Tynd dreng tage på


Senu
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en dreng på 16 år der gerne vil tage 10 kg på.

Så nu har jeg taget mig sammen til at spørge eksperterne (JER)

Er der nogle der har en rigtig god kostplan til at tage på i en fart?

Jeg er 182cm høj og vejer 64 kg.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er dit fysiske aktivitetsniveau pt? Hvis du ikke motioner skal du begynde på det og spise noget mere. Hvis du allerede motionerer skal du bare spise noget mere. Jeg vil påstå at alle flotte kroppe er et resultat af megen fysisk aktivitet og dertilhørende madindtag.

Edited by jkc
Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet i 6månder nu syndes også selv jeg spiser noget.

Kan det være fordi jeg ikke spiser det rigtige? Har hørt om nogle der kan nemt kan tage 10 kg på, på få måneder er der nogle der ved hvordan jeg kan komme til det?

Syndes selv jeg er gået i stå med min træning stiger ikke i killo og tager heller ikke på.

Link to comment
Share on other sites

Er det styrketræning? Hvor meget? Hvor tit? Er der en sport du træner op til?

Jeg synes det er fint at sætte sig mål,men 10kg må være et langsigtet mål. Der skal også være et mere kortsigtet mål som f.eks. 2kg, 5kg osv. Hver gang du tager på er jo en forbedring.

Men husk at alt er relativt. Er selv løber (180cm, 74kg) og ville faktisk gerne _ned_ i vægt. Du kunne begynde med at udnytte din lave vægt ved f.eks. løb eller cykling. Har selv haft gode erfaringer med at flytte fokus fra udseendet til performance. Når jeg gerne ville ned i vægt så har jeg sat mig som mål at løbe et 5km løb så hurtigt og så er det en nødvendighed at fedtet forsvinder. Hvis man gerne vil være større så sæt f.eks. nogle mål i squat og dødløft og så skal din vægt nok følge med ;-) Det øger fokus og skaber selvtillid når man bliver bedre til en disciplin.

Link to comment
Share on other sites

Spis! Ohh spis, masser af mad; havregryn, rugbrød, frugt, mælkeprodukter, når du er mæt, så spis noget mere!

Jeg havde cirka samme højde/vægt som du har, helt indtil jeg var 20 (183cm/63kg). Og jeg følte at jeg spiste alt hvad jeg kunne, men det gjorde jeg jo ikke!

Jeg har/havde selv gode erfaringer med at spise mig godt mæt inden jeg går i seng, så man ikke skal ligge der og sulte hele natten.

Hvis bare du spiser godt igennem og klør på med din træning, så skal det nok komme! Hvis ikke du stiger i kropsvægt, så spis noget mere!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share