Hjælp til sprintertræningen


and4ever
 Share

Recommended Posts

Det kan have noget at gøre med måden du løber på. har selv engang været for langsom men fik så den rigtige løbeteknik og blev en af de hurtigste. Man kan godt forbedre sin sprint men nogen vil være bedre end andre og det er tit dem som ikke er så god til at løbe langt der er gode sprinter. Hvis du måske begyndte at styrketræne lidt kunne du måske blive bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg er 13 år og god til fodbold, men alt for langsomt løbende.

Hvordan/hvad kan jeg gøre ?

På forhånd tak.

Hilsen Andreas

Hej Andreas

Der er bare en mirakelkur for at komme til at løbe hurtigere sådan uden videre... desværre ;)

Mit råd til dig vil være at finde en atletikklub i nærheden af hvor du bor og hvor der er en træner som har lidt kendskab til sprinttræning.

Hvis du ikke ved hvor der ligger en, så hjælper jeg dig gerne med at finde en i dit område, hvor du sikkert kan få langt mere ud af det end over et par mails som er muligheden her.

Link to comment
Share on other sites

Fodbold består primært af korte accelerationer og retningsskift. For at blive bedre til det skal man forbedre disse aspekter...

Prøv f.eks 2 gang per uge.

Let jog i 10 min

Mobilitet:

Fokus. Uden sko. Hold hælen i jorden og store tåen op hele tiden.

Lære at sætte dig sådan her.

Øv dig i det her.

Start med at lære den på 2 ben og så videre til de andre. brug 10 min på det per gang.

Stigningsløb.

6 * 50m accelerationer, hvor du øger tempoet lidt for hver acceleration

Retningsskift

Sprint træning.

1 * gang per uge : 10 * 20m med 3 min pause imellem hver. Husk at holde pausen, det hjælper ikke at gøre den kortere

1 * gang per uge : 10 * 15 bakkesprint (let hældning) 3 min pause.

det her var lige en brainstorm. jeg tænker lige færdig og skriver noget mere til dig når jeg for tid igen. imorgen engang

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share