kulhydrater/protein efter træning


vicebasse
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er en dreng på 16 år. 1.86 cm og vejer 80 kg. Jeg går til atletik, hvor jeg primært løber sprint. Og med henhold til sprint er styrketræning jo vigtig.

Hvor meget protein skal jeg indtag? for herinde er der mange der siger 1,5 g pr. kilo. Men er det kun ved protein tilskud, eller er det over en normal dag? Team Danmark anbefaler nemlig kun 0,25 g protein pr. kilo i protein tilskud

Skal jeg indtag protienpulveret med kulhydrater? hvis jeg hvor meget? Og kan rent druesukker bruges som kulhydrater?

taget fra team Danmark Team Danmark

Hvis en atlet ønsker at tage på i vægt i form af muskelvæv, er de to vigtigste faktorer et dagligt energioverskud samt et målrettet styrketræningsprogram. Dertil er det vigtigt at fokusere på timing af proteinindtaget og typen af protein. Som grundregel bør atleter altid indtage et sammensat måltid med både kulhydrat og protein i timerne før træning. For at optimere den muskelopbyggende respons, bør atleter indtage 0.25 g protein pr. kg kropsvægt og 1 g kulhydrat pr. kg kropsvægt umiddelbart efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share