Vil gerne tage på


refoxx
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er 16 år gammel og rimelig tynd, jeg vil gerne tage på i vægt på en eller anden måde, har prøvet forskellige ting og synes selv jeg spiser som en gris også de rigtige ting har prøvet stort set alt, vil høre om man kan tage en form for kosttilskud eller lign. protein pulver osv. i en periode for at tage lidt på.

Jeg er som sagt 16 år gammel

175 cm høj

54 Kg Tyng

Spinkel kropsbygning

Link to comment
Share on other sites

Prøv søgefunktionen...

Du er ikke speciel.

Du har ikke et unaturligt lavt stofskifte.

Du spiser ikke mere end alle dine venner.

Du behøver ikke specielle kosttilskud for at tage på.

Uden at kende noget til den, så er sagen med 95% sandsynlighed sikkert den, at; du spiser for lidt.

Ugentligt skriver unge drenge/mænd på dette forum med præcis samme problem som dig, nemlig at tage noget på. Du skal igang med at bruge din krop til noget (her kommer træningen ind) og du skal lære at spise mere - og oftere.

Men inden vi kan hjælpe dig mere, må du give lidt mere info: Hvordan ser din mad ud i løbet af en dag? Hvad spiser du, hvor meget af det spiser du, og hvornår spiser du det? Sandsynligheden er at du bare skal spise mere og oftere, styrketræne lidt og så kommer det helt af sig selv.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Hm, måske burde du tage den lidt med ro, og tænke på, at du netop blot er 16 år gammel.

Undertegnede vejede heller ikke specielt meget, da han var 16 år gammel ;) Det hele handler om gener og hvor fremtræden din pubertet er. Vi bestemmer ikke alle, hvilken rækkefølge vi udvikler os, og ofte kommer muskelmasse i sidste række. At blive frustreret allerede nu er lige lovligt tidligt, og du vil bruge alt for meget energi på det. F.eks. tog jeg 15 kg på i gymnasiet både forbindelse med træning, men også ændring af forbrænding iforhold til mit energistofskifte, som oftest forekommer i den sidste del af puberteten.

Link to comment
Share on other sites

hmm det kan ske ved at spise masser af mad inkl. protein 1-2 timer inden søvn. Du skal også prøve at få din krop ind i "starvation mode" hvilket gør din krop i stand til at lagre maden istedet for at brænde det. Det gør du blot ved at mindske din mad indtag om eftermiddagen, og spise MEGET om aftenen. Dette vil helt klart være med til at øge vægten. Hvis du spiser hver 3 time så er din krop sikker på at du får mad igen, og derfor brænder kroppen maden istedet for at lagre det. Du skal også ungå at spise nødder, det er kun med til at hæmme appetitten.

oG Spis masser af kallkun og kylling. Og fra mit vekommende vil jeg anbefale soya protein pulver. Sukker feder også, men det vil se rigtig grimt ud fordi det stort set bare bliver hængene i maven, hvorimod alt andet vil fordele sig rundt i kroppen. Men oki, med en kold sodavand med til maden, ellers vil det virke lidt tørt. Det skader heller ikke med saltet mad, da det holder på din kropssvæske. Og sjovt nok hvilket jeg synes er underlig, så ved jeg at folk der sover mindre bliver tykke hehe :P.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share