Akildessene - hjælp !


Myzzendk-
 Share

Recommended Posts

hej

jeg er en ung fyr på 17 år, som har pådraget en "forholdsvis" mild skade. situationen forholder sig sådan, jeg lige er startet fodbold og selvfølgelig skulle have nogle fodboldstøvler. Manden der så rådgav mig, vidste åbenbart ikke så meget om støvlen " en kvalitetsstøvle", så jeg fik et nummer for stort. det skal forstås på den måde, at støvlen er lavet af kænguruskind, dvs. den udvider sig meget let og derfor skal man have et nummer mindre end man plejer. det fortalte han ikke noget om, og derfor spillede jeg med de støvler i nogle kampe, hvilket resulterede belastninger i akildessenerne for hver gang. selvom jeg strammede støvler så meget som muligt, løsnede de sig under kampen, hvor jeg så gled i støvlen. i fodbold skal man have hurtige antrit, og derfor kommer der meget belastning på fødderne. men pga. støvlerne, vrikkede jeg nærmest om hver jeg stoppede brat eller skulle vende hurtigt.

skadesituationen er den, at jeg kan løbe forholdsvis højt tempo uden det store, men når jeg skal sprinte 100% igennem, så låser de næremst og kan derfor ikke få den gennemslagskraft, jeg normalt har. det er vildt frustrerende, da jeg er vant til at være super hurtig!! mit spørgsmål er så: hvordan skal jeg behandle situationen, skal jeg løbe dem stille og rolig op , eller holde en lille pause, eller burde jeg gå til læge/ fysioterapeut?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share