Styrketræning der hjemme


Xazzo
 Share

Recommended Posts

Halløj i Kabyssen!

Det her bliver nok en lidt blandet pose, så håber ikke i mister overblikket :)

Vil starte med lidt om mig selv :)

Jeg er en ung mand på 21 år, jeg har det meste af mit liv været en "stor dreng". Jeg har aldrig været nogen stor fan af motion eller gode kostvaner. Men for omkring 6 måneder siden, besluttede jeg mig for at det var på tide at ændre på dette, og smide et par kilo.

Så siden slutningen af Januar har jeg tabt ca. 33kg (112kg->79kg), ved totalt at lægge mine kostvaner om - samt let motionering via løb/gåture.

Jeg er 178cm høj, så min BMI ligger lige indenfor normalvægten (24,93) - så mit første spørgsmål er om jeg bør gå længere ned i vægt? Jeg havde selv forstillet mig en 4-5 kg mere.

Som jeg har undladt at styrketræne i løbet af de sidste mdr. da jeg har forståelsen af at: når man taber sig skal man være i kalorie underskud hvorimod når man skal øge sin muskelmasse skal man være i overskud(?) – men hvor meget overskud skal man være i?

Uanset hvad er jeg er ved at kunne se starten på næste fase, nemlig styrke træning - jeg vil på ingen måde være bodybuilder eller lign, bare få lidt markere muskler/øget styrke all around.

Jeg har ikke mulighed til at komme i nærheden af et trænings center, så det er udelukket - både pga. beliggenhed og penge. Jeg har håndtvægte/(lang stang, med vægte til), en sandsæk samt et par gode løbesko til rådighed.

jeg har igennem længere tid læst en del tråde samt artikler her på sitet, men jeg må indrømme jeg er på herrensmark. Jeg har kigget meget ,

men i en artikel af Thomas Jagd (på getbig.dk - kan ikke lige finde den) om råd til nybegynder står der man skal holdesig fra split programmer, som nybegynder(?).

Som i nok kan forstå har jeg meget svært ved at finde ud af hvilke program/øvelser jeg skal bruge, så hvis nogen har et link til et godt program for en nybegynder eller har et de selv køre ville jeg sætte pris på i gad smide det her.

Andre god råd / forslag vil også være velkommen

mvh

//Xazzo

Ps. håber det er havnet i det rigtige forum, ellers undskylder jeg på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

køb en stang til at sætte i dørkarmen, til armhævninger.

jeg vil anbefale dig at øve dig i alle mulige kropsvægts øvelser, det er dem der er lettest at gå til, når man ikke kan komme i et center.

Armhævninger, armbøjninger, mave og ryg-bøjninger, 1-bens squat, håndstand, gå på hænder,

en klatreklub?, løbeture :-) find trænings programmer på www.dourun.dk og løb københavn marathon 2010. løb et motionsløb hver måned indtil da. find dem på samme side, kaldenderen.

Stræk ud og øg din smidighed,

køb nogle "heavy grippers" på http://www.heavygrips.com/

søg lidt på "pavel GTG" og træn efter denne metode

flot klaret med at have tabt dig så meget. håber du kan holde det.

Link to comment
Share on other sites

Heey champ!

Først et kæmpe bifald herfra! Rigtig flot at du har tabt dig SÅ meget!

Der er mange måder at træne billigt og hårdt på.

Der er f.eks. meget i det Bo th her skrevet. Du kan også søge på "Crossfit" og finde en masse alternativer og effektive træningsmetoder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share