Aimee


Aimee
 Share

Recommended Posts

Hej Alle,

Nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at oprette en log;-) Tror det vil være godt, da jeg ofte har brug for lidt råd og vejledning.

Lidt om mig :

Jeg bor i Odense C, og træner i EXERCIZE .

Jeg er 23 år, 168 høj og vejer pt 64.5. ( Jeg har for en uge siden vejer 67,5, men har på utrolig vis tabt 3 kilo på 8 dage)

Jeg har alle dage haft let ved og tage på, men har over de sidste 3 år, gået fra 57 til 67,5. Jeg har levet lidt godt og ikke tænkt over hvad jeg har spist. Men det har ikke ligefrem gjort mig glad.

Jeg har prøvet alt, nupo, kålsuppekuren, vægtvogterne m.m. Men føler nu jeg har fundet noget som ikke blot er en diæt men som skal være min livsstil. jeg har holdt det i 8 dage uden at "synde" så meget som en gang, og det er jeg faktisk lidt stolt af ( og har gjort jeg har tabt de 3 kilo på blot 8 dage)

Jeg føler en diætplan lavet af en amerikansk læge som hun har beskrevet i sin bog " 10 år tyndere".

Min kost ser ud som følger :

Morgen : 3 æg, økolologiske, samt frugt og eller grønt

Formiddag : Furgt eller grøn og nødder

Middag : Salat, grøntsager samt fisk, kylling eller magerts øko. oksekød.

Eftermiddag : frugt eller grønt

Aften : Salat, grøntsager fisk, kylling eller øko magert oksekød.

Hertil en masse olivienolie, samt mindst 2 L vand. Drikker intet andet end vand.

Jeg spiser kosttilskud i form af : Omega 3, Magnesium, kalk, og multivitamin.

----------------

Jeg har ALDRIG haft det så godt som den uge jeg har fuldt planen.... Meget mere overskud, energi og GLÆDE!!! Er så glad!

Min træning har stået stille i nogen måneder da jeg har været en hel del syg, men har for de 3 år siden, trænet stortset dagligt, og det skal igang igen.

Min træning ser ud som følger :

1/2 times cardio - løb eller crosstrainer

og herefter ca 1/1 times styrketræning : Mave, arme, ben, bagdel m.m

og slutter af med ca 10 min cardio igen.

Dog er jeg først startet i forgårs, og var ikke afsted igår - men skal i dag, og fremover mindst 5 gange om ugen;-)

Synes i dette lyder som en fornuftig plan for et vægtab på samlet 10 kilo ( nu kun 7 hvor de første tre er røget)?????

Glæder mig til jeres råd og vejledning - så min tid som "chuppy" kan være fortid;-)

Link to comment
Share on other sites

Altså jov, jeg er ikke svært overvægtig - men ville gerne ned og veje de 57 kilo som jeg gjorde for 3 år siden;-) Så det er planen!

Jeg skal "desværre" ud og spise med arbejdet - og det indbefatter en KÆMPE buffet med Indbagt kylling, forårsruller, ris, nudler osv, og VED jeg ikke kan holde mig fra det.....

Nu hvor de 3 kilo er "røget" på kun én uge - vil jeg mon så tage det hele på igen ved at spise alle disse mindre sunde ting imorgen aften???

Link to comment
Share on other sites

Altså jov, jeg er ikke svært overvægtig - men ville gerne ned og veje de 57 kilo som jeg gjorde for 3 år siden;-) Så det er planen!

Jeg skal "desværre" ud og spise med arbejdet - og det indbefatter en KÆMPE buffet med Indbagt kylling, forårsruller, ris, nudler osv, og VED jeg ikke kan holde mig fra det.....

Nu hvor de 3 kilo er "røget" på kun én uge - vil jeg mon så tage det hele på igen ved at spise alle disse mindre sunde ting imorgen aften???

De 3 kg du har tabt den ene uge er en efterfølge af at du er begyndt på den nye kostplan. Dine kulhydratdepoter er blevet mindre og der bliver derfor ikke bundet så meget væske i kroppen. Hvis du en enkelt aften går ud og spiser godt igennem, vil du formentlig se en vægtforøgelse med det samme. Jeg tror dog næppe at det vil sætte sig som fedt med det samme og det vil forsvinde igen efter et par dage.

Link to comment
Share on other sites

Dagen igår :

Mad :

Morgen : 2 æg

Formiddag : 1 banan og lidt vindruer

Middag : Laks, salat, rød peber og agurk

Eftermidadg : 1 banan + en pære

Aften : Kylling, champignon, rød peber, gul peber, hjemmelavet guacamole ( advocado, løg, hvidløg, tomat)

og ca 2.5 L vand dagen igennem og intet andet.

TRÆNING :

Løb til og fra træningscentret, ikke så langt - måske 3 km.

Trænede i en time ca : Ryg, mave ( forskellige maveøvelser, vel omkring 150 i alt ekskl. skrå mave ( ca 40)), inderlår, yderlår, og biceps.

Så en god dag,

VÆGT : 64,4

Total vægttab siden 14 April = 3.1 kilo.

Aften i aften er som sag på kinesisk restaurant - hvilket ikke er godt - da jeg ikke kun kan holde mig til grøntsager, min rygrad er som en regnorm:-( Men håber ikke det skader denne ene aften.

Ser stadig gerne jeres input og forslag til ændringer!

Link to comment
Share on other sites

Den ser super ud - jeg laver squat på nuværende tidspunkt, men denne type ser langt mere efektiv ud.. Tusind tak salt;-) Den vil jeg prøve i dag;-)

Det var ikke ment som at du skulle droppe squat (den skal du altså beholde), det var ment som en suppleringsøvelse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du kan helt sikkert nå dit mål !

Du kan dog overveje at skifte et eller begge mellemmåltider (frugten) ud med noget mere proteinholdigt. Og så skriver du "masser af olivenolie", selvom det er sundt fedt indeholder det en del kalorier, så mål lige efter hvor meget det drejer sig om inden du spiser løs af det :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Nå weekenden har været et mareridt!!! not good

Fredag som sagt ude og spise, lørdag holdte jeg min diæt indtil aften hvor en is desværre var en for stor fristelse. Dog var jeg ude og træne og løbe i sammenlagt en time. Søndag var der dømt familiehygge med alt hvad det indebære, inkl. for meget mad.

Heldigviv har hele weekenden "kun" kostet + 0.4 kg.. Så håber de er væk i løbet af to dage. nuværende vægt : 64.8. Håber de er væk imorgen igen.

Når dog ikke træning i dag:-( Men regner med lidt "hjemmeøvelser" inden sengetid ( Squat, mavebøjninger m.m)

har besluttet jeg ikke må "synde" de næste 2 uger..... og det skal holdes.

Lars : Hvilke madvare vil du anbefale som mellemmåltider som har et rigt indhold af protein??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share