Ambens log


AMB
 Share

Recommended Posts

Så! Nu sker det!

AMBENS LOG åbnes på Michael Jacksons begravelses dag. Dette er ingen hyldest, men ren tilfældighed.

Kort om mig:

Alder: 23 år

Højde: 188cm

Vægt: 86kg

Træningserfaring: Har spillet masser af basketball på højt plan til jeg blev 17 år, men fik andre interesser. Gamede så voldsomt meget i nogle år, gik tilbage til basketball i nogle år som spiller og træner, men holdt ikke ved. Jeg har aldrig været overvægtig og har, trods lange nattetimer foran skærmen, holdt en OK fysik. Skinny, men ikke sygelig. Om det siger mere om hvad jeg spiste end hvad jeg gjorde kan jeg ikke sige, men det er også ligemeget. Jeg har en svaghed for druk og når jeg drikker gider jeg ikke træne. Jeg tager det seriøst, men der skal være plads til gode stunder med gutterne.

Jeg har backpacket i 6 mdr. gennem Øst-Asien - fra Kina ned til Singapore med tog, bus og motorcykel og på den tur tabte jeg omkring 10kg så jeg røg ned på 75. 188 høj og 75kg var ikke for mig så min quest de sidste 4 måneder har været at tage på. Styrketræning, bodybuilding, løfte jern, kald det hvad du vil og så masser af spise har været vejen frem. Fik skadet skulder inden jeg tog af sted og sidder pt med is på dem begge så hvis I har nogle ideer kom bare med dem, så prøver jeg dem af. Min træning er ikke struktureret i et program og selvom jeg føler jeg får kørt de muskelgrupper jeg skal, er ideen med denne log er at finde ud af om jeg overser nogle ting. Derudover lære jer at kende, samt få noget indput og hvis I har nogle gode billeder af damer kan I bare lægge dem ind også.

Målene ligner nok de flestes:

Sundhed og mere masse

Desuden har jeg altid ønsket at løbe et maraton samt bænke 100kg

Dette er kun starten og jeg er optimistisk, men ikke død seriøs omkring det. Jeg rammer centret (FitnessWorld) 2-3-4 gange om ugen hvor jeg træner i ca. en times tid og en normal træning for mig ligner det her:

Opvarmning 10 min (løb/sjip)

Rotator-cuff øvelser med elastik

Squat/sumo dødløft/Lunges

Brystpres (BB/DB/ Swissball pushup)

Træk (Pullups/Pulldowns/Seated Row)

Biceps (EZ/BB/DB curl)

Triceps (Standing extensions, skullcrusher)

Mave (Russian twist/swiss ball crunches/leg raises)

Lænd (Hyperextensions/ swiss ball hyperextensions)

Plus hvad man nu finder på

PR

Squat: 3x100kg

Dødløft: ~65kg

Bænk: ~65kg

Dagens træning var lidt øm, da jeg gik fuldstændig ned med flaget efter en studenterfest i fredags og har ligget med tonsermave.

Løb 10 min

Rotator-cuff med elastik internal og external

3x15 på hver.

Pullups m. underhåndsgreb

1x8

1x7

1x4

Sumo DL

3x12 50kg

Min lænd er øm efter et forsøg på at DL for meget og mine skuldre gør ondt hvilket godt kan gøre mig lidt trist nu hvor jeg har ramt en god rytme. Jeg stopper med bænken og kører istedet pushups på swissball. Giver det mening? Det gør ikke ondt, når jeg kører dem ihvertfald. Kun bagefter. :) Nogle gode ideer til at styrke min lænd?

Og ja der er et billede. Således så det ud, således ser det ud og hvem ved hvad fremtiden bringer?

Peace out og godnat

AMB

post-18038-1247006963_thumb.jpg

Edited by AMB
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 8 juli '09

Træning med Brylder i ro-klubben

Crosstrainer 15 min

Front squat

3x10 55kg

Kickbacks

4x10 7kg

Russian twist

2x20 15kg

Sit-ups

2x10 15kg

Hyper extensions

2x10 10kg

2x5 10kg den blev delt over som varm vodka. Lidt tyndt, men skal nok komme efter det. Brylder var allerede gået igang med at spille Wii så var ukoncentreret.

