Vægttab inkl. rygestop (LIVSTILSÆNDRING)


GetSlim
 Share

Recommended Posts

Hej Gutter.

I ser det jo nok hele tiden... En ny bruger opretter en tråd herinde, skriver han er tyk, ikke gider motionere og hvilke nemme løsninger der er. Jeg ved godt det ikke hænger sådan sammen, så håber i vil prøve at hjælpe mig lidt igang med min livsstilsændring.

Jeg er en gut på 23 år, 182 høj og vejer omkring 90kg. Jeg har været på vægten i det lokale motionscenter, og mener min fedt-procent var på omkring de 23%, hvilke jo lige er i overkanten. Jeg er egentlig ligeglad hvad jeg vejer, bare det ser ordenligt ud ;)

Har i nogle gode links til eventuelle kostplaner? Jeg ved godt det i bund og grund drejer sig om at holde sig væk fra sukker og fedt, og bare forbrænde mere end man indtager. Jeg vil bare gerne have noget basis, f.eks synes jeg at jeg har læst 600g grønsager om dagen brude være et must.

Jeg kommer til at motionere (motionscenter) HVER dag, i den næste måneds-tid. Hva skal jeg gå efter for at forbrænde mest fedt? Er det de lange ture man taber fedt på, eller interval?

Udover det skal jeg droppe smøgerne, jeg hoster konstant, og ryger også 30 om dagen. Jeg ved godt det formentlig ik vil gøre mit vægttab nemmere... Udover det, så har jeg altså også på fornemmelsen, at jeg har noget lettere ved at tage på end andre. Råd til rygestop?

Mvh GetSlim

Ps. Jeg læser meget gerne nogle artikler, hvis i vil smide nogle :)

Link to comment
Share on other sites

"Har i nogle gode links til eventuelle kostplaner? Jeg ved godt det i bund og grund drejer sig om at holde sig væk fra sukker og fedt, og bare forbrænde mere end man indtager. Jeg vil bare gerne have noget basis, f.eks synes jeg at jeg har læst 600g grønsager om dagen brude være et must."

En smule mindre energi ind kontra energi brugt, baseret på et højt proteinindtag, højt indtag af komplekse kulhydrater med højt indhold af fibre, samt et fedtindtag af mono- og polyumættet fedt opgrænsende til 100% af fordelingen kontra mættet fedt.

55% kulhydrater

25% protein

20% fedt

"Jeg kommer til at motionere (motionscenter) HVER dag, i den næste måneds-tid. Hva skal jeg gå efter for at forbrænde mest fedt? Er det de lange ture man taber fedt på, eller interval?"

Den motionsform som gør dig slankere og flottere i det overall billed er et tungt fullbody træningsprogram baseret på få basisøvelser, efterfulgt af et-så-lang-tid-du-kan forløb med løb, hvor du yder så meget, at du ikke kan stå på dine ben bagefter. Overall; jo hårdere det er, jo bedre. Pas dog på med skader.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej

Brug flere kalorier end du indtager. Det er std beskeden herinde men det er det eneste der virker. Jeg har selv været samme tur igennem.. Prøvet alle smutvejene, men det eneste der duer er den hårde vej..

Mht. rygning

Jeg har den holdning at rygning er for tabere.. Dette mener jeg helt seriøst. Hver gang jeg ser en ryger tænker jeg " sikke et pjok.. Tag dig dog sammen" Det er en holding jeg har fået efter at have læst endelig ikke ryger af allan Carr.. Den bog åbnede mine øjne totalt. Jeg læste den på en dag og det er 3 år siden nu og jeg har ikke rørt en cigaret siden, skal sige at jeg dagligt røg 30+ og havde gjort det i 20 år.. Det er fantastisk at være stoppet! Jeg starter ALDRIG igen...!

Du kan sagtens tabe dig og holde op samtidig! Faktisk oplever du at du får 200% mere overskud når du er stoppet med at ryge og det gør træningen nemmere..

Held og lykke.

Nicolai

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share