Mad til "bulk"


The Bear
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Jeg vil som sagt tage 10 kilo på, men det skal ske meget moderat og langsomt, så jeg undgår unødvendigt fedt. Jeg har tænkt mig at gaine 1 - 1.5 kilo om måneden, og så cutte en smule ned igen. Jeg vil ikke tælle kalorier, men veje mig hver dag og så justere op og ned, hvis det går for hurtigt eller langsomt.

Jeg spiser ultra strict og har meget kontrol over min mad.

Min form er udemærket, jeg er ret rippet, dog synes jeg sgu selv, jeg er alt for tynd.

Problemet er at strandformen er god, de 2 uger om året man render rundt i bar overkrop, men resten af tiden, kan man sgu næsten ikke se, jeg har trænet, fordi jeg er så tynd.

Derfor vil jeg altså gaine noget mere masse.

Jeg vil træne fullbody 3 gange om ugen og lave en del cardio ved siden af, da jeg godt mener, det kan lade sig gøre, jeg skal bare spise det mere. Desuden har cardio så mange helbredsmæssige fordele og så er det er godt for min psyke at ofte komme ud og røre mig.

Nå men til spørgsmålet: For at gaine vil jeg stadig spise strict, bare mere af det hele og så forestiller jeg mig, at jeg vil spise en del mere komplekse kulhydrater end jeg gør nu.

Min kost nu er stort set kun:

Skummetmælk

Kylling (masser)

Hytteost

Bønner

GRøntsager

en smule frugt

Tun

Lidt mandler

Havregryn til morgenmad (kun på træningsdag eller cheasy youghurt)

Proteinpulver

Dette varierer jeg så imellem og spiser ca. 6 måltider om dagen

Men hvis jeg skulle tage på ville jeg spise alt det ovenstående, men også en del mere:

Fuldkorns pasta

Brune ris

Rugbrød

havregryn

nødder

Har i andre forslag til godt mad til mine formål, og ser mine ideer og min kost fornuftig ud...

Venlig hilsen Kasper

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Godt at se, at du har sat dig godt ind i både kost og træning!

Først og fremmest: Det er et super godt mål du har sat dig: Det meste træningsvidenskab taler for tiden for, at man kun bulker lean op. Det meste træningsvidenskab taler også for, at cardio har sundhedsfremmende effekter. 10 kilo inden for et år burde være muligt. Jeg tror dog bare, at du skal passe på ikke at opnå stilstand mht din vægt (eller ligefrem tilbagegang). Det er en utrolig svær combi både at træne styrketræning og cardio og samtidig forsøge KUN at bulke lean, da din forbrænding sandsynligvis vil være meget forskellig fra dag til dag. Hvis du så også vejer dig hver dag, så tror jeg, at du vil risikere, at en for lav/høj vægt på dagen vil resultere i et for højt/lavt fødevare-indtag. Der VIL være svingninger fra dag til dag. Du kan sagtens risikere, at du vejer 1 kilo mere ifht dagen før, og det gør det lettere umuligt at regne med daglige vægtmålinger.

Når det er sagt, så er det jo en super fornuftig plan du har lagt dig, men du skal bare sørge for, at du kan nå dine mål!

Mht kosten, så sørg for at få rigelig med grove grøntsager. Du kunne også sagtens smide mere sundt fedt ind (nødder, olie, fed fisk o. lign.)

Ellers ser det rigtig fornuftigt ud!

Link to comment
Share on other sites

Hej Wopper :sun:

Tak for det gode svar. Jeg tror ikke, at jeg kommer til at opleve den store tilstand i min vægtøgning, da jeg vil sige, at min vægt for tiden er unaturligt lav, for en person på min højde.

Jeg er 177 og vejer kun 65 - 67 kilo, ok muskuløs og ret rippet, men stadig en meget lav vægt. De fleste i min omgangskreds som dyrker sport, men ikke decideret BB/vægttræning, og som overhovedet ikke er tykke på nogen måde, vejer nemt 10 kilo mere end mig.

Så det jeg vil opnå er vel egentlig bare en mere "normal" vægt, men selvfølgelig gerne så muskuløs og lean som overhovedet muligt.... Når jeg så kommer op på de 75- 77 kilo, vil jeg nok cutte en smule ned igen, da jeg indrømmet er utrolig fedtforskrækket og derfor faktisk render rundt hele året med synlige abs og en lav fedtprocent, og sådan har jeg det sådan set bedst med mig selv, så målet må være noget lignede

Start: 65-67 kilo

Slut på "bulk" 75-77 kilo

Cut: 73 - 70 kilo

Og så til sidst veje 5 kilo mere end jeg gør nu, så lean som overhovedet muligt :)

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Lige et lille sidespørgsmål:

Hvordan ser I på frugt?

Der er selvfølgelig antioxidanter i frugt, men er det ellers ikke bare tomme kalorier og en del sukker (fruktose), som man ikke kan bruge til det store i et BB/vægttræningsperspektiv?

Jeg spiser selv noget frugt, som en slags naturens sukker, fx. et æble på mine havregryn om morgenen..

Der er selvfølgelig forskel på frugt mht kalorieindholdet og eksempelvis bananer indeholder jo langt flere kcal end æbler...

Men hvad med jer - spiser I frugt, og hvorfor/hvorfor ikke?

Link to comment
Share on other sites

Hvad/hvor meget spiser du om morgenen?

Hej Tjr: Mener du hvor meget frugt?

Jeg spiser vel ca. 2 - 3 stykker frugt om dagen, mest æbler, en halv banan efter træning og ind imellem lidt melon... Ved godt det ikke er det store, og at det ikke "fucker" en diæt eller en bulk op, men det er vel bare ikke godt for noget, altså kylling, grønne bønner, gulerødder mm. ville vel være bedre at spise?

Link to comment
Share on other sites

Hej Tjr: Mener du hvor meget frugt?

Jeg spiser vel ca. 2 - 3 stykker frugt om dagen, mest æbler, en halv banan efter træning og ind imellem lidt melon... Ved godt det ikke er det store, og at det ikke "fucker" en diæt eller en bulk op, men det er vel bare ikke godt for noget, altså kylling, grønne bønner, gulerødder mm. ville vel være bedre at spise?

Hvis du ikke ved det, kan jeg fortælle dig at frugt indeholder vitaminer.

Vitaminer er en temmelig vigtig byggesten når du vil opbygge muskelmasse.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share