Protein pulver. HJÆLP


Achles
 Share

Recommended Posts

Hej alle (: Er ny herinde, har godt nok set andre emner der omhandler om det samme som mine spørgsmål(: i må bære over med mig...

Jeg skal til at træne seriøst her efter sommerferien, har trænet en smule i godt et år nu.. bare ikke seriøst.

Nu vil jeg så til at træne seriøst, har lige købt LN Pumped 80+ proteinpulver, nogle der har erfaringer med det? (-: nå men anyway, mit egentlige spørgsmål er om det ville være fornuftigt nok at købe noget Weight Gainer til at blande op med proteinshaken....

Jeg har spist sundt i et stykke tid nu, har læst nogle gode kostplaner så det burde der ikke være problemer med (:

Lidt info:

16 år.

184cm.

64kg.

i kan godt se.. jeg mangler og tage lidt på (: eller hvad? Mit egentlige mål er at få en stor muskelmasse og markerede muskler(:

kom med et forslag om hvad der er bedst og om det er klogt at tage disse to ting .

Mange tak for din tid (-:

Edited by Achles
Link to comment
Share on other sites

tror sku ikke du skal tage mere på!

Du har en BMI på 90!!!! når den bliver beregnet ud fra de data du har skrevet...... ;-)

Men du er godt nok også lille af en gut på 16 at være :-)

-------

Du behøver ikke at blande dit nye pulver op med andet end Mælk. Mælk vil give dig lidt flere kalorier, så det er godt!

Du Skal blot øve dig i at fokusere på at ÆDE SOM EN HEST!!!

Du vejer ikke det du gør pga. mangel på proteinpulver Men fordi du spiser for lidt.......

Link to comment
Share on other sites

Altså.. hvis du nu tænker dig om, og overvejer at der nok skal stå 184cm istedet for 84, så har han nok ikke en på 90 ;).

Tip hvis du vil til at træne 'seriøst'.

Sørg for at få masser at spise. Sund og varieret. masser af kød, fx kylling eller tun. masser af grøntsager og kartfoler, ris og pasta.

Eller rugbrød med magert kødpålæg og masser af havregryn med mælk og mandler fx.

Spis 6-7 gange om dagen.

Og så træn.... Sørg for variation i det antal gentagelser/set du kører i øvelserne, og sørg for at få styr på teknikken i Squat, Dødløft, Bænkpress og Military Press :). Så er du godt dækket ind det første stykke tid.

Lad nu være med at lave 5 øvelser til armene hver gang, men fokuser mere på de store øvelser hvor du bruger flere muskler og har en højere vægt på.

Ang. dit protein pulver, så bare sørg for at få noget lige efter din træning. gerne med 1-2 bananer ved siden af eller blendet sammen med.

kan du få det til at passe med at du får et godt måltid lige efter din træning, så behøver du ikke dit pulver.

Drak selv massevis af pulver da jeg startede. Men at skifte en del af det ud med flere rigtige måltider har kun givet positive resultater.

Bare husk at få noget senest 20minutter efter træningen.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at starte med at beskrive din daglige kostplan - måske har du slet ikke brug for pulver, men skal bare spise noget mere?

Den kunne godt se sådan her ud en dag:

Morgenmad: Havregryn + et stykke frugt. og et glas mælk blandet op med proteinpulver.

Middagsmad: Rugbrød med noget kødpålæg..

og imellem spiser jeg et stykke frugt..

ellers tager jeg og spiser en bøtte hytteost..

aftensmad: Kartofler + noget kød, og nogle gange grøntsager. + vitaminpille. og et glas mælk.

Lige inden jeg går i seng tager jeg et glas mælk blandet op med proteinpulver igen, og måske et stykke rugbrød med leverpostej eller bare et stykke frugt...

Edited by Achles
Link to comment
Share on other sites

No offense, men den beskedne mængde mad, du beskriver, at du indtager, er ikke, `at spise som en gal´ (selv om jeg godt ved, at det kan føles sådan).

Prøv at spise mere, og sørg for at få noget umættet fedt, og en del protein (fra `rigtige´ fødevarer). Så er det slet ikke sikkert, at du behøver bruge kosttilskud.

Link to comment
Share on other sites

No offense, men den beskedne mængde mad, du beskriver, at du indtager, er ikke, `at spise som en gal´ (selv om jeg godt ved, at det kan føles sådan).

Prøv at spise mere, og sørg for at få noget umættet fedt, og en del protein (fra `rigtige´ fødevarer). Så er det slet ikke sikkert, at du behøver bruge kosttilskud.

Ja men er så træt af at spise hele tiden, har krafteme andet at lave (: så tror sgu jeg køber weight gainer ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share