Problemer med mine pedaler...


Martin101
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Mit problem kort fortalt:

Jeg har netop købt min egen spinning cykel (brugt og uden garanti), men har problemer med pedalerne (look pedaler). Problemet består i, at pedalerne - som regel efter 30-40 minutters brug - begynder at "slå sig", når jeg står op og træder i gennem. Det virker som om at mine cykelsko lige giver en lille smule efter og bliver trådt endnu længere ned i pedalene, når jeg træder hårdt igennem og det giver en knald hver gang jeg træder ned.

Jeg har forsøgt at justere mine pedaler både ved at stramme og løsne selve bindingerne, men det giver som regel kun et kortvarigt positivt resultat, så opstår problemet igen. Jeg har også skiftet klamper på mine cykelsko, men det har heller ikke hjulpet.

Problemet opstår, når jeg har spinnet et stykke tid eller hvis jeg spinner med korte intervaller (f.eks. morgen og aften). Derfor kunne det tyde på, at problemet kun er der, når jeg sveder rigtig meget og når området omkring mine pedaler og klamper er våde eller fugtige.

Inden jeg ofrer et sæt nye pedaler, vil jeg lige høre om der er nogen der har en naturlig forklaring og løsning på mit problem, eller om I simpelthen bare vurderer, at mine pedaler er af for ringe kvalitet, og derfor skal udskiftes. Jeg vejer lige omkring 100 kilo, så der bliver trådt godt igennem når jeg står op :-)

På forhånd tak for jeres tilbagemeldinger.

Mange hilsner

Martin

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share