Smolov Jr. Bænk/Chins


Mr.P
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen :smile:

Jeg har trænet forholdsvist seriøst i et lille år nu, jeg kører pt et Stripped Down Hypertrophy, som jeg har klaret uden de store problemer, og som jeg snart er færdig med.

Men jeg har længe gået, og leget med ideen om noget lidt mere styrkeorienteret, da min bænk er lidt skidt i forhold til min brystkasses størrelse :tongue:

Jeg er dog også blevet meget glad for chinups, som jeg har haft en vis fremgang med, men stadig godt kunne tænke mig at stige i, da jeg syntes det er en fed øvelse. Samtidig syntes jeg det er velafbalanceret hvis jeg kører smolov jr i både en pres og en træk øvelse?

Mine tvivl går ud på, om det bliver for hårdt at køre programmet både i chinups og bænk? Og om programmet overhovedet egner sig til chins?

http://www.bodybuilding.dk/artikler/styrke.../smolov-jr.html.

I denne artikel står der, at det egner sig godt til fx træk til bryst? Så chinups er vel også ok?

Så er der selve program opsætningen, som jeg er ganske meget i tvivl om, jeg har sat det op som et fullbody, men med varierende øvelser, der alle rammer lidt forskelligt hver træning, så jeg ikke smadrer mig selv fuldstændigt.

Til ben har jeg valgt at gøre brug af en del isolations øvelser, simpelthen for at skåne min krop, kan jeg godt tåle flere basis? Jeg har også med vilje en del fokus på dødløft i programmet, da det er en anden øvelse som jeg har det utroligt godt med, og som desuden ikke er uenig med mine knæ på samme måde som squat er det :sneaky2: Jeg har med vilje valgt ikke, at køre nogen andre øvelser, der rammer de muskler jeg bruger i Bænkpres og Chinups, da jeg tænkte dette ville være for hårdt?

Information omkring mig selv:

178 cm høj

78kg (køre pt i et lille kalorie underskud)

Bænkpres 95kg

Chinups, har ikke sat 1RM endnu, men kan pt udføre 5x5 med kropsvægt + 4 kilo.

Dag 1:

Smolov bænkpres

Smolov Chinups

Duckfeet Deadlift

Dumbbell Rear Laterals

Mave træning

Rotator Cuff træning

Dag 2:

Smolov bænkpres

Smolov Chinups

Rumænsk Dødløft

LegExstensions

Calf raises

Mave træning

Dag 3:

Smolov bænkpres

Smolov Chinups

Squat

LegCurls

Dumbbell Rear Laterals

Rotator Cuff træning

Dag 4:

Smolov bænkpres

Smolov Chinups

Konventionel Dødløft

Mave træning

Benpres

Calf raises

Er det helt hul i hovedet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share