bagt køb/grøntsags mos


fraende
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg sidder og overvejer nogle praktiske/nemme/frysbare og sunde og nærende frokost måltider, da jeg er ved at være træt af min pastasalat..

Jeg har overvejet at lave et eller andet form for 'kage' bestående af rodfrugter og kødfars.

Lave noget mos af rodfrugterne, og så mixe det sammen med min kødfars, i nogle forme, og så ellers bages i ovnen...

Er der nogen der har prøvet noget lignende, eller er det her bare fuldkommen langt ude?:.. Altså det skal nok blive sundt og nærende jo, og inde i hovedet kommer det faktisk til at smage meget godt også..

men er der nogen der måske har lig lignende forslag ellers?.

Link to comment
Share on other sites

Tror du skal være forsigtig med at blande grøntsager og rå kødfars (hvis det er det du har tænkt dig), tror det bliver svært at få varmet mosen op så kødet bliver gennemstegt.

Ovnbagte tun frikadeller kunne måske være en mulighed?

Basis

1 ds tun

½-1 dl blendet havregryn

1 æg

½ tsk salt

Der ud over kan du blande en masse grøntsager i, eks. løg, gulerødder, rødbeder, peberfrugt, broccoli eller hvad du nu har lyst til. Plejer at putte i hvad jeg har af grøntsager jeg vil af med, man skal bare være forsigtig med at putte for mange alt for vandholdige grøntsager i, squash, tomater o.l.

"Dejen" skal være sammenhængende med stadig stiv nok til at den kan formes, justeres ved at putte mere æg eller havregryn i

200c i 20-25 min

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share