Fysisk umuligt ?


Dennis1992
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Har lige hørt i fjernsynet, at det er fysisk umuligt, for en hvid mand, at løbe lige så hurtigt som en sort mand der har afstamninger fra afrika ? og at hvide mænd aldrig, vil komme til at løbe på samme plan som dem på 100 meteren ?

Kan det virkelig passe?? og hvorfor !!!!!!!!!!! O:

Link to comment
Share on other sites

normalvis er fordelingen på røde og hvide muskelfirbre 50/50 men man kan jo træne sig til at på flere hvide eller røde muskelfibre?

hvis vi nu siger at jeg gav alt hvad jeg havde til hver eneste træning og at alt træning var eksplosivt, og at jeg sammentidigt spise sundt? og kun sundt.

selvom jeg gør alt det? kan det ikke lade sig gøre, er det det du siger ?

Link to comment
Share on other sites

Du har kun dem du er født med, såvidt jeg kan forstå, og man kan ikke ændre variationen gennem træning.

Australske forskere har netop opdaget et gen, som i forskellige varianter gør de mennesker, der bærer det, til fødte sprintere og langdistanceløbere. Genet findes i to varianter, hvoraf sprintervarianten R er den ene. Denne variant danner proteinet actinin, som kun findes i de hurtige muskelfibre. Her er proteinet med til at skabe den eksplosive acceleration, som en sprinter er helt afhængig af. Den anden variant af genet kaldes X, og den danner ikke actinin. Alle har to eksemplarer af genet, og almindelige mennesker har som regel både R- og X-varianten. Helt anderledes forholder det sig med elitesportsfolk. Halvdelen af sprinterne i undersøgelsen havde kombinationen RR, mens kombinationen XX var udbredt hos atleter, der dyrker udholdenhedsport.

Kan være jeg lige skal grave mig ned i det efter min løbetur, inden jeg vil stå helt fast på min udtalelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share