totalt missCut


mizzCut
 Share

Recommended Posts

OHøj!

Først en lille teaser om hvorfor jeg opretter min log..

Okay jeg må vel hellere få vægten ned sort på hvidt og det bliver jo heldigvis sidste gang jeg må dele skrækscenariet - 96 kg er den grumme sandhed. :cry:

Efter en længere samtale med spejlet er det vist på tide jeg får øjnene op og kommer igen med at smide lidt af overskudslageret. Efter igen at blive vurderet på den forkerte tøjstørrelse af en stakkels ekspedient og bagefter få en kommentar som jamen du ser nu ikke så stor ud, skal det være slut. Nej men med 180 cm er der jo også lidt at fordele de mange kg på. Jeg har overbevist mig selv om at inde under det ydre lag spæk gemmer der sig en lean mean fit kvinde der bare venter på at springe ud. Så skub i den ide! Denne log har jeg tænkt mig skal bruges som en spark-i-røven motivator. De fleste kvinder, måske også mænd, kan sikkert genkende scenariet om veninder der sidder og sludrer og emnet er overvægt og man lover hinanden evigt troskab på, at man lover at sige til hvis der ryger for meget på sidebenene. De samtaler har jeg også haft, men enten er mine veninder bare meget blinde eller måske bare bange for at være onde. Jeg har nu sendt en mail til flokken hvori jeg fortæller dem at man skal holde hvad man lover og de har været mig utro osv..

Mine planer for at smide fedtet er i første omgang at få styr på kosten! samt at dyrke en del cadio, primært løb. Jeg forventer i løbet af en måneds tid eller så også at melde mig ind i et fitnesscenter, kroppen skal jo også strammes op samtidig med den forhåbentlig svinder lidt ind. Men hvis dette skal være et realistisk projekt (og det skal det!) er det nok en god ide ikke at tage munden for fuld og jeg har valgt at starte med løbet. Første beretning kommer i morgen :superman:

Loggen kommer så vidt muligt også til at indeholde informationer om dagens kost. :4mewantfood:

og jeg går udfra at jeg i modsætning fra mine veninder kan forvente et spark i røven herinde fra når jeg ikke lever op til standarden. Tilladelsen til et skoaftryk er hermed givet... :4thumbup:

/missCut

Link to comment
Share on other sites

held og lykke med projektet

Ved du godt hvad du skal gøre med din kost og træning? Altså sådan helt konkret? Når du begynder at logge dine ting kan det godt være svært at se systemet udfra enkelt poster af den ene og anden dags træning og mad.

Det kunne måske være en god ide at ridse op

Hvis du ivl bruge en log som ekstern motivator er det også en god ide at engagere sig i andre folks logge. Hvis man skriver til andre er der alt andet lige også en større chance for at de skriver tilbage (og holder dig i ørerne)

Endelig er det også en god ide at proklamere hvad dine mål er, med en defineret tidsramme. I den forbindelse er det en god ide at bryde dit overordnede mål op i delmål. I starten kunne det være at overholde en kostpan 90% af tiden i de første to uger, i de næste to kunne det være at få trænet vægte mindst 3 gang, i de næste kunne det være et mål at tabe sig 3 kg på de næste 2 uger osv...

Vær iøvrigt opmærksom på de hypigste brølere uner store vægttab, nemlig 1) ingen styrketræning, 2) for hurtigt vægttab og 3) for lavt proteinindtag.

Link to comment
Share on other sites

held og lykke med projektet

Tak skal du ha!

Ved du godt hvad du skal gøre med din kost og træning? Altså sådan helt konkret?

Ikke i store træk nej, men det er jo det jeg skal ha styr på. Er gået i gang med at lave div. artikler/diskutionerog kigger selvfølgelig lidt i logbøgerne for at se hvordan folk gør..

Kosten, en ting jeg hvertfald skal lave om på er at få mange og mindre måltide. Hidtil har jeg vel lavet en klassisk fejl, der hed 2 til 3 større måltider, ofte ingen morgenmad, og så alt det grimme ved siden af. Og det skal der laves om på. Jeg skal ha bedre styr på min %fordeling af k-p-f.

Træning, her er jeg nærmest på bar bund, det er hvertfald alt for mange år siden jeg seriøst har dyrket reel motion eller sat mine ben i et træningscenter. Jeg er godt klar over at det vil være en god ide at styrketræne samtidig, men jeg er også bange for at fejle hvis jeg sætter for meget i gang på samme tid. Så det håber jeg at have lidt bedre overskud til at sætte i gang om et par uger.

Endelig er det også en god ide at proklamere hvad dine mål er, med en defineret tidsramme.

