Vægtforøgelse


Niclas L.
 Share

Recommended Posts

Ved ikke om dette vil være det rette sted at smide denne topic men nu prøver jeg.

Har det problem at jeg ikke kan tage på i vægt.

Jeg har før spist meget usundt og på det tidspunkt tog jeg på ingen måde på i vægt, og jeg vil da også helst stige i vægt på en anden måde.

Lidt info:

17 år

186cm

60kg

I begyndelsen på året løbetrænede jeg hver dag fordi jeg gerne ville holde mig i form, men besluttede mig heri april at stoppe da min vægt var nede på 55kg.

Kort tid efter jeg stoppede kom vægten hurtigt op på 60 igen. Men det er som om der er en stopklods lige ved de 60kg?

Jeg vil da selv påstå at jeg spiser ligeså meget som andre på min alder, dog med den forskel at jeg spiser lidt sundere (Rugbrød, Havregryn, 2 stykker frugter om dagen, osv.)

Spiser mindre til dagens større måltider men spiser tilgændgæld flerer små måltider i løbet af dagen, da jeg har hørt at det kunne være en god idé. Det har dog ikke gjort nogen forskel på mig, vægtmæssigt.

Skal lidt senere på måneden til session (26. maj) og ikke længe efter begynde på værnepligten som jeg ser frem til. Men jeg er bange for at vægten igen vil droppe så meget at det vil være direkte usundt for mig at træne/løbe.

Så mit spørgsmål er om der er nogen som skulle have nogle gode råd til at hvordan jeg kan bevare vægten på de 60kg, eller endnu bedere øge vægten?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Du skal "bare" spise mere. Der gælder ikke andre naturlove for dig end for alle andre og hvis du ikke tager på betyder det at du forbrænder lige så meget som du spiser. Hvis ikke du tror på mig, kan du prøve at tælle dine kalorier et par dage og se hvad de siger.

Jeg syntes du skal prøve at spise dobbelt så meget mad. Dobbelt så store portioner eller dobbelt så mange. Det gjorde jeg selv da jeg var 17 og vejede 60kg.

PS: husker ud morgenmad?

PPS: dækker "sund mad" over "ingen sovs og ingen fedt"?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share