Smerte under bryst ved løb


Slapsvansen
 Share

Recommended Posts

Hey.

Jeg er lige startet på at løbe igen - og her i dag da jeg løb min fjerde tur siden jeg startede (mandags sidste uge), fik jeg stor smerte under mit højre bryst - lige under ribbene ("toppen" af maven").

Min rute er ca. 5,7 km lang btw.

Jeg har prøvet dette før - da jeg løb før i tiden, og nu er jeg middels talt ret irriteret over det.

Når det kommer er det en ekstrem stikkende smerte - uden at kunne sige det præcis, da jeg tænker på andre ting når det kommer ("ikke stop ikke stop"), så tror jeg det stikker hver gang jeg trækker luft ind, og "fylder" mine lunger op. Kan det være noget med mine lunger eller? - jeg ikke fortsætte uanset hvad. Det gør VIRKELIG ondt. Jeg kan ikke engang gå videre.

Det er ikke sidestik - med mindre jeg har et forkert indtryk hvad det er - men det jeg betegner som sidestik er på siden af maven, ikke "toppen". Tager jeg fejl?

Nogen ide om hvad det kan være? - og hvad kan jeg gøre for at det ikke sker igen?

Det går ikke væk rigtig væk selvom jeg stopper - men efter noget tid kan jeg lunte langsomt hjemad.

Nogen ide?

Takker :)

Bemærk forresten at det er højreside, jeg mærker ikke noget i venstre / hjertet.

EDIT: Jeg kan faktisk stadig mærke det nu - dog overhovedet ikke nær så slemt - hvis jeg trækker vejret dybt eller strækker min krop - er nærmest øm i området.

Edited by Slapsvansen
Link to comment
Share on other sites

Hey.

Jeg er lige startet på at løbe igen - og her i dag da jeg løb min fjerde tur siden jeg startede (mandags sidste uge), fik jeg stor smerte under mit højre bryst - lige under ribbene ("toppen" af maven").

Min rute er ca. 5,7 km lang btw.

Jeg har prøvet dette før - da jeg løb før i tiden, og nu er jeg middels talt ret irriteret over det.

Når det kommer er det en ekstrem stikkende smerte - uden at kunne sige det præcis, da jeg tænker på andre ting når det kommer ("ikke stop ikke stop"), så tror jeg det stikker hver gang jeg trækker luft ind, og "fylder" mine lunger op. Kan det være noget med mine lunger eller? - jeg ikke fortsætte uanset hvad. Det gør VIRKELIG ondt. Jeg kan ikke engang gå videre.

Det er ikke sidestik - med mindre jeg har et forkert indtryk hvad det er - men det jeg betegner som sidestik er på siden af maven, ikke "toppen". Tager jeg fejl?

Nogen ide om hvad det kan være? - og hvad kan jeg gøre for at det ikke sker igen?

Det går ikke væk rigtig væk selvom jeg stopper - men efter noget tid kan jeg lunte langsomt hjemad.

Nogen ide?

Takker :)

Bemærk forresten at det er højreside, jeg mærker ikke noget i venstre / hjertet.

Jeg har ikke en anelse om hvad det er, men jeg har også haft det problem. Tror det kommer når man overdriver sin løbetræning, det kan være det er det marathonløbere kalder "at ramme muren".

Har prøvet det før, når jeg spurter fx. Det sker hurtigt for mig, men også langsomt nogle gange. Tror bare du ik' har den kondi du tror du har..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har oplevet lignende smerter i samme område som du beskriver. Det er ikke samme sted som jeg normalt oplever sidestik, men det føltes lidt som sidestik. For mig hjalp det at tage nogle dybe vejrtrækninger og forsøge at slappe af i området, mens jeg løb (jeg stoppede ikke op). Efter 1 km så var det helt væk. Jeg følte det som en muskelsammentrækning, men jeg ved ikke om det var det.

Som jeg læser din beskrivelse så har det ikke nogen sammenhæng med at "ramme muren". I forbindelse med løb føles "muren" for mig som en ekstrem udmattelse i benene, ondt i benene og generelt udmattelse i hele kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig

Jeg har også selv haft en del besvær smerter i brystkassen(både højre og venstre side) samt i mellemgulvet under løb...

Det er ret hæmmende og man kan også blive lidt forskrækket!!

En fysioterapeut rådede mig til at lave udstræknings øvelser for både brystmuskler og mave inden løbetræningen.

- Det hjalp mig og jeg har ikke haft problemer med det siden....

God træning :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share