Hjemmeværnstest om snart


Lhad
 Share

Recommended Posts

Hej, første indlæg her på siden som medlem og så bliver det om noget der måske er umuligt.

Men der prøves alligevel, håber nogen kan hjælpe bare en smule! :laugh:

En ven er i hjemmeværnet nu, og han skal kunne bestå en løbetest der hedder 3km på max 15min.

Han spurgte i eftermiddag om jeg ville være med til at træne, jeg var frisk, så vi prøvede lige i en park i nærheden.

Efter at have løbet en cirka 750 meter derhen, startede vi løbet... og efter omkring to en halv kilometer på cirka 13 minutter var jeg komplet død.

Ramte muren og dehydrerede så man skulle bruge et hegn at hænge sig på i skyggen, samt et par minutters fuldstændig ståen stille for at undgå at falde om.

Indrømmet, havde hverken spist eller drukket noget vand siden dagen før, og havde drukket en fire øl sammen med en ven for at fejre noget andet en times tid før løbet.

Det absurde spørgsmål er nu... af jer herinde med løbeerfaring, er der nogen mulig måde I tror jeg ville kunne bestå den distance på den tid... til om to uger? :blink:

Overvejede ren farttræning, løb med dobbelt så lang tids hurtigt løb som langsomt gennem et helt træningspas, men har ingen efaring med om det ville gøre noget.

Har kigget lidt på programmer her og på dorun.dk, men der er ikke rigtigt nogen programmer med en tidsfrist på to uger... da det jo er lige om hjørnet.

Skal lige siges jeg ligger på omkring 100kilo, 1.9 høj og er mere vant til styrketræning end løb, hvor jeg ikke har løbet distancer over halvanden kilometer i et års tid.

PS: Han klarede det heller ikke, men døde dog ikke lige så meget som jeg gjorde. Han skal op til testen om cirka 14 dage, og jeg vil ikke blive sat af hvis jeg kan undgå det.

PPS: Håber ikke formatet her kommer helt tåbeligt ud da det er første indlæg. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du nu lader være med at drikke fire øl inden start, og i stædet spiser noget ordentligt mad et par timer før, tror jeg faktisk du kan klare det nu, har selv prøvet at løbe efter bare en øl, og det er virkelig noget der kan mærkes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share