Mine mål: Vægtmæssigt at tabe ca ½ kg om ugen, 1. juli skal jeg derfor veje max 93 kg. Træningsdelen, i første omgang løb, på 6 uger skal jeg kunne løbe 5 km uden pause og under tiden 30 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Nye tider nye metoder. I morges da vi vågnede havde jeg fået en, ifølge kæresten, tosset idé. Vi har sådan et fint 2 meter højt spejl på fod der kan venes på begge sider. Nå men jeg havde jo så fået tanken at det kunne være en fin afskrækningsmotivator hvis jeg fik tegnet mit omkrids op på den ene side. Glæder mig allerede til engang ude i fremtiden at kunne tegne det endelige omrids indeni.

Jeg har også været ude på en lille trave-lunter, jeg har ingen fancy udstyr til at måle puls, distance, km/t osv. Jeg var afsted i ca 55 minutter. Cyklede hen til en park, det tog ca 10 minutter. Herefter fordelte jeg turen op således:

5 min gå i alm tempo

8 min gå i rask tempo

4 min gå i alm tempo

3 min løb (tempo kan man næppe tale om..)

3 min gå i rask tempo

2 min løb

5 min gå i alm tempo

Så stræk jeg lidt ud og cyklede en anden rute hjem, ca 15 minutter.

tidsintervallerne havde jeg planlagt på forhånd og holdt styr på tempoet via musikken i mp3en.

Dagens kost:

morgenmad: ½ sk ristet rugbrød, 1 blødkogt æg, 2 dl ymer med 50 g müsli og ½ banan, 1 kop kaffe. 1½ dl cacaoskummetmælk.

mellemmåltid: 100 gr reven gulerod, 15 g rosin, 10 g mandel, ½ l vand.

frokost: ½ avocado, ½ ds tun i vand, 1½ sk rugbrød, 100 g blandet agurk, radiser, forårsløg, tomat og broccoli. ½ l vand

mellemmåltid: 65 g müsli, 1½ dl skummetmælk, 1 ss revet kokos. stort glas juice af 3 gulerødder ½ æble og 1 appelsin.

aften: 150 g laksefilet, 300 g italiensk grøntssagsblanding fra frost, ½ l danskvand med en sjat hyldeblomst.

Har desuden været ude og gå en tur langs søerne (mener det er godt 4 km)

Edited by mizzCut
Link to comment
Share on other sites

:4mewantfood: Dagens kost: 1875 kcal

Protein: 24 E%

Kulhydrat: 48 E%

Fedt: 28 E%

Morgenmad: 2 kopper kaffe, 2 dl ymer med 40 g mÿsli og ½ banan, lille glas cacao, 1 blødkogt æg ½ sk rugbrød.

Mellem: råkost af 10 g rosin 10 g mandel 100 g gulerod, ½ l vand.

Frokost 1 sk rugbrød, ½ avocado, ½ ds tun i vand, 100 g blandet tomat agurk forårsløg broccoli og radise, ½ l vand.

Mellem: juice af 3 mellem gulerøddder ½ æble 1 appelsin, ½ l vand, 65 g müsli 1½ dl skummetmælk.

Aften: 165 g laksefilet, 300 gram blandet grøntsagsblanding fra frost. 450 g danskvand med et sjat hyldeblomst.

Jeg har yderligere fået gået en tur rundt om søerne, mener det er ca 4 km.

Link to comment
Share on other sites

:superman: Dagens aktivitet:

morgen powerwalk på 30 minutter

+ intervaltræning 20 minutter: 4 min gang i hurtigt tempo + 4 min løb + 4 min gang i jævnt tempo + 4 min løb + 4 min gang i hurtigt temp.

:4mewantfood: Dagens kost: 1649 kcal:

Protein: 28 E%

Kulhydrat: 49 E%

Fedt: 22 E%

Link to comment
Share on other sites

:walking: 45 minutters morgen gåtur 4,429 km med hastighed 5,91 km/t

1657 kcal

Protein: 24 E%

Kulhydrat: 60 E%

Fedt: 17 E%

Er så småt ved at undersøge forskellige fitnesscentres hjemmesider (storkøbenhavn) og hvad de kan tilbyde, tænker jeg vil tage lidt prøvetimer rundt omkring for at mærke stemningen inden jeg tager den endelige beslutning. Men hold op en jungle og hvorfor er lige ét sted bedre end ét andet? Og sikken prisforskel..