Nintendo Wii og sauna

Tror kickbacks er gode for mig, da jeg føler de skåner skuldrene. Ligger stadig med is på.

Hvad gør I for at få nok protein ned i løbet af dagen? Laver i kylling dagen før til mellemmåltid eller tager I en dåse tun ned henover frokosten?

Damn.. Den her skal lige med

AssPear2-700914.jpg

Edited by AMB
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 9 juli '09

Træning i ro-klubben

Der blev hygget med madlavning og tøsesnak. Jeg fandt noget energidrik-pulver, som smagte så klamt jeg måtte hælde den i vasken.

Rotator-cuff på alle leder og kanter

Pushups på med. ball

3x10

Sumo DL

3x12 50kg - der skal mere på næste gang.

(SCRISSPFL) Standing calf raises i squat-stilling på foldet liggeundelag

4x12 40kg

Pull-downs smalt greb

3x12 50kg

Sit ups på pude

4x10

Sauna

Desuden var jeg i Matas og på apoteket igår for at købe fiskeolie og noget ipren for skuldrene. Jeg håber det hjælper. Det går lidt sløvt for tiden, men det er så de-motiverende ikke at kunne bruge armene til noget.

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag d. 10 juli '09

Skuldrene føles lidt bedre. Placebo eller ej.

Vi var i ro-klubben med en tredje ven som ellers ikke styrketræner. Han var med for hyggens skyld og det var fedt, for så ved jeg han bliver rigtig øm i morgen. Gør det mig til et dårligt menneske?

Der blev spillet Wii igen.

15 min cykel

Squat

3x12 60kg

Sit-ups med 5kg med. bold

3x15

Kickbacks

3x12 8kg

Bicep DB curl

1x12 12kg

1x9 12kg

1x6-9? 12kg

Leg raises på bænk

2xmax

Hyperextensions

3x10 10kg denne gang uden at bide den over.

Sauna og hjemmelavet hotdogs med bacon og rå løg.

Mit højre knæ driller lidt nu, men det har også haft en hård uge synes jeg. Godt lille knæ lægge dig ned kom læg her.

Konklusion af denne uge: Fremgang i skuldrene - jeg skal fortsætte som jeg gør nu. Knæet skal have pause nu til på tirsdag håber jeg. Jeg vil drikke mig midt over til grillfest i morgen. Nogen skal dø.

Edited by AMB
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 14 juli '09

Træning i FitnessWorld

Var en glad mand i dag og psyked omkring træning lige indtil jeg så min cykel var punkteret. Fuck det. Den blev pumpet og jeg kom afsted.

Cykelturen blev min opvarmning

Rotator-cuff med elastik - føltes ret godt og var smertefrit bortset fra sidste sæt så fremgang der!

Scap pushups ( http://www.youtube.com/watch?v=YGernPNleEs...feature=related )

1x10

Swissball pushups

3x10

Seated row

1x10 30kg

3x10 50kg

Goodmornings

3x12 40kg

1x12 50kg

Kickbacks

4x10 8kg

Stand up abs (

)

3x10-12 35kg

Hyperextensions

3x10 10kg

Seated calf-raises

3x12-15 60kg - ikke sikker på vægten

Løb

5 min

Kig på piger

10 min samlet set. Det var bare en af de dage.

Har spist masser af fiskeolie, samt brugt is og nogle olier for mine skuldre. Den ene købte jeg i little India i Malaysia og på tegningen kan man se den kan bruges på anklerne, noget med armen, skuldrene og så er der også et billede af en brækket arm hvor man kommer det på samt en eller anden okse som også får det på. Jeg slog nogle af ingredienserne op og fandt ud af at den olie som produktet består mest af blev brugt mod spedalskhed. Fedt nok så der er en eller anden inder der har solgt mig en fucking olie mod spedalskhed. Hvem er spedalsk?!?!.... Har også bestilt noget Celadrin spray fra bodylab. Skal nok give det en anmeldelse. Fred være med jer alle. Amen.

