træning og programmer !!


t4x4
 Share

Recommended Posts

nu har jeg gennemlæst en del indlæg her på boardet under "Den perfekte træningsuge+andre" og syntes der er mange gode forslag og forklaringer på hvordan man gør og forholder sig til sin træning.

noget jeg bare gerne vil vide lidt mere om er hvad det egentlig er I fokusere på når I planlægger jeres træning.

der er utrolig mange meninger og mange af de indlæg som man støder på omhandler et eller andet fra en artikel/læge/forskerr der udtaler at bla bla bla.

der hvor jeg vil hen er : hvad er egentlig for meget/lidt træning pr uge ?

eks. du er håndværker og arbejder fysisk fra kl 7 - 15 man-fre (fusk i weekenden)

og du træner 5 gange om ugen 2 timer efter arbejde.

dette ville jeg mene ville være en meget stor belastning for mit system, men dette betyder da ikke det ville være det for eks. supermand eller dig.

(jo ifølge en masse teori )

jeg personligt er under udannelse som datamatiker og laver intet fysisk arbejde fra 8:30 - 20:00.

derfor har jeg en trænings uge der hedder træn,træn,træn,fri,træn,træn,fri,træn....osv

bryst/triceps

ryg/biceps

skuldre/ben

forskellige variationer af øvelserne pr gang samt 2-4 ugers hård træning og 1 uge let træning.

Dette har jeg gjordt i 8md. og har på intet tidspunkt følt nogen form for "overtræning" eller mangel på pause. jeg er gået fra 60kg 8rep BP til 110kg 8rep BP i løbet af den tid. samme resultat status på de andre krops sektion ryg/skuldre/ben. (still gaining)...

og i hendhold til pauser så kommer de jo alligevel da det nogle gange hænder at man skal noget der forhindre en i at træne(eks sygdom,andet sport. eller din makker/du selv er forhindret samt samt samt........

når folk fortæller om deres programmer så ville det da være yderst nyttigt at vide hvad de egentlig fortager sig de 10 timer før/efter de træner.

det er der ikke en "eneste"(de indlæg jeg har læst og ikke kun her) der udtaler sig omkring.

så dette har åbenbart ingen indflydelse på hvordan du planlæggger dit program ???

spørger bare .....

og med hensyn til fullbody vs Split er det efterhånden ikke blevet lidt zzZzzZz at snakke om det?.

min mening er: det hele handler om dig og kun dig ..... du spørger jo heller ikke folk om hvad du bedst kan li' chokoladekage eller æblekage det kan kun du afgøre.

det giver ingen mening.

grunden til at jeg lægger den her post er at jeg selv har skrevet sådanne indlæg og

fundet svarende til disse ligegyldige og upersonlige. og efterlyser derfor mere dybde i de emner/indlæg der kommer.

eller hvad mener i ? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share