Marathontræning


rastamorp
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg ved egentligt ikke om mit spørgsmål burde være under "træningsprogrammer", men nu er den her! :) Jeg træner p.t. til marathon og har fundet frem til Jack Daniels på løbesiden.dk og er specielt begejstret for udregningerne af de forskellige tider ift. forskellige træningsformer. Jeg har imidlertid lidt svært ved at hitte rede i, hvilket tempo jeg bør løbe på de længere ture. I udgangspunktet skal man vel løbe i "udholdenhedstempoet"? Jeg løber 5 km på 21.30 og 44 på 10 km, hvilket ifølge Jack D. betyder at jeg skal løbe længere ture i 5,41, hvilket umiddelbart forekommer mig en smule langsomt! Ifølge udreningerne skal min marathontid være 4,52, hvilket jo er en del hurtigere og hvordan og hvornår skal jeg træne i det tempo....? Ja, det er måske en smule forvirrende, men håber I kan hitte rede i mine spørgsmål.... essensen af er vel egentligt, hvordan man tilrettelægger sine længere (15+) løbeture (intervaltræningen giver jo sig selv)- oh, jo så lige et til: skal man løbende ændre på modellen?

Håber det giver mening

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share