Link to comment
Share on other sites

Synes egentlig mine skuldre gjorde mere ondt efter jeg havde smurt det celadrin på, end før, men nu prøver jeg lige at holde den kørende i nogle uger.

Cykel 15 min

Rotator cuff op, ned, frem, tilbage, skråt etc

Seated Row

1x10 30kg

3x10 50kg

Squat

2x15 40kg - ville se om mit knæ sagde noget

Hyperextensions (hadeøvelse)

3x10 10kg

Legextensions

3x10 40kg?

Standing abs

3x10 35kg

Swiss ball pushups

1x10

1x8

1x5

Swiss ball crunches

1x10

1x10

1x6

Dagens anektode

Når jeg er nede i centret ser jeg så mange folk tage sig til skulderen efter de har kørt deres set færdigt. Gad vide hvor mange der egentlig render rundt med en skulderskade i større eller mindre grad og om alt det her rotator cuff hjælper noget? - altså om jeg kan komme 100% af med den.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 18 juli '09

Morgentræning efter at have kørt mine forældre i lufthavnen.

Løb 10 min

Rotator cuff med elastikbånd

Seated rows

1x10 30kg

3x10 50kg - nem. Den kan godt komme lidt op.

Standing abs

3x10 35kg

Hyperextensions

2x10 10kg

1x10 15kg - det skal være 15 fra nu af.

Kickbacks

3x10 8kg

1x5 8kg

Curl

1x10 BB 20kg

1x5 DB 15kg ..

Swissball pushups

3x10

En lower back øvelse

2x20

Swiss ball leg raises

2x10

1x7

Udstrækning

Hjem og sove

Rows skal lidt op. Mere lower back.

Link to comment
Share on other sites

Smask i skallen det er mandag d. 20 juli '09

Løb 10 min

Rotator cuff igen

Scap pushup

1x10

Swiss ball pushup

3x10

Seated Rows

1x10 35kg

3x10 55kg

Standing abs

3x10 35kg

Russian twist

2x20 15kg

Hyperextensions

3x8 15kg

Standing calf raises

3x12 90kg

Hjem og lave risengrød med hjemmedrengene. Det bliver vildt.

Link to comment
Share on other sites

Idag i centret gik der en knægt rundt med handsker og en v-hals tshirt, som han selv havde klippet. Imponerende i sig selv, men de råb han kom med under liggende cable laterals satte prikken over i'et. Det var rigtig flot.

Løb 10 min

Squat

Stille og roligt pga det knæ. Jeg sku aldrig have kørt dem så hårdt. Dødløft den ene dag og squat den anden var bare åndsvagt.

1x10 40kg

1x16-18 50kg

1x16-18 50kg

1x16-18 55kg

Standing abs

4x10 35kg

Leg raises på bænk med modstands skub fra min homie, BLT LL hook master-J fourSIX

2x15

Goodmornings

1x10 20kg

2x10 25kg

Scap pushup

1x10

Fandt en god stræk til skuldrene, som rammer lige der hvor smerten er. Håber det giver et stort skub. Den der celadrin spray virker ikke så godt til skuldrene ihvertfald.. Ved ikke om den virker til mindre led som fx håndled, men til skulderproblemer - drop den.

Har desuden bestilt whey protein pulver nu og noget joint cissus et eller andet, så jeg er klar til når skuldrene går i orden.

Link to comment
Share on other sites

Stille og rolig træning. Havde ikke noget at tage mig til, så kørte ned for at træne lidt.

10 min løb

Rotator cuff med elastik

Preacher curls

3x12 10kg plus EZ stang - hvad vejer den?

Seated Rows

3x10 50kg

Den var ikke på toppen så gav slip på den niende i sidste sæt.

Standing abs

3x10 35kg

Og det var sådan set det. Kørte hjem med høj musik og pump i biceps. Jeg er sikker på pigerne træk sneglespor efter bilen hele vejen gennem Gladsaxe.

