Morgenløb/Morgenmad


Lunden86
 Share

Recommended Posts

Hej Alle.

Jeg løber i øjeblikket 3-4 gange om ugen (det kniber dog lidt med fritiden), så jeg løber ofte tidligt om morgenen.

Når jeg løber om morgenen får jeg ofte ubehag i min mave, gas og har sågar fået opkast en enkelt gang. Det skyldes jo formentlig at jeg spiser forkert/for sent i forhold til min løbetur.

Er der derfor nogle der kan give god råd om morgenmad? Hvad vil i anbefale?

Hvad gør i andre morgenløbere?

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber/træner også om morgenen et par gange om ugen. Og jeg har nøjagtigt samme problem som dig, idet jeg også får ubehag, hvis jeg kværner en omgang havregryn inden træningen.

Derfor har jeg skåret gevaldigt ned på mit morgenmåltid inden træningen. Som det ser ud nu, så drikker jeg et lille glas jiuce (æble eller appelsin) og så spiser jeg et knækbrød med frugt på (banan, æble eller pære). Altså et gals jiuce, et knækbørd og 1 stk. frugt. Lader der så lige gå 15-20 minutter (steneri foran tv'en, imens jeg laver lidt udstrækning/hippie-yoga)og så tager jeg afsted. Med det formindskede morgenmåltid, så mærker jeg ikke så meget til det ubehag jeg gjorde før i tiden.

Når jeg er færdig med træningen spiser jeg så den "rigtige" morgenmad, hvilket er en lækker bowle müsli... MUMS!

Jeg ved dog ikke hvad anbefalingerne er ift. at spise før morgentræning. Kender en del der slet ikke spiser noget, men bare vælter ud af sengen og ned i løbeskoene. Men jeg fungerer slet ikke uden et mindre indtag af føde :-)

Følger lige med, da jeg også godt kunne tænke mig at se, havd I andre spiser om morgenen!

Edited by sundance_kid
Link to comment
Share on other sites

Nu løber jeg sjældent decideret lange ture om morgenen, men jeg drikker selv et glas vand med lidt proteinpulver i, og spiser en håndfuld rosiner. Og spiser så en rigtig morgenmad når jeg kommer hjem. Er über følsom overfor hvor meget jeg propper i maven inden løb, så efter bare et æble ville jeg skulle vente 30-45 min min før jeg løb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber om morgenen og det første jeg gør når jeg står op, er at drikke et glas vand og spiser en banan - eller evt. et stykke knækbrød med ost. Så langsom i tøjet og jeg er klar til at løbe. Det var først da mine ture kom op på 30-40 minuter, at jeg begyndte at spise lidt. Indtil da havde jeg klaret mig med et glas vand inden jeg løb. Bagefter en god portion havregryn. Hvis jeg spiser mit havregryn inden, skal der helst gå et par timer, inden jeg er klar til at løbe.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Ved morgenløb, så nøjes med at spise en banan og en lille håndfuld rosiner inden løb. Det går lige i blodbanerne med gode kulhydrater :bigsmile: Drik også et glas vand og så tag mere mad efter turen. Der er ikke noget reelt formål ved at spise morgenmad inden en løbetur....men husk at spise efter, så der sættes gang i restitutionen af muskler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share