Skuldertræning uden Trapez


berkeley
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg kører lateral raises og bent-over laterals, men synes at de rammer mere den øvre Trapez end den midterste og bageste skulder.

Har læst artiklen inde på getbig.dk men synes at det svært at følge de principper.

Er der nogen der har yderligere kommentarer til hvordan disse to øvelser udføres helt korrekt eller andre skulderøvelser som bedre udelukker brugen af den øvre Trapez.

PS: fedt site ellers :D

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene...

Hvis jeg kører med lettere vægte, synes jeg bare at det giver for lidt.

Kan jo også være at min øvre trapez er for svag, så jeg burde træne mere shrugs??

Men jeg vil da prøve at fokusere på holde skuldrene nede når jeg træner lateral raises.

PS: ked af at indlægget kom flere gange, men fik et par fejlmeddelelser og troede dermed ikke det blev registreret :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg kører lateral raises og bent-over laterals, men synes at de rammer mere den øvre Trapez end den midterste og bageste skulder.

Har læst artiklen inde på getbig.dk men synes at det svært at følge de principper.

Er der nogen der har yderligere kommentarer til hvordan disse to øvelser udføres helt korrekt eller andre skulderøvelser som bedre udelukker brugen af den øvre Trapez.

PS: fedt site ellers  :D

Jeg har udskiftet lateral raises med front raises, da jeg også synes at lateral raises rammer nakkemusklerne for meget. Front raises laver jeg med håndvægte, hvor jeg ikke hæver håndvægtene højere end at mine arme næsten er vandret med gulvet.

Jeg kan dog til tider ramme skulderne rigtig godt med LR, hvis jeg ikke kører over vandret og kører tungt! det kunne du evt prøve hvis du gerne vil bibeholde øvelsen.

For bagsiden kan jeg godt ramme med LR bent over, her står jeg foroverbøjet og støtter med mit hoved mod en bænk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share