vigtighed af opløsning?


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej.

Ved brugen af Valleprotein-pulver eller andre former for pulver, er det så nødvendigt at det opløses helt?

- altså hvis det nu f.eks. hældes udover havregrynen, har dte tit en tendens til at sætte sig i klumper rundt om disse.. er det mindre optimalt, eller ingen betydning?

tak

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke just en ekspert på området, men umiddelbart ville jeg ikke tro at der er noget galt i det. De enzymer der er med til at nedbryde proteinet til aminosyrer og oligopeptider findes i dit eget spyt, ventriklen og tarmsystem.

Jeg ved ikke om optagelses hastigheden er ændret.. måske andre kan komme med et bud?

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke just en ekspert på området, men umiddelbart ville jeg ikke tro at der er noget galt i det. De enzymer der er med til at nedbryde proteinet til aminosyrer og oligopeptider findes i dit eget spyt, ventriklen og tarmsystem.

Jeg ved ikke om optagelses hastigheden er ændret.. måske andre kan komme med et bud?

Dét svar gav jo ingen mening. Du fyrer en smørre af om hvordan peptider fordøjes og så slutter du af med at sige, at du ikke kan svare på spørgsmålet. Hvad var pointen i svaret?

#0 - Når hele lortet kommer ned i maven, skal det nok blive opløst. Men, der er en forskel optagelseshastigheden og tømning af maven, når man snakker flydende kontra fast kost. Her er det ikke proteinpulveret som jeg har i fokus, men havregrynet, som vil sløve tømningen af mavesækken ned.

Men, dette ser jeg nu som noget decideret positiv, kontra den hurtige optagelse af flydende kost.

Link to comment
Share on other sites

Dét svar gav jo ingen mening. Du fyrer en smørre af om hvordan peptider fordøjes og så slutter du af med at sige, at du ikke kan svare på spørgsmålet. Hvad var pointen i svaret?

#0 - Når hele lortet kommer ned i maven, skal det nok blive opløst. Men, der er en forskel optagelseshastigheden og tømning af maven, når man snakker flydende kontra fast kost. Her er det ikke proteinpulveret som jeg har i fokus, men havregrynet, som vil sløve tømningen af mavesækken ned.

Men, dette ser jeg nu som noget decideret positiv, kontra den hurtige optagelse af flydende kost.

Hans spørgsmål lyder om det er nødvendigt at pulveret opløses helt, hvortil jeg svarer at det samlede optag nok er det samme, men at jeg ikke skal kunne udtale mig om optagelseshastigheden.

Men du har bestemt ret i at jeg kunne skrive mit svar på en mere konkret måde. Det skal jeg nok tage til mig.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld for OT, men nu hvor vi er ved snakken om optagelseshastighed, så synes jeg det kunne være spændende at vide, hvor meget forskel der kan være i optagelseshastigheden af sådan en gang morgenmad. 2 eksempler:

1: Havregryn + skummetmælk + whey protein.

2: Havregryn + sojamælk (3,7 g. protein, 0 g. kulhydrat, 2,2 g. fedt).

Er der nogen, der kan give et skøn over, hvor meget længere optagelseshastigheden i eksempel 2 vil være grundet det højere fedtindhold og indhold af langsomtoptagelige proteiner?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share