Vægttab ved hjælp af NUPO mm.


Benditlikebender
 Share

Recommended Posts

Folks, indse det... Det hele handler bare om at:

Spise fornuftigt

Træne regelmæssigt og hårdt

Få masser af søvn

...hvor svært kan det være!?

Problemet er, at det for nogen mennesker kan være rigtig svært! Jeg er selv et godt eksempel på, hvor svært det kan være.

Jeg har altid været overvægtig fra jeg var ganske lille (bortset fra et perioder med div. spiseforstyrrelser), og er blevet stopfodret med trøstekage, når jeg kom grædende hjem fra skole efter at være blevet mobbet for at være fed. Det er vel implicit, at min mor også er overvægtig og at sund kost og motion aldrig er blevet vægtet særlig højt?

Når man har gennemgået en lang periode med hærgen af ens eget selvbilled både derhjemmefra og i ens sociale omgivelser, og man ikke har haft remedierne til at gøre noget ved det, så bliver man often enten ligeglad med eller totalt besat af at ændre sin krop. Det er jo derfor de nemme løsninger som slankepiller og Nupo sælger så godt som de gør. Der ER svært, specielt at få psyken til at følge med.

Selv tog jeg mig sammen i sidste år i August, efter at have taget næsten femten kg på indenfor halvandet år. De kom på, fordi der var psykologiske ting, der spillede mig et puds. Et endt forhold, det at jeg blev smidt ud hjemmefra, et mad- og fornøjelsesbudget på 1500kr/mdr (regn selv ud, hvor højt en selvusikker og selvudslettende syttenårig prioriterer sund kost, når der ikke er mere til rådighed)

Da jeg så fik en nyvundet stabilitet i mit liv, og fik en kæreste, der faktisk viste at han værdsatte mig præcis som jeg var, begyndte jeg at tænke på mig selv - også for min egen skyld, og besluttede mig for at ændre min livsstil. Jeg startede med Nupo, og hvis jeg ikke havde prøvet det, så er jeg ikke sikker på, at jeg var kommet så langt med det nu, som jeg er, netop fordi det var en let metode til at se fremskridt. Heldigvis reagerede jeg så bare sådan, at jeg var vildt glad for fremskridtene, men at jeg godt kunne se, at min fysiske livskvalitet ikke ligefrem blev højnet under det projekt. Derefter fulgte jeg genudsendelse af Lene Hanssons "Du er hvad du spiser" og fulgte hendes råd til kost. Meget kan man sige om den kære fru Hansson, men faktisk så er hendes system effektivt til at få folk til at få det bedre, hvis man i flere år har haft en livsstil, hvor man egentlig lige så godt kunne æde lort. Prøv at forestille jer, hvilken åbenbaring jeg fik, da jeg faktisk mærkede de gavnlige effekter ved faktisk at spise frugt og grønt hver dag og erstatte colaen med vand?

Jeg ressearchede dog på Lene Hansson og har senere fundet ud af, at hendes argumenter og metoder er mestendels bull (bl.a. gennem dette forum - tak for det) men om ikke andet, så gav det mig en base til at få startet op på en ændret livsstil. Nu spiser jeg mindst 600g frugt og grønt dagligt, og gerne mere, afholder mig fra kød, så vidt det er muligt, fordi jeg faktisk ikke bryder mig om smagen (ikke fordi jeg tror, at det er sundere - generelt set - ind ikke at spise det) spiser fisk 2-3 gange om ugen, supplerer mit proteinindtag med fedtfattige, proteinholdige mælkeprodukter som Skyr (genialt produkt, btw), motionerer det som jeg har overskud til, ikke med henblik på vægttab, men så meget, at jeg har det godt osv. osv. Jeg kunne skrive en roman om, hvad jeg gør, men det er ikke særlig relevant for emnet. Men jeg langsomt fået ændret min mentalitet og fået udbygget mit vidensfelt om, hvordan jeg kan leve, så jeg har det godt. De tyve kg der er røget af, er nu bare for mig mest en fed bonus!

Men summa summarum er, at det er uhyre svært at ændre vaner. Specielt hvis man ikke har et ret stort mentalt overskud. Min mor har lige fået fjernet en galdesten på størrelse med en Yatzy-terning for en måneds tid siden, og de bestiller stadig den ugentlige pizza fra den lokale. Ikke en pizza til deling, en pizza hver. Hun vejer omkring 100kg og er cirka 1,65 høj.

Link to comment
Share on other sites

Nupo virker i den grad for mig.

Jeg lider meget under vægttab af sult og Nupo klare det for mig så det ikke er en plage.

Jeg lider også af svimmelhed og energitab under vægttab og der hjælper Nupo mig også.

Det er få kalorier du får under ren Nupo kur så prøv at få 800 cal ind ekstra hvis du træner mere end 1 time om dagen. Ellers går du kold.

Mælk er godt til Nupo specielt hvad angår smagen og det ekstra protein du får med mælken.

Og så er der fordelen at det går så stærkt at man holder ved kuren. Resultaterne er der med det samme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share