styrke og kondions træning


tykke-mig
 Share

Recommended Posts

hej alle sammen.

jeg skriver herinde for at få råd og vejledning.

jeg står og vil rigtig gerne igang med noget styrketræning/ konditions træning.

efter jeg så det tv program hvor bubber besøgte 2 kvinder der dyrkede body building er jeg bleve lidt hokked på at få en markeret men femnin krop. jeg har ikke trænet vildt seriøst, kun genoptrænet mine skuldre efter et uheld og lidt for bare at lave noget. er der nogen der kan hjælpe mig med at komme rigtigt igang, evt hjælpe mig med øvelse, eller hjælpe mig med at finde en personlig træner.

jeg vil gern igang på den bedste måde så jeg undgår skader og fejltræning.

håber der er nogen der kan hjælpe mig.

mvh nadja

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg ikke din form, men for at få en flot og markeret krop skal man først have opbygget noget muskelmasse, derefter skal man cutte, således ens fedt % kommer i bund så din krop bliver flot og markeret. Ellers vil jeg anbefale dig at læse de forskellige artikler her på siden, for at få en grundviden om de forskellige aspekter i træningen.

Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Du ligger i normal vækt, i hvertfald efter din højde og vækt.

Har du tænkt på hvilken slags konditions træning og styrketræning du vil i gang med? Det skal helst være noget som er sjovt og som du gider. Det nytter ikke at tvinge sig til træning for at lave noget som man slett ikke gider, bare for at få en flot krop.

Du kunne evt gå til en motionsklub/løbeklub, så f.x løbe sammen med andre 1-3 gange om ugen i begyndelsen. Jeg bruger ikke selv personlig træner, så kender ikke så meget til den slags, men jeg vil tro at hvis du kontakter en løbetræner eller i løbeklubben, spørger en løbetræner om han gider lave dig et simpelt begynder program, så kan han lave det for nogle penge eller gratis.

Link to comment
Share on other sites

Hej hej

Jeg synes helt sikkert at du skal droppe bulk/cut som JaU foreslår. Du er nybegynder og pige, det er ikke noget for dig. Ikke fordi du ikke er god nok, men den tror jeg simpelthen ikke går. Hvis du vil have en flottere krop synes jeg helt sikkert at du bare skal igang med noget konditionstræning.

Desudne er det godt at læse en masse artikler om træning. Her på siden er der mange, men også på Løbetræning og Styrketræning fra AktivMotion.dk kan du læse interessante artikler.

Link to comment
Share on other sites

Du ligger i normal vækt, i hvertfald efter din højde og vækt.

Har du tænkt på hvilken slags konditions træning og styrketræning du vil i gang med? Det skal helst være noget som er sjovt og som du gider. Det nytter ikke at tvinge sig til træning for at lave noget som man slett ikke gider, bare for at få en flot krop.

Du kunne evt gå til en motionsklub/løbeklub, så f.x løbe sammen med andre 1-3 gange om ugen i begyndelsen. Jeg bruger ikke selv personlig træner, så kender ikke så meget til den slags, men jeg vil tro at hvis du kontakter en løbetræner eller i løbeklubben, spørger en løbetræner om han gider lave dig et simpelt begynder program, så kan han lave det for nogle penge eller gratis.

jeg havde tænkt noget body pump, tror jeg nok det hedder..

læb er nok det noget a det eneste jeg ikke gider, da jeg synes det er mega kedeligt at løbe.. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej hej

Jeg synes helt sikkert at du skal droppe bulk/cut som JaU foreslår. Du er nybegynder og pige, det er ikke noget for dig. Ikke fordi du ikke er god nok, men den tror jeg simpelthen ikke går. Hvis du vil have en flottere krop synes jeg helt sikkert at du bare skal igang med noget konditionstræning.

Desudne er det godt at læse en masse artikler om træning. Her på siden er der mange, men også på Løbetræning og Styrketræning fra AktivMotion.dk kan du læse interessante artikler.

nu er det ikke helt model/skuespiller kroppen jeg vl ha, men en fit og godt trænet krop. kan gdt li at det er markeret.. til en hvis grænse. det skal lige siges at jeg ikke ligefrem er spinkel a bygning, men har en kraftig knogle konstruktion.. da jeg red 5 timer om dagen, havde jeg en okai fit krop, og det er den jeg gerne vil ha tilbage i en lidt mere opgraderet udgave. så tror sagtens jeg kan holde til det..

Edited by tykke-mig
Link to comment
Share on other sites

nu er det ikke helt model/skuespiller kroppen jeg vl ha, men en fit og godt trænet krop. kan gdt li at det er markeret.. til en hvis grænse. det skal lige siges at jeg ikke ligefrem er spinkel a bygning, men har en kraftig knogle konstruktion.. da jeg red 5 timer om dagen, havde jeg en okai fit krop, og det er den jeg gerne vil ha tilbage i en lidt mere opgraderet udgave. så tror sagtens jeg kan holde til det..

Derfor synes jeg netop at du skal begynde at løbe eller lave anden form for konditiontræning. Jeg synes det vil være forkert at gå for meget i gang med styrketræning, da du ikke får en mere "fit" krop af det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share