Protein tilskud


JensAnd
 Share

Recommended Posts

Hey...

jeg er begyndt i fitness center og træner stille og roligt :)

jeg læste nogle brochure i fitness world om proteintilskud at det ville hjælpe på både vægttab og at bygge ens muskler op : )

hvad for noget skal man købe... ville helt købe det rigtige første gang

og hvor skal jeg købe det : )

og lige noget andet er det usundt eller er det meget godt at tage : )

Link to comment
Share on other sites

Hej, kære `kollega´ fra FW Århus.

1: Du skal ikke regne med at komme til at ligne et muskel-monster, blot fordi du bruger proteinpulver. Højest sandsynligt kan dit protein-behov sagtens dækkes gennem alm. mad. Læs evt. nogle af de kost-relaterede tråde her på MOL. Vi har bl.a. en FAQ om protein. Hvis kroppen har protein nok, er tilskud næppe markant bedre end prots fra alm. mad. Husk i øvrigt, at man ikke konsekvent bør erstatte varieret kost med tilskud.

2: Det med vægttabet må andre kommentere på. Men der er også kcal . i en proteinshake, og hvis du ikke er i underskud af kcal. taber du dig ikke.

3: Vi må ikke her på MOL nævne produkter/forhandlere ved navn. Hvis du bestemmer dig til, at du vil have pulver, så vil jeg foreslå noget godt whey (valle) protein. Så meget må jeg godt sige.

4: Hvad kan man så bruge protpulver til? Ja, det er som sagt et tilskud, som kan bruges, hvis man har svært ved at få prots nok i kosten. Lige efter træning kan det også være godt med en shake, indeholdende hurtigt optageligt protein (whey).

Protpulver i moderate doser kan vist ikke påvises at være usundt for raske mennesker.

Til syvende og sidst må man sige som Asbjørn Riis: Hold dig i form! Spis sundt! Tro på dig selv! YEAH! Her vil jeg så tilføje, at når du har disse 3 ting på plads, så kan du overveje, om du stadig føler behov for kosttilskud.

Good luck!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Til syvende og sidst må man sige som Asbjørn Riis: Hold dig i form! TAG MASSERE AF KRUDT Spis sundt! TAG MASSERE AF KRUDT Tro på dig selv! TAG MASSERE AF KRUDT YEAH! Her vil jeg så tilføje, at når du har denne ene ting på plads TAG MASSERE AF KRUDT, så kan du overveje, om du stadig føler behov for kosttilskud.

Good luck!

Fixed

Link to comment
Share on other sites

Hey...

jeg er begyndt i fitness center og træner stille og roligt :)

jeg læste nogle brochure i fitness world om proteintilskud at det ville hjælpe på både vægttab og at bygge ens muskler op : )

Det hjælper og kan gøre det noget lettere at opfylde dit daglige proteinbehov, men det kan godt undværes. Din primære indsats skal gøres i køkkenet.

hvad for noget skal man købe... ville helt købe det rigtige første gang

og hvor skal jeg købe det : )

og lige noget andet er det usundt eller er det meget godt at tage : )

Sålænge det er valle(whey) og nogenlunde velsmagende så er det fint. Ganske vist findes der proteinpulver i forskellige prisklasser, men den største forskel er reelt set hvor dybt et indhug det gør i din pengepung.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share