Ka jeg overhovedet tabe mig mere?


GreNoLi
 Share

Recommended Posts

Jeg har for et års tid siden afsluttet et vægttab fra ca.120 kg. til de ca. 71 kg. jeg vejer idag. Jeg er gået hen og blevet en ret seriøs løber med marathons osv. men der er noget der irriterer mig. Jeg har 2 fedtdepoter lige på hver side af lænen, altså elskovshåndtag bare lidt bag på. Jeg er 185 cm. høj og vejer som sagt 70-71 kg. og er selvsagt ret tynd pga. alt det løb, men hvordan får jeg det fedt væk fordi så snart jeg får en t-shirt på der sidder lidt tæt så er håndtagende ret tydelige da jeg jo tidligere har været ret overvægtig. Skal jeg virkelig tabe mig mere fordi på resten af kroppen er der ikke et gram fedt på. Er der overhovedet noget af gøre?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

Du kan jo få målt din fedtprocent. Det lyder som om du er ret tynd, men det kan vel være hud? Bare lidt brainstorming - der er ingen grænse for, hvor tynd du kan blive. Der er kun en grænse for, hvornår det bliver usundt og ulækkert...

Link to comment
Share on other sites

Spændende spørgsmåk..

Jeg har det en smule om dig. Har lidt blæver lige under navlen og hele vejen rundt den vej - også på ryggen.

Men resten af kroppen er meget lav fedtprocent - har vaskebrædt over navlen f.eks. Ret irriterende.. jeg er bange for at musklerne ryger før de sidste fedtdepoter på ryggen, hofter og under navle..

Så jeg lytter interesseret med!

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

Du kan jo få målt din fedtprocent. Det lyder som om du er ret tynd, men det kan vel være hud? Bare lidt brainstorming - der er ingen grænse for, hvor tynd du kan blive. Der er kun en grænse for, hvornår det bliver usundt og ulækkert...

Jamen måler man ikke netop fedtprocenten fra det område jeg nævner? Ku sku være rart hvis man kunne træne det væk.......

Link to comment
Share on other sites

Imponerende vægttab, vil jeg i øvrigt pointere.

Min tanke kan være, at det er en blanding af hud og 'inaktive' fedtceller, som findes i massevis, grundet din forhenværende overvægt. Hvis jeg har ret, hvilket jeg ikke er sikker på, overhovedet, bør du søge læge, da det eneste der hjælper, er et kirurgisk indgreb.

Link to comment
Share on other sites

Imponerende vægttab, vil jeg i øvrigt pointere.

Min tanke kan være, at det er en blanding af hud og 'inaktive' fedtceller, som findes i massevis, grundet din forhenværende overvægt. Hvis jeg har ret, hvilket jeg ikke er sikker på, overhovedet, bør du søge læge, da det eneste der hjælper, er et kirurgisk indgreb.

Synes bare ikke det er løs hud, men virker som en "delle". Altså at der fedt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Er du begynt at styrke træne?

Får du nok protein i din kost?

Ja jeg får rigeligt protein. Jeg løber 4 gange om ugen og laver ryg og mavebøjninger 3 gange om ugen. Lever rimelig sundt i hverdagen, men i weekenderne ryger der en del genstande og usundt mad indenbors. Kan weekenderne mon være grunden til at jeg får 2 fedtdepoter på ryggen/siden/love handles???

Edited by GreNoLi
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg får rigeligt protein. Jeg løber 4 gange om ugen og laver ryg og mavebøjninger 3 gange om ugen. Lever rimelig sundt i hverdagen, men i weekenderne ryger der en del genstande og usundt mad indenbors. Kan weekenderne mon være grunden til at jeg får 2 fedtdepoter på ryggen/siden/love handles???

Måske er weekenden en faktor, igen hvis du går amok fre-søndag hjælper det ikke lige frem :laugh:

Anyway ryg og mavebøjninger hjælper ikke jack på love handles, du kan ikke punktslanke. Du skal se at lave noget med alle store muskel grupper. Få et fornuftig program hvor du træner hele kroppen igennem hver gang. Gang i noget fullbody styrketræning!

Og bare rolig, du bliver ikke bodybuilder overnight. :wink:

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Måske er weekenden en faktor, igen hvis du går amok fre-søndag hjælper det ikke lige frem :laugh:

Anyway ryg og mavebøjninger hjælper ikke jack på love handles, du kan ikke punktslanke. Du skal se at lave noget med alle store muskel grupper. Få et fornuftig program hvor du træner hele kroppen igennem hver gang. Gang i noget fullbody styrketræning!

Og bare rolig, du bliver ikke bodybuilder overnight. :wink:

Hvis jeg laver cardio træning og går ned i fedt% samtidig med ryg og maveøvelser, hvorfor hjælper de øvelser så ikke? Mit dilemma er 1. Jeg hader fitnesscentre. 2. Jeg synes styrketræning er røv kedeligt. 3. Jeg er ikke interesseret i at tage på i muskelmasse da jeg som sagt er langdistance løber.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg laver cardio træning og går ned i fedt% samtidig med ryg og maveøvelser, hvorfor hjælper de øvelser så ikke? Mit dilemma er 1. Jeg hader fitnesscentre. 2. Jeg synes styrketræning er røv kedeligt. 3. Jeg er ikke interesseret i at tage på i muskelmasse da jeg som sagt er langdistance løber.

Prøv nu at læse hvad jeg skriver, dine svar står der jo klart og tydeligt. Læs lige hele tråden en gang til. Minus det med kirurgisk indgreb.

Du vil gerne tabe dig men du party'er også meget, er det godt for dit løb?????

Du vil gerne tabe dig men du får ikke resultater med det du laver og lytter ikke til de råd som er givet....

Du kan ikke li styrketræning og ikke mindst fitnesscentre well bad luck, no worry. Der er alternativer som hjemme træning.

Tro mig hvis du smider 20 kg muskel masse på 1 md så lytter jeg sku med på din træingslog.

Styrketræning vil uden tvivl hjælpe dit løb. Har du set ultra marathon mans fysik? Han er rippet og buff!

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvis du ikke kan lide traditionel styrketræning, så synes jeg du skal undersøge mulighederne for at træne med Kettlebells... Det er en kanon træningsform, hvor du både kan træne styrke og cardio. Hvis du ikke kender til Kettlebells, så prøv at spørg google eller youtube..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share