Øge vægt hurtigt


kalp
 Share

Recommended Posts

Hej igen...

så er det ca. 3 måneder siden sidst jeg var her for at spørge om råd til at tage på..

Sidst gang fik i følgende information om mig.

180cm høj

56Kg

Mand

træner 3 gange om ugen

Den nye information er.

180cm høj

60kg

Mand

Træner 3 gange om ugen

Fremgang!!!

Der er dog sket det at det er begyndt at gå langsom nu! Jeg vil gerne have nogle nye råd så jeg kan sætte gang i denne tage på process.

hvad skal jeg spise lige efter træning? spise og drikke.? jeg drikker matilde cacao mælk efter træning og spiser nogen gange en dåse tun noget jeg er startet på i denne måned så jeg kan ikke sige om det har hjulpet i nu eller ej.

Der må være produkter i aldrig ville indtage efter træning da de feder for meget.. hvad?

og hvad skal jeg spise før jeg går i seng?

Takker

kAlp :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Efter træning er din cacaomælk en god ide, så det burde du bare blive ved med!

Mht hvad du skal/burde/kan spise inden du går i seng, kunne du gøre som jeg gør... ;)

En dåse tun og en ordentlig røvfuld pasta eller ris! Så har du noget at tære på mens du sover!

Men hvis du skrev hvad du typisk ville spise på en dag er det nok nemmere at komme med nogen flere råd!

Link to comment
Share on other sites

I denne måned er jeg begyndt at spise nogenlunde sådan her..

2 dåser tun om dagen.. en ca. 15:00 eller efter træning og en om aftenen.

ca. 1L til 1.5L cacao i løbet af dagen.

Lidt peanuts

3Æg med det gule (jeg tager ikke skade af det i nu:) )

60-100Gr ost

Vand ..ca. 2L

til aftensmad.. afhænger af hvad der serveres, men som regel noget godt (ris evt. med noget kød)

hmm ja jeg har sgu svært ved at huske det:) jeg tror det ville være en god ideé hvis jeg skrev ned hvad jeg spiser.

Men jeg ved at det er lidt over 2000kcal og lidt over 130Gr protein om dagen.

Jeg overvejer så at supplere med denne her. http://www.sublim-sport.dk/shop/productinfo.asp?id=151

kalp

Link to comment
Share on other sites

Dit link virker ikke?!

Jeg ville sige du skulle spise meget mere! Prøv først at øge dit daglige kcal indtag med 500 kcal, og se hvad der sker - hvis der stadig ikke sker noget så prøv med 250 kcal mere osv...

Nogen æg + en skål havregryn til morgenmad er en vinder hvis du spørger mig!

Hvis du har problemer med at spise nok, kunne noget weightgain pulver være et forslag!

Link to comment
Share on other sites

hmm.. linket virker hos mig.. det er The Ultimate Whey Gainer fra DanLab.

Jeg tænkte også over en ting. Jeg arbejder 2-3 gange om ugen fra 16:00 til 20:15 og i dette tidsrum kan jeg ikke spise noget, da man ikke får nogen pauser ved 4timers vagter. Hvad kan jeg gøre her? Jeg kan selvfølgelig drikke vand hvilket ikke kræver en pause, men det er lidt svært at hive en kæmpe sandwich up af lommen når man har med kunder at gøre:)

Vil druesukker være en ideé her?

kalp

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil prøve at skrive det ned i en uge og vende tilbage igen. Jeg vil starte med at tage protein pulver i starten af næste måned.

Jeg tjeckede min vægt for et øjeblik siden og vejer lige nu 62kg, men det er selvfølgelig på grund af alt det jeg har spist og drukket i løbet af dagen, men det er en vægt jeg aldrig har været på før!

kALp

Link to comment
Share on other sites

Glimrende ide - men vælg en dag som er rimelig repræsentativ for dit indtag, og nøjes med at skrive ned for den dag. Hvis du har tendens til at drikke dig baske lam hver torsdag, fredag, lørdag så noter det med, medfører det at dit første rigtige måltid efter aftensmaden torsdag er middagsmaden mandag (faktisk et problem for nogen oftere end man skulle tro) noterer du også det... napper du lidt "snus" eller lignende i weekenden så sæt det på også - altså hele skidtet. Men madindtagmæssigt, er en enkelt REPRÆSENTATIV dag glimrende ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil prøve at skrive det ned i en uge og vende tilbage igen. Jeg vil starte med at tage protein pulver i starten af næste måned.

Jeg tjeckede min vægt for et øjeblik siden og vejer lige nu 62kg, men det er selvfølgelig på grund af alt det jeg har spist og drukket i løbet af dagen, men det er en vægt jeg aldrig har været på før!

kALp

God idé med en hel uge... normalt når man skal lave kostprogrammer tager man 3- 4 ugedage og 1 weekend dag. Ud fra dette udregnes energiindtag mv. Hvis du spiser ensartet uafhænigt af ugedagen er en enkelt reigstreringsdag ok - som Cilius også skriver - det er bare de færreste der har én repsæsentativ dag!

Link to comment
Share on other sites

Med den alder og højde/vægt du har der ville mit råd til dig være; få lavet en diæt hvor du spiser det du kan uden at føle dig overfyldt 5 - 6 gange dagligt. Tilføj derefter WG i det omfang du kan specielt midt formiddag lige efter træning og inden sengetid.

Hvis du har problemer med at få nok protein via kosten så spæd op med proteinpulver men højst sandsynligt ikke nødvendig før du får noget mere muskelmasse. Dette vil hedde din "bulkfase" og da du ikke vejer mere end du gør så synes jeg ikke at du skal være bange for at et par af kiloerne er fedt (dem vil du hurtigt kunne brænde af igen). Når du så har gainet én 10 -15 kilo og fået en god grundmasse så bør du helt sikkert begynde og kigge mere alvorligt på dit proteinindtag samtidig med at kreatin vil være en del af din diæt. Træn max. 3-4 gange ugentligt ellers vil du bare brænde mere energi af end du kan når at indtage - husk det er på hviledagene du vokser!

Denne smøre læste jeg inde på BH og synes at den kan besvare dit spørgsmål. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Okay så vil jeg prøve at skrive ned og udregne hvor meget energi jeg spiser på 2 hverdage og en weekend dag. Det bliver dog først om 2 uger da jeg skal på arbejde begge dage i weekenderne da det er jul og cheferne mente at de ville give os lidt ekstra at lave.

tak for rådene indtil videre!

kAlp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share