kost, kost, kost


marie
 Share

Recommended Posts

Er der nogen, der kan give mig nogle tips om hvad for noget mad, jeg bør indtage?

Jeg vil gerne tabe mig en lille smule, og har derfor skåret godt ned for pasta, ris og brød i min kost. generelt spiser jeg fedtfattigt og - synes jeg selv- sundt.

Jeg er begyndt at prøve at komme op på de 6 måltider om dagen, men synes det er svært at finde ud af, hvad jeg bør/ikke bør spise. Specielt til mellemmåltiderne. Er knækbrød med pålæggschokolade skidt?

Jeg spiser meget frugt. Er det skidt mht kalorieindtag?

Jeg prøver i høj grad at indtage flere proteiner end jeg plejer, da jeg også har ladet mig fortælle at dette er godt..

- men ikke desto mindre ønsker jeg jo heller ikke at spise ufornuftigt.. - jeg mener, er det farligt/usundt at skære for meget ned på kulhydrater? Jeg spiser ca. 2 stk knækbrød og 2 stk rugbrød dagligt..

Er der nogen, der har nogle alternative forslag til mellemmåltider og /eller sunde, kalorielette snacks.

Jeg er konstant lækkersulten, og falder derfor ofte i slikfælden, hvilket naturligvis ikke er godt, såfremt man ønsker at smide et par kilo.

Håber I kan hjælpe mig!

ps, jeg er 24 år, 165 cm og vejer ca. 55 kg. Så ja, jeg ved godt, at jeg ikke er overvægtigt..

Link to comment
Share on other sites

Du siger i et andet indlæg, at dit mål er at være slank og markeret. Dette er ikke ensbetydende med, at du skal tabe dig. Da du jo er ret træningsaktiv, kan det lige så godt ske ved, at du smider noget fedt og tager noget muskelmasse på, så du rent faktisk i sidste ende kommer til at veje mere, da muskelmasse jo vejer mere end fedt. :)

Men hvorom alting er: hvis du VIL tabe dig, så drejer det sig i bund og grund om, at du indtager lidt mindre energi end du bruger. Der findes formler til at udregne dit energibehov, men de er i praksis for upræcise. Du må med tålmodighed og eksperimenteren finde frem til et energiindtag, hvor din vægt er status quo. Herefter kan du så skære lidt ned på kalorieindtaget, men kun lidt, for ellers ryger der også muskelmasse.

Knækbrød med pålægschokololade er måske ikke det bedste mellemmåltid, da der jo er en del fedt i chokolade. Selv spiser jeg frugt, yoghurt, fromage frais og brød som mellemmåltider. Fortsæt endelig med at spise meget frugt, men husk bare, at de tæller med i det samlede energiregnskab. Hvis du skal skære ned på noget, så skal det ikke være frugt og grønt.

Husk i øvrigt at få godt med kulhydrat og protein umiddelbart efter træning...

Jeg kender godt det der med at være konstant lækkersulten, da jeg er total chokoladoman. Jeg har dog i perioder af flere års varighed holdt mig helt fra slik, og når de første par uger er gået, så forsvinder trangen faktisk.

Morten

(Redigeret af Los ved 3:26 pm på Sep. 1, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share