Hop tilbage i progression


Iglo
 Share

Recommended Posts

Jeg har i et stykke tid trænet med løbende progression - lidt hen af HST( er 5 uger henne). Jeg er nået mine max i 5 reps og kørt med disse de sidste fire pas. Jeg overvejer ved næste pas at hoppe tilbage (bare for et enkelt pas) til mine max i 10 reps, da jeg føler lyst til et pas med lidt lavere vægt og flere reps(har fornemmelsen af, at min krop har godt af det). Er det ok at hoppe tilbage ind imellem for et enkelt pas for så igen ved næste pas at træne videre fra dér man var nået til, eller vil det ødelægge progressionen ?. Eller vil det måske ligefremt være godt at tage et lidt lettere pas ?.

Link to comment
Share on other sites

Det afhænger jo meget af hvilke principper du træner efter, og hvad du selv føler for.

Ifht. HST er det ikke hensigtsmæssigt at rykke tilbage til lettere vægte, uafhængigt af repantal.

I praksis tror jeg ikke det betyder det store.

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

Er det ok at hoppe tilbage ind imellem for et enkelt pas for så igen ved næste pas at træne videre fra dér man var nået til, eller vil det ødelægge progressionen ?. Eller vil det måske ligefremt være godt at tage et lidt lettere pas ?.

Næh, sker der intet ved, bortset fra det ene pas nok ikke bliver særlig produktivt. Hvor langt henne er du i din HST cyklus?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share