Smerter i albue


CKF1
 Share

Recommended Posts

Hej venner,

Da jeg trænede skuldre igår fik jeg pludselig ret ondt i albuens yderside, der hvor musklerne, som løfter håndleddet, hæfter. Ved i hvordan man kan gøre det godt igen? Er det bare hvile i laang tid eller hvad mon?

Det er sørme ret irriterende, nu når jeg lige har motivationen i top!

:devil:

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar.

Ja, det er nok noget i familie med en tennisalbue.. Jeg spiser allerede en del fiskeolie, så der er jeg nok dækket ind.

Jeg vil prøve at få noget massage på stedet.

Jeg giver hele kroppen en uges pause tror jeg, så den kan restituere fuldt ud over det hele. Jeg håber albuen bliver klar på den tid også - ellers starter jeg op med øvelser der ikke belaster den så meget.

Jeg tror egenligt det vil være klogt at holde en uges pause og så starte op igen, så kroppen ikke venner sig alt for meget til træningsrutinen, og jeg kan få lidt DOMS igen. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar.

Ja, det er nok noget i familie med en tennisalbue.. Jeg spiser allerede en del fiskeolie, så der er jeg nok dækket ind.

Jeg vil prøve at få noget massage på stedet.

Jeg giver hele kroppen en uges pause tror jeg, så den kan restituere fuldt ud over det hele. Jeg håber albuen bliver klar på den tid også - ellers starter jeg op med øvelser der ikke belaster den så meget.

Jeg tror egenligt det vil være klogt at holde en uges pause og så starte op igen, så kroppen ikke venner sig alt for meget til træningsrutinen, og jeg kan få lidt DOMS igen. :bigsmile:

Har selv problemer med min albue, massage hjælper ret godt for mig. Du kan lave en masse selv massage, bare grav din tommelfinger godt ned i udspringet og træk den ned mod hånden med muskelfibernes retning. Og løsne vævet op.

Is og massage er godt lige efter træning eller når den brokker sig.

Edit. brug godt med udstrækning også. :blush:

Efter hvor slemt du synes det er kan du holde en lille pause, men hold dig ikke laaangt væk fra træning. Træn lidt "let", lidt bevægelse er for det meste altid godt.

Håber det hjælper.

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret - jeg prøver at gøre som du siger.

Jeg vil i de første par dage her holde mig til crosstraineren. Jeg kan jo bruge den næste uges tid på at grave lidt dybere i fedtet på maven, så abs´ne kommer frem! Jeg tror at crosstraineren er god nok for håndleddet. Jeg kan vel prøve - hvis det ikke gør ondt - så er det vel okay.

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share