Her er min træningsplan - hvad og hvornår skal jeg vælge?


sezam
 Share

Recommended Posts

Jeg dyrker styrketræning ca. 3 gange om ugen, med henblik på større muskelmasse.

I forlængelse af styrketræningen (varer ca. 40 min.) dyrker jeg enten løb eller spinning i 30-45 min.

Jeg har følgende 2 spørgsmål;

1: I forhold til opbygning af muskelmasse har jeg tænkt mig at bruge proteinpulver eller Wheight Gainer efter træningen. Men hvilke af de to typer tilskud skal jeg vælge?

2: Hvornår skal jeg shake og drikke mig den blanding? - efter selve styrketræningen men inden konditionstræningen...eller skal jeg bare vente til bagefter. Når jeg er HELT færdig med at træne?

På forhånd tak for jeres bud :-)

S

Link to comment
Share on other sites

Jeg dyrker styrketræning ca. 3 gange om ugen, med henblik på større muskelmasse.

I forlængelse af styrketræningen (varer ca. 40 min.) dyrker jeg enten løb eller spinning i 30-45 min.

Jeg har følgende 2 spørgsmål;

1: I forhold til opbygning af muskelmasse har jeg tænkt mig at bruge proteinpulver eller Wheight Gainer efter træningen. Men hvilke af de to typer tilskud skal jeg vælge?

2: Hvornår skal jeg shake og drikke mig den blanding? - efter selve styrketræningen men inden konditionstræningen...eller skal jeg bare vente til bagefter. Når jeg er HELT færdig med at træne?

På forhånd tak for jeres bud :-)

S

1.

* Proteinsyntesen(muskel(gen)opbygning) skal startes

- Her skal vi bruge hurtigtoptageligt protein!

* Kroppens glycogenlager skal genopfyldes

- Her skal vi bruge kulhydrat!

Weight Gainer består typisk af cirka 60% kuldhydrat, 35% protein og resten er så kostfibre, natrium og fedt.

Det er jo en ganske flot fordeling af de næringstoffer vi har brug for efter træning, men det rigtig gode er at proteinet som er i Weight Gainer pulveret, er whey-protein, som er den hurtigtoptagelige proteinkilde, hvilket medvirker til at musklerne lynhurtigt får protein at arbejde med.

Kulhydratet i weight gainer er en blanding af hurtig- og langsomtoptagelige kulhydrater - Maltodextrin og sucrose, hvilket også er perfekt efter træning!

2.

Du tager bare 100gram WG efter træning.. ligemeget hvad det er for noget træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share