Skindebends betændelse


Tri-dina
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

Hvordan behanler jeg skindebens betændelse?

Er det rigtigt at man godt må løbe en lille bitte smule mens man har det, fordi smærten forsvinde opvarmning?

Jeg har tilsyneladende fået det fodi jeg har løbet for langt for hurtigt...

Gode råd søges, for det er rigtigt trælst

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Du har fået det fordi du har overbelastet dine skinneben og muligvis også dine knæ lidt.

Der er flere ting man kan og skal gøre.

Finde ud af om man har det rigtige udstyr. Fx kan dine sko have meget at sige! Selvom du har Adidas' topmodel til 2000kr betyder det ikke det er den bedste sko for dig. Så gå ind i en god sportsforretning hvor du kan få lavet en løbestilsanalyse. De vil anbefale dig en nogle forskellige sko som passer til dig.

Det andet du bør gøre er at løbe mindre for at det ikke bliver forværret og gerne løbe på blød underlag såsom græs eller grus. asflat er meget hårdt og ikke så god en idé.

- det bedste vil måske være at variere din træning så du fx også cykler noget mere da det ikke belaster skinnebenene i særlig høj grad(det samme med svømning eller løb i vand)

Følg også gerne denne vejledning:

http://www.sportnetdoc.dk/retrain/15-04x1.htm

og her: http://www.sportnetdoc.dk/dk-frame.htm

(under menuen skader -> tryk på pigens skinneben -> udvendig eller invendig skinnebensbetændelse)

Man kan købe forskellige gel og cremer fx Felden(NSAID produkt) disse dulmer på smerten, men bestændelsen er der stadig så det er ikke en særlig god løsning da det sandsynligvis bare vil forværre situationen

mvh Tommy der har haft kronisk skinnebensbetændelse siden 2000 fordi jeg ignorerede smerten og bare løb videre(hint: dårligt valg)

my 50 cent

Link to comment
Share on other sites

Hey...

Rigtig mange tak, jeg er begyndt at behanle det, og det går allerede en lille smule frem af, min læge har også ordineret ipren (i max ti dage, gør det stadig ondt, tager vi den der fra), det hjælper på det, det samme gør udstræknings øvelserne...

:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share