor jeg ikke ved hvad jeg skal lave, har mine forældre spurgt om jeg ikke vil arbejde i Frankrig og arbejde/slappe af i 6 måneder eller lign, på deres regning.

Men det ligger sådan at, jeg helt vildt gerne vil i FRØMANDKORPSET, og har i 6 måneder til 1 år, trænet for at kommer i så god en form, at jeg ikke vil have nogen problemer til prøverne, og senere hen..

Men samtidig er jeg blevet tilbudt at komme over til USA på college for at svømme, og for at arbejde som sales og marketing i et anerkendt virksomhed..

Og tror bare at hvis jeg gør det ene fortryder jeg, fordi jeg godt ville det andet, og omvendt.!!!?

Og det er i minimum 3-4 år jeg skal være i USA, og det er det samme hvis jeg tager i militæret.!

Så ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre..?

Hvis du har en mening om hvad jeg skal gøre, er du meget velkommen til at skrive, da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre/lave...

På forhånd tak.

N. R. Petersen

Link to comment
Share on other sites

Lækker gave det med Malaga :smile:

Jeg tror nu ikke rigtig der er andre end dig der kan vælge hva der er rigtigt at gøre. Lige umiddelbart ville jeg syns det var ærgeligt at misse frømandsforpset når nu du har trænet til det!

Og hvis du bliver student her i år, ville jeg gå ud fra at du er ret ung (no offence, det er positivt ment :bigsmile: ) derfor er det måske også nu at du har de bedste chancer for at gennemføre prøverne til optagelse. Og når du så har gennemført uddannelsen, har du den i ryggen og kan måske så se om der stadig er lyst og mulighed for at tage til USA. Selvom det tilbud du har fået nu, måske ikke står til den tid.

Det er et svært valg, men det er lige umiddelbart sådan jeg ville se på det.

Mht. Frankrig, så er det jo "kun" 6 måneder, og måske et belejligt afbræk fra mange års studier.....spørgsmålet er om du kan komme tilbage til skolebænken? Personligt blev jeg nødt til at fortsætte med en uddannelse efter gymnasiet, fordi jeg ikke var sikker på jeg kunne vende tilbage til bøgerne efter ½-1 års sabbat. Men det er jo meget individuelæt hvordan man lige har det med den slags.

Nu ved jeg ikke hvor godt man er lønnet under uddannelsen til frømand, jeg tvivler på at det er SU når det er under mili......men tænk også på om du måske kan overkomme at komme tilbage på en "studieløn" efter at have arbejdet for "rigtige" penge. Selv er jeg færdig med min uddannelse og arbejder nu, og ville på en måde gerne læse videre, eller måske til noget helt andet, men jeg har ikke råd til at vende tilbage til SU...så det skal måske også med i overvejelserne, den slags.

Prøv at stille det op med "for" og "imod".....lidt gammeldags måske, men det kan give et meget godt overblik over hva der trækker op og ned for dig personligt.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, kun du kan træffe den beslutning der er rigtig for dig......men tænk godt over det, og prøv at hold de forskellige muligheder op mod hindanden.

-Nat-

Link to comment
Share on other sites

No offence, men du er jo røv forkælet...! Sorry det skulle bare lige ud. :blush:

Vælg det du har lyst til/brænder for lige nu - i sidste ende er det den eneste vej frem..., hvis man har nok motivation for sine ønsker, så bliver alverdens barriere (eks. økonomi) heller ikke et problem...

Ps. du burde nok have posted tråden i et andet fora..., men der kommer nok en eller anden flink administrator/moderator og flytter den!

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Mit råd: vent med FKP.

Ud fra to meget overordnede betragtninger:

For det første er du for ung og for det andet har du ikke trænet længe nok (også betinget af at du ikke er så gammel). Jeg vil gætte på at du max er 20 år. Det er fint, du er i fin form, du restituere hurtigt og kan klare det meste.

Men dels har du ikke den psykiske ballast med dig (Forkælede møgunge) og dels har du ikke trænet længe nok. Hvis du skal kunne gennemføre 8 måneder i hæsblæsende tempo er det ikke nok at have trænet seriøst til det i 6-12 måneder (med mindre du er meget heldigt genitisk disponeret). Du skal have trænet mange forskellige ting og især rigtigt meget udholdenhedstræning.

Så mit umidelbare råd er: fyr den af - vær ung og nyd at du har de muligheder du har nu. Hold din træning ved lige og søg så ind igen om 4-5 år hvis det stadig er det du brænder for.

Bruun

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share