Første strukturerede træning


jeppex
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

Jeg er for første gang gået igang med at struktureret træne min krop i en kombination af kost og fysisk aktivitet.

Jeg er 23 år, 183 hø og vejer omkring 76 kg.

Mine mål er små. Jeg vil styrke min ryg, mine arme og overkrop og holde min kondition på et nogenlunde niveau.

Jeg bor i Århus og benytter mig derfor af de gratis træningsfaciliteter, der er i Risskov. Min træningssession idag forløb sig som følger:

Jeg løb en tur på ca 2.5 kilometer til at starte med hen til en plads, der er i skoven, hvor der diverse træredskaber, man kan træne med. Her lavede jeg idag følgende øvelser:

Først ti hurtige opvarmningsarmbøjninger. Derefter 3 chinups også som opvarmning.

Så lavede jeg to gentagelser af følgende øvelser:

2 x hhv 6 og 10 reps "skulderpres" (stående, med den ene ende af en bjælke istedet for en vægt, og rygstøtte. Forskellige størrelser bjælker)

2 x hhv 6 og 10 reps "skråpull" (liggende skråt under en jernstang, hvor jeg løfter min brystkasse op til. Benene støtter jorden med 90 grader bøjning i knæet)

Desuden 2 x 10 skrå mavebøjninger til hver side og 3 x 10 rygstrækninger

Jeg har været lidt i tvivl mht. antallet af gentagelser, da det er lidt svært at justere vægten på skovens redskaber. Det kan man faktisk kun ved de forskellige bjælker. Og da jeg i en artikel herinde har læst mig til, at to opvarmningssæt af hhv. 10 og 3 reps og to effektive sæt af hhv. 6 og 10 reps skulle være det bedste, så fosøgte jeg mig idag med ovenstående kombination.

Både før og efter træning spiste jeg som protein og kulhydrat-tilskud en halv dåse tun.

Planen er at have 2-4 træningssessioner hver uge, hvor jeg varierer øvelserne. På et tidspunkt vil jeg gerne have chin-ups med i de effektive sæt, men det kræver vist lidt mere styrke i armene.

Hvis i har nogle kommentarer eller selv træner i risskov, så skriv endeligt med forslag.

J

Edited by jeppex
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share