casein-protein bedst ved energiunderskud?


HiQ
 Share

Recommended Posts

Jeg har et spørgsmål til, hvilken proteintype der egner sig bedst ved vægttab/energiunderskud.

Jeg er i gang med at nedbringe min fedtprocent ved energiunderskud, samtidig med at jeg spinner tre gange om ugen. For at minimere mit tab af muskelmasse, styrketræner jeg tre gange om ugen og bruger proteintilskud efter træning - Bodylab Whey 95.

I går stødte jeg på en folder om vægttab fra Maxim. Jeg har ikke enorm tiltro til Maxim, da deres proteinprodukter i mine øjne langt fra er optimale - men en oplysning fangede min interesse: Maxim råder til, at man indtager casein-protein ved vægttab:

Proteintilskuddet skal helst bestå af langsomt optagelige proteiner med høj kvalitet (f.eks. casein) ligesom der findes i Maxim 85% Protein. Der er nemlig noget, som tyder på, at disse proteiner giver et bedre resultat mht. bevaring/opbygning af muskelmassen, når man er i energiunderskud.

Rådet fremgår også af Maxims hjemmeside: http://www.maxim.dk/content/dk/tips_artikl...&s=4&q=

Er der noget om snakken, eller skal jeg blot fortsætte med whey-protein?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share