To links jeg lige skal gemme:

og

Kanel og honning? Fuck ja. http://www.intensemuscle.com/29614-benefit...amon-honey.html

Edited by AMB
Link to comment
Share on other sites

Søndag d 24 juli '09

Træning i ro-klubben

Alt for mange mennesker (øv) men til gengæld var der så madrester at støvsuge (jaa).

Løb 3km

Squat

3x10 50kg

Rotator cuff elastik

Seated Rows

3x10 ca 45-55kg

Pushups på med. ball

3x10

Hammer curls

1x8 12kg

1x7 12kg

1x6 12kg

Russian twist

3x20 15kg

Hyperextensions

1x10 10kg

Link to comment
Share on other sites

Har fået en fys til at se på mine skuldre og det kræver behandling. Heldigvis kender jeg ham og kan nok få det til en overkommelig pris. Det bliver godt. Jeg er sikker på han giver min super skuldre! Jeg skal nok sige hvad han gjorde, hvis det kan hjælpe nogen...

Rotator cuff m elastik

Lunges

3x12 16kg håndvægt

Pullups m neutralt greb

2x5

2x6

Seated goodmornings

3x12-14 25kg

Standing abs

2x10 40kg

1x8

1x2

Front squat

2x20 30kg

Hyperextensions

1x10

3x6 20kg

Swissball crunches m sandsæk

3x10

EZ curl

Edited by AMB
Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg ser frem til for tiden er besøg til fys for at komme igang med at ordne mine skuldre. Har ikke presset i tre måneder.

Rotator cuff

Lunges

3xmax 16kg hver hånd

Pullups m neutralt greb

1x7

1x6

1x5

Hyperext.

3x6 20kg

Abs maskine

3x10 54kg

Link to comment
Share on other sites

Fik tidligt fri og inden jeg skal tilbage på job og spise sushi trænede jeg i FW.

Single leg back squat

3x10 30kg

Sumo DL

3x10 60kg

Standing abs

3x10 40kg

Seated rows med reb

2x15 30kg. Ikke meget, men måtte holde igen fordi det trak i skulderen.

Rotator cuff

Foam rolling

DC Stræk

Fys i løbet af næste uge. Jeg er psyked.

En gut blev lige svinet af sin kæreste. De stod i bold-området og strakte ud. Han beklagede sig over ikke at kunne mærke det trak i musklen, hvorefter hans kæreste svarer "nå så har du nok bare ikke nogle muskler der". Jeg kiggede over for at sympati grine lidt med ham, men han kiggede ned i jorden mens jeg grinede så jeg tror bare jeg gjorde det værre. Kæresten var ikke pæn. Tilfreds efter at have ødelagt en persons selvtillid cyklede jeg så hurtigt jeg kunne, hele vejen hjem.

Edited by AMB
Link to comment
Share on other sites

FitnessWorld

Skal til fys i morgen så tog lige en træning inden

Rotator cuff

DC Stretch

Pullups m neutralt greb

8

7

6

4

DB flad bænk

3x10 20kg

BB curl

1x9 23kg

1x8 -

1x7 -

Triceps extension m reb

3x10 18kg

Bliver rart at få afklaring samt en plan i morgen så jeg kan gå amok i vinteren. Jeg vil gerne begynde til Thai box. Nogen som kender en god klub? CSA? Jeg bor i Gladsaxe.

Link to comment
Share on other sites

Nede i ro klubben. Det går bedre med skulderen. Jeg vil gerne begynde på Stronglifts 5x5 program snart.

Sumo DL

3x10 60kg

DB floor press

3x8 20kg

Inverted Rows

1x10

1x9

1x8

Decline crunches

3x12 15kg

Hyperextensions

3x8 15kg

Lidt biceps og triceps

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

18 november

solo træning

Løb 10 min

Squat

8x8-10 60kg

div. Pushup variationer

6x10

Inverted rows

4x10

Prøver på dragonflags. Det blev til 5 halve plus 5 negative.

Calf raises

3x10 110kg

1x5 110kg

Hm Bubber var nede og træne. Gad vide om han gik i badekar bagefter?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share