Druk/stoffer vs. boksning?


E.Kan
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er startet til boksning, og det er en smadder fed sport synes jeg. Dog er jeg ret bekymret for hvor meget boksning skader ens hjerne???

Nu bokser jeg ikke kampe, men kommer måske til det. Er amatørboksning også meget skadeligt for hjernen?

Og så til emnet: - Hvad er værst, en ordenlig druktur eller en boksekamp??

Mvh

Emil

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hårde hooks til hovedet, der går rent ind giver lidt hjerneskade hver gang, lidt mere end en druktur, specielt hvis du "knock-outes". Lige stød og uppercuts til hovedet giver ikke ret meget.

Hvis du når at stabilisere nakken, så hovedet næsten ikke rykker sig for stødet, giver det heller ikke meget skade.

Amatør boksning er ikke kendt for at give målbare hjerneskader, men det er et alkoholforbrug på over 21 genstande ugentligt til gengæld.

Link to comment
Share on other sites

Hårde hooks til hovedet, der går rent ind giver lidt hjerneskade hver gang, lidt mere end en druktur, specielt hvis du "knock-outes". Lige stød og uppercuts til hovedet giver ikke ret meget.

Hvis du når at stabilisere nakken, så hovedet næsten ikke rykker sig for stødet, giver det heller ikke meget skade.

Amatør boksning er ikke kendt for at give målbare hjerneskader, men det er et alkoholforbrug på over 21 genstande ugentligt til gengæld.

Jeg grinede så jeg var ved at pisse i bukserne over det der...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eftersom boksning vel sagtens er den kampsport hvor man bliver slået mest i hovedet, (tilmed med store handsker så man ikke bliver KO'ed for nemt), er det skam farligere end anden kampsport. Om det er farligere end druk har jeg ingen anelse om, men så længe man har det sjovt med begge ting synes jeg ikke hverken det ene eller det andet bør frarådes, før det bliver uforsvarligt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share