Forstuvet storetå..


kjgizmo
 Share

Recommended Posts

Goddag

Jeg har været uheldig at forstuve min storetå grundigt således der opstod en grundig blodsamling og var hævet utrolig meget næste morgen.

Jeg har godt nok ikke kontaktet min læge, da jeg ikke vil spilde hans tid, da jeg kan konstantere den ikke er brækket da jeg idag (1 uge efter) kan se blodsamlingen er ved at være forsvundet, jeg kan gå stille og rolig, men må dog alligevel ikke gå for meget før det gør ondt i den igen. Og kan vippe med tåen osv, så har været heldig med kun en grundig forstuvelse..

Jeg vil gerne høre om der er nogen gode råd hvad kan der gøres imod det for at få den på plads hurtigst mulig igen, således jeg kan genoptage min træning og især løbetræningen..

Jeg har haft lagt forbinding på med Sprit for at tage blodsamlingen, kold forbinding mod hævelse og ibuminitim (smertestillende) mod hævelse og smerter, og forsøgt at holde foden i ro så meget som muligt. Det er nu 1 uge-1.5 siden skaden skete..

Hvor længe kan jeg risikere at gå før jeg er helt tilbage igen og kan genoptage min træning og er der ellers nogen gode råd til hvad der kan gøres eller skal jeg blot fortsætte med det jeg allerede har gjort ??

Håber på jeres hjælp..

Mvh Klaus

Link to comment
Share on other sites

Forsæt med vægtbæring, til smerte grænsen, hvis den hæver op skal der is på (RICE princip)

Hvornår du er løbe klar er svært at sige, da man under løb afvikler over storetåens grundled med en stor kraft, så den skal havde tid til at komme sig helt.

du kan prøve nogle små løbe ture efter 2-3 uger og se hvordan det går.

Link to comment
Share on other sites

Okay.. Ja der er selvfølgelig den træning som jeg kan udføre, men tror jeg lige venter til næste uge, for den er stadig noget øm når jeg går på foden.

Men har lige et andet dumt spørgsmål, kan se den er noget skæv hvilket jeg antager for normalt i sådan en situation .. Men retter den selv sig ud igen eller skal jeg til at indstille mig på den bliver lidt skæv iforhold til den raske ? :)

Der går vel også de uger før alt hævelse forsvinder ?? For på det område er den da godt nok gået noget i stå.. Skal lige siges jeg ikke er typen der kan sidde stille og lege syg.. hehe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share