Z-Health, er det endnu et opreklameret koncept?


Dværgsilkeaben
 Share

Recommended Posts

Jeg er faldet over konceptet Z-health som nu inden længe holder deres første kurser i DK

Jeg har søgt efter viden om konceptet og har fundet flg tråd i et andet forum: http://www.somasimple.com/forums/archive/i...php/t-4088.html

Jeg har prøvet at skaffe info for at se om det skulle være noget værd, men med den info jeg har fundet indtil virker konceptet ikke til at holde mere vand end det fx. Concept 10 10.

Jeg er selvfølgelig skeptisk som kan ses på teksten ovenfor, men samtidig også meget interesseret eftersom konceptet argumentere med en neurologisk tilgang til skader. Og der jo er gode erfaringer med at behandle smerte patienter efter Melzacks Neuromatrix teori.

Håber der der nogle derude som ved mere om konceptet og evt. selv har gjort sig nogle erfaringer med konceptet?

De bedste hilsner

Fra en endnu smule skeptisk dværgsilkeabe :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Håber der der nogle derude som ved mere om konceptet og evt. selv har gjort sig nogle erfaringer med konceptet?

Jeg har investeret i Z-Health R-Phase (fantastisk navngivning :laugh:) for lang tid siden og bruger stadig dele af programmet til opvarmning af led inden styrketræning. Hvorvidt det er bedre end så mange andre lign. programmer skal jeg ikke kunne sige. Jeg havde tidligere en periode, hvor jeg kørte hele programmet igennem et par gange om ugen, men uden de revolutionerende resultater man ellers kan læse en del af på nettet. Det fjernede i hvert fald ikke de småskader, jeg havde på det tidspunkt. De øvelser, der gav mig mest udbytte, var dem for thorax og nakke. Jeg vil i øvrigt påstå, at jeg var ret omhyggelig med at udføre øvelserne så præcist som muligt.

Det tager omkring 20 minutter at gennemføre hele R-Phase programmet, hvis man kører det igennem i "normal hastighed" - han anbefaler så vidt jeg husker, at man kører det igennem med forskellige hastigheder i udførelsen af øvelserne.

Jeg ved at Guarden har haft virkelig gode resultater med R-Phase.. du kan evt. prøve at checke hans log ud.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share