Link to comment
Share on other sites

:sleepy: PUHA! Har haft en arbejdsuge på indtil videre 42 timer så har ikke haft energi til at opdatere, men men men heldigvis har regnormen i rygradden ikke fået lov til at komme ud og jeg har overholdt ordentlig kost og overkommet at få lidt motion. Det er dog ikke blevet til de store løbetur, men har fået kombineret turene til og fra arbejdspladsen med powerwalks på lidt længere rute end normalt. Jeg ville selvfølgelig gerne ha været ude og løbe helt straight men synes det her har været et fint kompromis i mangel af tid og energi, og mener det er bedre end ingenting?

Mine dage har været ret ens både iforhold til motions og kost og set sådan ud:

indtaget 1299 kcal: Protein: 29 E% Kulhydrat: 47 E% Fedt: 24 E%

powerwalk til arbejde: 3,962 km hastighed 6,79 km/t

powerwalk fra arbejde: 4,581 km hastighed 6,39 km/t

I morgen skal jeg på vægten så er spændt på hvad den siger her efter den første uge :headphonedance:

Link to comment
Share on other sites

Vægtupdate fredag morgen 95,1 kg :4trumpet: så jeg er mere end glad! Især fordi jeg ikke selv føler jeg har været så aktiv som jeg har burdet være. Men det skal nok komme, og jeg føler jeg er på rette vej, og det er fremad.

Fredag fik jeg ikke lavet det store :blush: men powerwalkede til arbejde 3,5 km på 30 minutter.

Lørdag: 30 minutters cirketræning:

2 minutter sjippen

3 x 1 minut benbøjninger

2 minutter spurt på stedet

3 x 1 minut mavebøjninger

2 minutter løb

3 x 1 minut frogsquat

2 minutter sjippen

3 x 1 minut armstræk

2 minutter spurt på stedet

3 x 1 minut lunges

2 minutter løb

3x1 minut dips vha bænk

Søndag: løbetur ca 35 minutter

Mandag: 30 minutters cirkeltræning (samme som lørdag) og gåtur på 60 minutter ca 5 km.

Link to comment
Share on other sites

tirsdagens kostindtag:

1575 kcal fordelt på Protein: 28 E% Kulhydrat: 50 E% Fedt: 22 E%

tirsdagens motion:

gå til arbejde 2,974 km 35 minutter = 5,10 km/t

24 minutters intervaltræning: 4 min gang 4 min løb osv..

efterfulgt af en hurtig omgang cirkeltræning:

3 minutter sjippen

3 x 1 minut benbøjninger

3 minutter spurt på stedet

3 x 1 minut mavebøjninger

3 minutter løb

3 x 1 minut frogsquat

3 minutter løb

3x1 minut dips vha bænk

Link to comment
Share on other sites

Har haft et par træningsfri dage.. onsdag da jeg kom hjem fra arbejde havde kæresten til stor overraskelse lejet et sommerhus, så vi har haft et par afslappende dage i mols bjerge. Og vi har fået gået nogle rigtig gode ture i det flotte og kuperede terran. Det har været super med nogle fridage, det trængte jeg virkelig til, har arbejdet rigtig meget de sidste uger og har synes mine dage har været noget presset, så nu er jeg igen fuld af energi og klar til at gi den mere gas i kampen mod kiloene.

Jeg har været på vægten igen og er nu nede på 94,5 kg så jeg er glad! Fik løbet en lille tur i aften efter at have ramt stemmeboksen, men glemte helt at få startet uret. Det blev til små 2,6 km. Jeg synes det gik fint derud og måtte kun ned og gå en enkelt gang.

Link to comment
Share on other sites

dagens aktivitet(udover cykling til fra arbejde ca 3 km hvar vej.)

lidt cirketræning:

2 minutter sjippen

3 x 1 minut benbøjninger

2 minutter spurt på stedet

3 x 1 minut mavebøjninger

2 minutter løb

3 x 1 minut frogsquat

2 minutter sjippen

3 x 1 minut armstræk

2 minutter spurt på stedet

3 x 1 minut lunges

2 minutter løb

3x1 minut dips vha bænk

desuden gå/løbetur 3,555 km ca 40 minutter.

dagens kost:

1241 kcal fordelt på Protein: 34 E% Kulhydrat: 39 E% Fedt: 26 E%

Link to comment
Share on other sites

tirsdagens kostindtag 1125 kcal fordelt på Protein: 35 E% Kulhydrat: 39 E% Fedt: 25 E%

motionsdelen bestod af cykling til fra arbejde ca 4 km hver vej og derudover gåtur rundt om søerne.

i dag:

kosten 1318 kcal Protein: 38 E% Kulhydrat: 39 E% Fedt: 23 E%

dagens motion: løb intervaltræning ca 45 minutter 3 min gå 5 min løb 3 min gå osv...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share