Diet - Cuttin' 4 summer 09


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Jeg har cuttet efterhånden nogle gange nu. Jeg har tidligere kørt med en approach hvor jeg skærer stort set alle carbs væk, undtagen lige før- og efter træning. Resultatet har være fantastisk hvis man ser på vægttabet. Jeg smider hurtigt fedt via kcal-underskuddet og masser af væske grundet det minimale indtag af kulhydrater. Der er dog det store minus for mig, at jeg ved denne approach, hurtigt ser lille ud. Glycogendepoterne er fuldstændig tappet og jeg ser flad ud. Desuden bliver jeg hurtigt bloated når jeg så begynder at tage kulh. igen efter endt cut - også selvom indtaget af kulh. forøges gradvist, således jeg ikke "burde?" blive for væsket at se på..

I år tænkte jeg så at jeg ville prøve en anden tilgang.. Jeg kører pt. i forholdsvis lavt kcalindtag (2300-2400kcals), men får så lidt kulhydrater i stort set alle måltider.. Dvs jeg får omkring 25g i alle måltider undtagen om morgenen hvor jeg får omkring 50g fra havregryn+mælk. Om aftenen, lige inden sengetid, tager jeg så en shake uden carbs.. Jeg har kørt dette nogle uger nu - mere præcis 4 - men synes godt nok det går langsomt, på trods af jeg også går powerwalks 4-6 gange i ugen om morgenen. Jeg intager før denne pw en lille shake blandet med vand..

-Og hvorfor laver jeg så dette indlæg? Jamen vil sådan set bare høre de erfarne brugere her på MOL om den tilgang jeg kører nu, virker latterlig og om der evt skulle være en mere optimal metode...

Håber I har nogle gode forslag..

Link to comment
Share on other sites

Selvom du cutter burde der nemt være plads til kulhydrater. Det er bare et spørgsmål om at vælge de rigtige af slagsen. Hvis du er bekymret for at virke flad kunne du jo eventuelt indtage flere kulhydrater på enkelte dage 1-2 gange om ugen, bare du så sørger for at træne på disse dage.

Men hvorfor ikke finde en tilgang til vægttab, som du kan bruge dagligt også, altså i en travl hverdag. En hvor du spiser sundt, får nok af alle makro og mikronæringsstofferne og samtidig har plads til et stykke chokolade eller en sodavand. Det er altså muligt, specielt med din tilgang til tingene. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Selvom du cutter burde der nemt være plads til kulhydrater. Det er bare et spørgsmål om at vælge de rigtige af slagsen. Hvis du er bekymret for at virke flad kunne du jo eventuelt indtage flere kulhydrater på enkelte dage 1-2 gange om ugen, bare du så sørger for at træne på disse dage.

Men hvorfor ikke finde en tilgang til vægttab, som du kan bruge dagligt også, altså i en travl hverdag. En hvor du spiser sundt, får nok af alle makro og mikronæringsstofferne og samtidig har plads til et stykke chokolade eller en sodavand. Det er altså muligt, specielt med din tilgang til tingene. :smile:

Jamen jeg kunne sagtens have et par dage hvor jeg fik ekstra med kulhydrater og så resten hvor jeg ikk fik. Det gjorde jeg også før i form af refeed-day.. og alligvel blev jeg monster flad at kigge på..

Dit sidste forslag er nok lidt udenfor min viden om kost.. makro- og mikronæringsstoffer.. huh? :D

Jeg prøver gerne noget der virker.. du kender mig!

Link to comment
Share on other sites

Personligt har jeg ganske fine erfaringer med at have kulhydrater i stort set alle måltider under et cut.

Hvor meget powerwalk laver du om morgenen? Og hvor langsomt går det egentlig med vægttabet?

Okay - jamen gik du så længere ned i kcal nu hvor du fik flere carbs eller? -ved jo selvøflgelig ikke om du har gjort det anderledes før - altså uden carbs.. Jeg er gået 400 kcal ca mere ned i den nuværende diæt, grundet det øget indtag af carbs.

I forhold til de andre gange, synes jeg det går langsomt.. jeg har denne gang dog bestemt mig for at benytte mig af spejlet istedet for vægten - derfor kan jeg nøjagtigt ikke sige dig hvor langsomt det går. Før havde jeg en tendens til, at hvis jeg kom for lavt ned i vægt, stoppede jeg konsekvent pga. jeg simpelthen ikk ville veje så lidt - selvom jeg ikk var tilfreds med min form..

Link to comment
Share on other sites

Okay - jamen gik du så længere ned i kcal nu hvor du fik flere carbs eller? -ved jo selvøflgelig ikke om du har gjort det anderledes før - altså uden carbs.. Jeg er gået 400 kcal ca mere ned i den nuværende diæt, grundet det øget indtag af carbs.

I forhold til de andre gange, synes jeg det går langsomt.. jeg har denne gang dog bestemt mig for at benytte mig af spejlet istedet for vægten - derfor kan jeg nøjagtigt ikke sige dig hvor langsomt det går. Før havde jeg en tendens til, at hvis jeg kom for lavt ned i vægt, stoppede jeg konsekvent pga. jeg simpelthen ikk ville veje så lidt - selvom jeg ikk var tilfreds med min form..

Jeg har aldrig kørt diæt med lav carb indtag, i hvert fald ikke i mere end 1 uge ad gangen..

Jeg har altid ligget omkring 40/40/20 i fordelingen af makroneutrienter.

Så længe dit samlede antal kcal er på niveau med hvad du tidligere har været vant til, bør der vel ikke være den store forskel i dit vægttab? I hvert fald ikke hvis dit cardio er på niveau med tidligere også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share