Svømning vs. løb


jupiterMAX09
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg har før i tiden løbet en del (3-8 km pr gang), men er altid rendt ind i en skade med lange pauser til følge. Så tænkte jeg, at jeg ville begynde at fyre min cardio træning af i svømmehallen i stedet, da det aldrig har givet mig skader af nogen art.

Mit spørgsmål er så om jeg kan regne med at få det samme ud af det rent konditionsmæssigt ved at svømme mig fuldt ud i 40-60 min. i forhold til at løbe f.eks. en 5 km. Jeg synes umiddelbart at svømmetræningen går meget lidt på benene og er derfor bekymret for om jeg vil kunne løbe op til mine bedste tider, hvis jeg en dag vil ud og løbe en tur igen?!

Nogen der har erfaringer i den retning?!

Go' søndag derude

Link to comment
Share on other sites

Så lad være med at løbe alt for ofte. Nøjes eventuelt med 2 gange om ugen og suppler op med nogle ture i svømmehallen. Du vil ikke kunne holde din løbeform oppe ved udelukkende at svømme. Hvis du svømmer meget bliver du god til at svømme, og hvis du løber meget bliver du god til at løbe!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvis du virkelig er glad for at løbe, men næsten konstant render ind i skader, så kan du prøve aqua-jogging, her kan du stadig bevarer din løbestil, kunne forbedre dine tider når du kommer på land igen og du kan undgå din skinnebensbentændelse.

Ellers så ville det være smartest at bruge både løb et par gange om ugen og så supplere med svømning, cykling eller lign.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share