Weightgain? :-S


WeightGainer
 Share

Recommended Posts

Hvad er nu det for en foto-montage? Altså alt det du siger med at det er bedst osv. Er jo ting du tager fra din holdning. Alle ser ikke verden ens.

Men vi kan spørge trådstarter - Hvad er det du ønsker?

Vil du tage 5 kilo RENT kød på? - Eller

Vil du tage 5 kilo muskel på og samtidig lade din fedtprocent stige lidt?

Så lader vi trådstarter selv komme med sit mål. Så kan vi tage diskussionen efter det. For trådstarter kommer ikke til at få noget ud af, at vi har meningsudvekslinger på hans tråd. Nu har han set min og han har set din (Dysp). Så lad ham selv svare. Så vil jeg lade være med at blande mig mere i den her tråd, indtil trådstarter selv svarer på mit spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Ja og derfor mine svar. Fede kvinder ønsker også at tabe sig udelukkende på forskellige steder på kroppen(ikke brysterne, men maven!) og en del overvægtige ønsker at tabe sig ved at gå hver dag.

Faktum er, at sådan hænger verden ikke sammen og de ved bare ikke bedre. Derfor siger jeg til trådstarter, at han ikke ønsker at tage på i fedt. Det er fordi han, fejlagtigt, tror, at det er sundere/pænere/whatever at tage fedt på. Det er det ikke. Det er ligegyldigt og har ingen fordele, sålænge han befinder sig udenfor den \'farlige zone\' tæt på 0.

Trådstarter ønsker måske at tage vægt på, men dette er kun i form af muskler og det vil derfor være at skyde sig selv i foden, at overspise, så han pludselig tager på i fedt. Der er ingen fordel i det.

Jeg har tilladt mig at smutte på google, så du kan se det med dine egne øjne. Hvis jeg nu lover dig, at der ingen sundhedsmæssig fordel er i at have en fedtprocent på 10-20% kontra 5-10%, så må du selv vurdere hvordan du vil se ud, udseendesmæssigt:

http://anabolicminds.com/forum/weight-loss...y-fat-pics.html

Og lidt til denne tråd:

bulkingmar2001.jpg

20% fedt og 99.7 kg

may172003.jpg

16-18% fedt og 95.2 kg

jeremy20040329.jpg

14-16% fedt og 95.2 kg

bulksep212001.jpg

10% fedt og 87.0 kg

aug122003.jpg

7% fedt og 80.7 kg

leanjune2001.jpg

6,5% fedt og 80.7 kg

Han starter tyk, men du kan se, at han taber sig under hele forløbet. Han tager selvfølgelig også muskelmasse på under det massive vægttab, men jeg tror i højeste grad, at han taber sig.

Man kan godt have en for lav fedtprocent. Den essentielle fedtprocent for mænd er 2-5 %. For atleter er den anbefalede fedtprocent 6-13 %. Den essentielle fedtprocent er den mængde fedt, der er nødvendig for at opretholde livsfunktionerne.

En smule lagret fedt er også nødvendigt som "nødlager". For atleter er den anbefalede fedtprocent 6-13 %

http://en.wikipedia.org/wiki/Body_fat_percentage

Så Dysp har vel ret i, at der ikke er en sundhedsmæssig fordel i at have fedtprocent over 10 %.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share